Søgning på: fysik rapport densitet. Resultater: 19021 til 19040 af 23609
-
Jordens strålingsbalance
ForumindlægHej! Jeg har en NV-rapport for til i morgen og er allerede stuck ved første problemstilling, der lyder således: - Hvordan er jordens strålingsbalance og hvilken rolle spiller CO2 i strålingsbalancen? Altså jordens strålingsbalance er, hvor meget stråling, der kommer ind på Jorden i forhold ... -
Hvordan klarer jeg denneher?
ForumindlægJeg står i en situation hvor jeg har lavet en rapport på min handelsskole men læreren mener ikke at jeg har lavet den selv, jeg har så selv lavet den, så eftersom jeg føler mig uretfærdig behandlet vil jeg høre om nogen ved hvad jeg gør, jeg har først fået det at vide for to dage siden, så er sta... -
Spyt - Stivelse.
ForumindlægJeg skal igang med at lave en biologi rapport, men har ingen anelse om hvad jeg skal skrive, da jeg ikke rigtig forstår det. Vi har lavet et forsøg, hvor vi skulle blande noget stivelse med almindeligt spyt og syrespyt og så se resultatet, og det er så ud fra dét at vi skal skrive vores konklusio... -
Kan fructose starte respirationen?
ForumindlægKan en celle starte respirationsprocessen, eller mere specifikt glycolysen, fra fructose, eller er der noget der gør at cellen simpelthen KUN kan starte processen hvis den får glucose som udgangspunkt? Skriver en rapport over den forventede svingning i blodsukkeret hos nogle testpersoner ud fra d... -
newtons 2 lov
ForumindlægHejsa. Jeg er ved at skrive en rapport om et forsøg hvor vi skulle eftervise newtons 2. lov. Her er der nu en formel der driller mig lidt. Den ”teoretisk bestemte” acceleration bestemmes som vist nedenfor: Fres = mlod + vogn * a Ftyn = mlod * g Ved at lægge de to formler sammen og is... -
Luftmodstand og kageform
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive rapport om luftmodstand og kageform. Jeg har kastet en kageform ud fra første sal og beregnet dens hastighed. Jeg skal udfra en graf med massen på x-aksen og hastighed på y-aksen, bestemme hvilken model der er mest egnet til at beskrive luftmodstanden. a) Luftmodstanden er ... -
Kastebevægelser og luftmodstand
ForumindlægJeg står og skal skrive om kastebevægelser og luftmodstand, jeg har de formler der nu er værd at udlede inden for kastebevægelser, nu vil jeg gerne udlede dem så de tager hensyn til luftmodstanden, hertil vil jeg specielt gerne udlede formlen for kastelængde, da den kunne være brugbar i min rapp... -
Hvad udgør periodens nettopengestrømme?
ForumindlægEr der en venlig sjæl, der vil hjælpe mig med denne opgave? Jeg er gået i gang med en bog om eksternt regnskab. Den hedder Finansiel Rapportering, af forfatter Jens O. Elling Opg. Virksomheden A/S Hope rapporterer i 2016 et nettooverskud på 465 t. kr. Yderligere foreligger følgende oplysninger... -
SI-enheder - snorbølger
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive rapport om snorbølgelængder, men har ikke helt styr på mine resultater. Hvis jeg fx har en frekvens på 6,05 Hz og en bølgelængde på 45 cm (da v=fn*lambdan), får jeg 271. Hvilken enhed er dette tal, og hvordan får jeg det lavet om til m/s? Og desuden, kan det passe, at min... -
Kvantitativ overfor kvalitativ metode
ForumindlægHej alle. Ved godt der er mange tråde vedrørende hvad henholdsvis den kvantitative metode overfor den kvalitative metode forsøger at belyse, men ingen synes at besvare mit spørgsmål. Jeg har skrevet en AT rapport om Scientific Management/Taylorisme, hvor jeg har inddraget nogle motivationsteorie... -
hjælp til disposition til matematik eksamen c
Forumindlægmangler hjælp til hvordan man laver en god disposition som jeg kan aflevere til lærer og censor, da jeg skal snart til matematik eksamen på HF C-niveau. spørgsmålet vi kan komme op i er: du skal redegøre for regning med procenter. redegørelsen skal omfatte renteformlen og regning med rent... -
Vækstformler
ForumindlægHeej (: Jeg skal til mundtligt matematik eksamen snart og jeg har et spørgsmål jeg ikke helt kan svare på; 6. Vækstmodeller Gør rede for hvordan man kan analysere et datasæt for om det passer med en bestemt vækstmodel. Du skal komme ind på, hvordan man kan bestemme variabelsammenhængen. Inddrag... -
Verdensbilleder
ForumindlægJeg har nogle spørgsmål, som jeg ikke rigtig kan finde rundt i. Disse spørgsmål omhandler videnskabsmændene Galileo Galilei og Aristoteles. - hvorfor var kirken tilhænger af det aristoteliske verdensbillede? - Hvorfor var kirken imod Galileis interesse i himmellegemernes bevægelse? - Hvorfra fik ... -
Samfundsfag Eksamen
ForumindlægHej, Jeg skal skrive en synopsis om den danske velfærdsstat, og jeg tænkte om i havde nogle idéer til problemformuleringer og problemstillinger? Skal tage udgangspunkt i udviklingen af dansk velfærd gennem de sidste 7 år og også gerne have et fremtids aspekt. Og meget gerne noget om robin hoo... -
Eksponentielle funktioner
ForumindlægHej. Jeg har fået stillet følgende spørgsmål i en rapport om eksponentielle ligninger. Men jeg ved ikke hvordan man udregner sådanne ligninger uden brug a CAS-værktøjer. Er der nogen der kan hjælpe mig, og vise remgangsmåden slavisk? På forhånd tak :-) Forklar, hvordan man kan løse ekspo... -
Amperemeter måler for meget pga. knudepunkt. Hvorfor?
ForumindlægHey folkens, jeg er i gang med at lave en rapport om Erstatningsrestians og Ohms lov, og her er jeg kommet ud for en lille problemstilling... Vi fik at vide af vores lære, at en fejlkilde kan være at amperemeteret måler for meget ( tilsluttet kredsløb med resistorer, batteri og voltmeter), pga.... -
Formel/aktuel
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en rapport omkring reaktionen mellem bromid og bromat, men jeg er pludselig kommet i tvivl, hvornår skriver man c(BrO3^-) og [BrO3^-], c(Br2) og [Br2]? fx skal jeg skrive, at den koncentrationen af bromat kan beregnes ved at trække 1/3 c(Br2) fra, er følgende rigtigt ... -
spredning
Forumindlægjeg skal måle spredningen på en måling(en rapport omkring måleusikkerhed og spredning). Jeg skal regne følgende: s(x)=√(1/(10-1))[(332,8s-334,03s)^2+(336,2s-334,03s)^2+(334,2s-334,03s)^2 +(333,3s-334,03s)^2+(334,3s-334,03s)^2+(333,7s-334,03s)^2+(333,5s-334,03s)^2+(334,1s-334,03s)^2+(333,9s-... -
rust af jern.
Forumindlægsidder her med en rapport om rustbeskyttelse. den med berlinerblåt og K3Fe(CN) jeg har ledt over alt, og kan ikke finde det, men hvorfor er det at jern ruster hurtigere i rustindikatoren UDEN salt, end den med salt. troede det havde med spændingsrækken at gøre, men Natrium står jo til venstre fo... -
Forsøg: Aldehyder og ketoner
ForumindlægHej er der nogen som ligger inde med nogle rapporter om reaktion med aldehyder og ketoner? Mangler inspiration til en emneopgave vedrørende aldehyder og ketoner. Her har jeg formuleret nogle spørgmål, som jeg håber jeg ville kunne få svar på: - Skriv reaktionsskemaet for reaktionen mellem et...
