Søgning på: fysik noter b niveau. Resultater: 19061 til 19080 af 119027
-
Bleg for noget.
ForumindlægHvordan kan man sige; jeg er ikke bleg for at tage en udfordring op? -
Hjælp til retteslse af to oversættelser
ForumindlægTre fjerdedele af skemaerne blev retuneret, og viste nogle ubehagelige facts om hvordan unge piger, der kommer til England for at lære sproget, bliver behandlet Three quarters of schedules been returned, and showed some unpleasant facts about how youth girls, there come to England for to learn... -
1 sætning
ForumindlægEn sætning jeg skal have oversat til engelsk: Hvor længe havde du ikke set din bror? For how long time didn't you seen your brother? -
Individets muligheder (Søren kirkegaard)
ForumindlægHey.. Tænkte på om der var nogen der havde links relateret til søren kirkegaard og hans meninger om menneskets udfoldelse samt livsvilkår? Skriver SSO nu og kunne godt tænke mig at inddrage overstående herre. (Som udgangspunkt elsker lle dansklærer det) på forhånd tak - og god jul til alle ( e... -
Differentialligning tangent
ForumindlægJeg har en opgave der giver mig lidt problemer.. Bestem til differentialligningen y'-3y=e^x den løsning, hvis graf i punktet P(1,f(1)) har en tangent med ligningen y=x-5. Jeg har dog set at der allerede findes svar på den her på forumet. Men disse indeholder noget hvor man skal "løse... -
Metoder og teorier (Hist, Bio)
ForumindlægJeg står og skal op i en AT eksamen i fagene Historie og Biologi. Min opgave handler om pesten og HIV/AIDS. (Alt det der fremtidsting...) Nu har jeg jo ladet mig fortælle at metoder, teorier og fukulteter er meget vigtige, men er helt på bar bund når det kommer til det. Er der nogle der evt. k... -
HJÆLP - HASTER
ForumindlægHej alle kloge mennesker ;) Jeg skal op i mundtlig matematik på fredag. Men jeg er på bar bund ved disse to emner: 12. Det gyldne snit. Du skal koncentrere dig om at vise formlen for ? og konstruere det gyldne snit. 13. Skævvinklede trekanter. Den ønskes en behandling af sinus- og cosinusrela... -
Oversættelse af talemåder
ForumindlægHvordan vil I oversætte følgende talemåder/ordsprog til engelsk? - Livet er ikke lutter lagkage - Livet er ikke en dans på roser - I store træk (De to første kan muligvis oversættes til 'life is no fairy tale', men er der nogle andre bud?) -
De forskellige kræfter på bilen
ForumindlægHej folkens Jeg har brug for hjælp, så er der nogen der kan hjælpe: Mit følgende spørgsmål: Lav en skitse, der viser de kræfter der virker på bilen under bremsningen på figur 2.2, med angivelse af retning og angrebspunkt. Følgende billede kan ses i det vedhæftet fil. I må meget gern... -
Klage over SRP
ForumindlægHej Studieportalen Da jeg i dag fik min SRP tilbage blev jeg meget skuffet over karakteren, da jeg selv mener, at den på baggrund af det faglige indhold burde have fået en højere karakter. Jeg vil derfor høre, om nogen har lyst til at læse den samt give et bud på, hvad I synes den ligger til kara... -
Fange tidsånden
ForumindlægHeej.. Jeg er sådan ret i tvivl om hvad det vil sige "at fange tidsånden" nogen der vil forklare mig det. Mange taaak på forhånd :) -
Hvad tager i med til skriftlige eksamener?
ForumindlægTager i bare ALLE de papirer i har fået i løbet af de 3 år, samler dem i en mappe, og så det bare det? -
Tilflyttere af Helle Helle
ForumindlægHej! Den 13. juni skal jeg op i mundligt dansk, og jeg har trukket ´Noveller fra egen tid - 00'er litteratur`, som mit forbybelsesområde. Jeg har valgt novellen Tilflyttere af Helle Helle som er skrevet i år 2004, og jeg ville høre om der er nogen der kan hjælpe med opgaven? Jeg kan ikke ... -
hjælp
ForumindlægSkriv reaktionsskemaet for opløsning af BaF2 i vand? -
Engelsk eller Tysk?
ForumindlægHejsa, Jeg går i 2.g og skal snart vælge et fag at opgradere (eller et valgfag). Men jeg kunne virkelig godt tænke mig at benytte mig af 1,03 -reglen, eller hvad den nu kaldes, hvor man kan gange sit snit med 1,03. Derfor vil jeg gerne opgradere et B-fag til A, for at få 5 A-fag. Mine B-fag er ... -
Engelsk på UNI.
ForumindlægHej jeg sidder i lidt af et problem, havde planer om at studere Engelsk på UNI. men fandt ud af at mit andet Sprog fag skulle være bestået. Jeg har Spansk på A og regner bestemt ikke med at bestå faget, pga. jeg har aldrig haft interesse for faget. Nogen håb at komme ind alligevel hvis man fx h... -
Skr. Fransk
ForumindlægHey!Ville lige ønske alle jer, der skal op i skr. fransk A-niveau held og lykke idag.Nøj hvor er jeg spændt på at se emnerne! -
opgave 4.9
ForumindlægHej.. Nogen som har lavet opgave 4.9 i EØ niveau A HHX? kan nemlig ikke li hitte ud af hvordan man skal gøre..?? -
Årsprøve
ForumindlægSkal man også bevise sætninger i skriftlig matematik årsprøve (A-niveau 1.g)? Eller er det udelukkende opgaveregning man testes i? -
Geometri mat A skr. eksamen
ForumindlægHej, til den skriftlige eksamen til matematik på A-niveau, forventes der, at man skitserer trekanter og lign. til 1. delprøve? taaak <3
