Søgning på: matematik ab1. Resultater: 19021 til 19040 af 31575
-
Beskrive sin-1, cos-1 og tan-1
ForumindlægHej derude ;o) Jeg sidder og kæmper med en matematik rapport som skal omhandle triginomatri. Jeg mangler dog, at forklarer om, cos-1, sin-1 og tan-1. Og jeg er pludselig fuldstændig blank, hvornår bruger man dem og i hvilke sammenhænge kan man bruge dem?? på forhånd tak for hjælpen... -
Tunnellen
ForumindlægHjælp til matematik til min søn Tunnellen er 2600 m lang og tværsnittet har et areal på 63,16 m2 beregn hvor meget m3 fjeld der er sprængt væk Massefylden for sten er 3000kg/m3 Beregn hvor mange tons sten, der er fjernet i alt På forhånd tak HJÆLP -
hjælp til brøk med x^2
ForumindlægHej jeg har fået en opgave for i matematik, hvor jeg opløse tæller og nævner og der efter forkorte brøken. Brøken hedder: 3x2-12x+12 __________ 5x2-10x Er der nogen som har en forklaring på denne brøk. svaret på brøken er 3(x-2) ______ 5x ... -
SSO om Euklid og Pythagors
ForumindlægJeg ved ikke om det er det rigtigt sted til at spørge om dette, men kan ikke finde nogen andre steder. Er der nogen, der friviligt vil rette de sproglige fejl for mig i min SSO? Jeg skriver i matematik, og regner med at blive færdige på onsdag eller torsdag . tak på forhånden -
Sammenligning af årlige omkostning
ForumindlægHej! Har rigtig svært ved matematik, og selvom jeg prøvede flere gange, så kunne jeg ikke finde svaret. Billedet viser opgave og info. 1: Nyttig information 2: Opgave Tusinde tak på forhånd! :) -
Den rette linies ligning
ForumindlægHej, jeg sidder med en matematik opgave som jeg lidt er gået i stå med der lyder. bestem den rette lines ligning. Jeg kender 2 punkter: x1,x2 og y1,y2 skal jeg så ikke bruge formlen: a=y2-y1 x2-x1 -
Logik & Det gyldne snit
ForumindlægHej. Er der nogen der kender til eventuelle bøger/kilder, hvor der står noget om logik inden for matematikken eller det gyldne snit. Dette spørgsmål henvender sig mest til logik, da jeg har fundet et par bøger omkring det gyldne snit, men kilder inden for begge emner er i orden :) tak -
Reducér
ForumindlægJeg er i gang med en matematik opgave på B-niveau, og det eneste der står i opgaven er: Reducér a b(i anden) 2a a b Vildt forvirrende, der er jo ingen gangetegn eller noget som helst, så jeg vil ikke helt hvordan jeg skal gribe denne opgave an. -
Privatlærer
ForumindlægHej :) Jeg er en elev på VUC , Jeg har meget brug for hjælp til en matematik aflevering. Er der nogen som kan hjælpe mig med det face to face. Det vil være et stort hjælp for mig. Hvis du kan hjælpe så send veligst en besked til mig her i studiportalen så kan vi aftaler ..... please det er meget... -
Frivilligt hjælp
ForumindlægHej :) Jeg er en elev på VUC , Jeg har meget brug for hjælp til en matematik aflevering. Er der nogen som kan hjælpe mig med det face to face. Det vil være et stort hjælp for mig. Hvis du vil gerne hjælpe så send en besked til mig her i studiportalen så kan vi aftaler ..... please det er meget v... -
Hjælp til sansynlighedsregning
ForumindlægHej allesammen Jeg håber i lige vil hjælpe med lidt matematik.. Opgaven lyder på: Hvad er sandsynligheden for med en alm. terning at slå: A: mere end 2 B: mindre end 3 Angives i procenter :-)) Tak for hjælpen på forhånd :-)) -
Moms regning
ForumindlægHej, jeg er stødt på en opgave i en matematik aflevering, som jeg simpelthen ikke aner hvordan jeg skal løse. Opgaven lyder sådan: En vare koster 62 kroner med moms – hvad er prisen før moms Hvis nogen kunne komme med lidt, hjælp ville det være rart, tak på forhånd. -
-- og andre opgaver
ForumindlægHej, sidder i en matematik aflevering, og har problemer med denne opgave: a) 5-3*(-2) b) 2*(8-3)-6:(-3) c) 7-(-2) -1 d) -12*(-5) Hvis nogen kunne hjælpe ville det være dejligt, på forhånd, tak! -
Palindromer!!!!!
ForumindlægHej til dem der er skarpe til matematik, jeg har lige et spørgesmål om palindromer. det er det her min opgave går ud på: Yrsa har leget lidt med sin nye regnemaskine og påstår, at alle firecifrede palindromer er delelige med 11. har hun ret i det? og i bekræftende fald, hvorfor?? ta... -
Bestem f(1) ud fra funktion f(x)=(x+2)·e^(-1)
ForumindlægHejsa, jeg har denne opgave i et opgavesæt i matematik. Kan nogle hjælpe? Mange tak på forhånd En funktion er givet f(x)=(x+2)·e^(-1) Bestem f(1) -
Omregn til minutter og sekunder
ForumindlægHejsa, jeg er i gang med lektier til matematik, og jeg er i tvivl om, hvordan jeg med beregning kan vise, hvad 80 sek. svarer til i minutter og sekunder. Kan I hjælpe? Indtil videre har jeg stillet det op som vist på villedet. Tak på forhånd. -
Andengradspolynom i faktor?
ForumindlægHej Jeg sidder her med en matematik opgave, som lyder således: Opløs følgende andengradspolynomier i faktorer f(x) = x2 - x - 30 Nogen der lige vil hjælpe mig med denne, så jeg ved hvordan de andre skal løses :-) På forhånd tak :) -
srp
ForumindlægHej er der nogen, der har skrevet srp i matematik a og kemi b, hvor emnet er logaritmer og Ph. ? Ved bare ikke hvilke forsøg jeg skal lave osv?.. Så hvis nogen har lavet et srp med det, og gider at give mig inspiration vil det være fantastisk`? Håber der er nogen, der vil hjælpe mig som h... -
Sinus til 90 grader
ForumindlægHej folkens, Sidder lige og bokser med en matematik afl. som handler om geometri, og er kommet til en opgave hvor jeg skal benytte mig af sinus relationerne. Mit spørgsmål er: Hvordan regner jeg ud hvad Sinus sat til 90 grader er? -
Program
ForumindlægHej Jeg leder efter et matematik program, der kan tegne løsningskurver ligesom TI-89 http://education.ti.com/sites/DANMARK/downloads/pdf/diff_lign_oplag4.pdf (har selv nspire CAS). Nogle forslag eller ideer? Tak på forhånd.
