Debat

Er Historie Vigtigt?

21. oktober 2015 af Bang7812

Flere og flere gymnatier er begynt at lave al historie undervisning, på engenlsk. er det OK? Er historie som fag ikke vigtigt nok til de danske gymnatier? Det farlige ved at undervise på engelsk, kan være at det ikke er alle der fårstår, eller ikke har et ordfåråd til at føgle med på ortenlig vis.


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. oktober 2015 af Therk

Flere og flere gymnatier [sic] er begynt [sic] at lave al historie undervisning [sic] på engenlsk. [sic] [...]

Har du en kilde på det udsagn?

Kan du evt. lokkes til at læse din tekst igennem inden du opretter et spørgsmål? Ovenstående ser ud til at være blevet skrevet meget hurtigt.


Svar #2
21. oktober 2015 af Bang7812

Du har helt ret undskyld, jeg har prøvet at sætte nogle tegen ind for at gøre det mere læseligt. 

du må undskylle mes stavningen jeg er ordblind og vis der er norgle fejl kan jeg ikke se dem men tak tak tak.


Svar #3
21. oktober 2015 af Bang7812

Men ja jeg har en kille på det udsagen du kan fx gå ind på nyborg gymnatiuns hjemmeside og læse om deres historieundervisning


Brugbart svar (0)

Svar #4
22. oktober 2015 af hesch (Slettet)

#3: Jeg kan ikke lige finde et sted, hvor jeg specifikt kan læse om historieundervisning.

Hvis jeg søger:  "nyborggymnasium.dk/historie" finder jeg Nyborg Gymnasies historie på dansk.

Men du har jo helt glemt at fortælle, at NG forsøger at være et internationalt gymnasium, der vil tiltrække elever fra "hele" verden. Det giver så mening at undervise på engelsk, selvom - fornemmer jeg - gymnasiet nok ikke får tiltrukket mange franske elever  :)  ( De vil kun snakke fransk ).

Jeg ved godt at det lyder lidt sært, men måske du skulle have søgt ind på en amerikansk "high school", der vil tiltrække danske elever.  De findes vel?  Så får du historien på dansk.


Skriv et svar til: Er Historie Vigtigt?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.