Søgning på: matematik noter. Resultater: 19061 til 19080 af 45346
-
karakter gennemsnit
ForumindlægHey jeg var op i billedkunst, og det var en eksame... Jeg har fået indtil videre: Almen sprogfårståelse: 02 Billedkunst: 02 Samfundsfag:4 Naturviden skabelige fag: 7 Og jeg er bange for at det vil trække meget ned i gennemsnittet.... når de skal vælge om man kan blive optaget på universitet.. ki... -
Eksamensspørgsmål om Funktioner og Vækst
ForumindlægJeg har fået nogle mundtligt spørgsmål der lyder: Du skal redegøre for vækstfunktioner. Udled formlen for fordoblingskonstanten og/eller formlen for bestemmelse af konstanterne a og b i eksponentialfunktionen, f(x) = b · ax Udled differentialkvotienten af f(x) = b · ax Er der no... -
(problem)regning !
Forumindlægjeg ved altså ikk hvad man skal forberede sig på til en terminsprøve i 10.kl, altså vedr. problemregnig. Det er så bredt, at jeg ved overhovedet ikk hvor jeg skal begynde, og er der noget bestemt, som man absolut kommer ind på? Jeg vil gerne op på et 10 tal, jeg lå altid på ni på det gamle skala,... -
8 klasse terminsprøve
ForumindlægHej :-) Ville bare vide hvilke fag man skal op i til terminsprøven? -
Integrale med cirkel midt på
ForumindlægHvad er står et integraletegn med en lille cirkel (på størrelse med et grad-tegn) for? -
Laplace transformation
ForumindlægDet er egentlig ikke hjælp til emnet, men mere spørgsmål til hvilket niveau vi er på her og hvad det bruges til. Er det a-niveaus stof (gymnasie) eller er på videregående uddannelse man berører emnet? Grunden til jeg spørger er at jeg er stødt på det udtrykket i forbindelse med mit studie (ma... -
Eksamener på ny reform
ForumindlægHej Jeg har hørt noget om, at UVM har tænkt sig at lave fordelingen af skr. og mdt. eksamener om. Som det er nu skal man, hvis man har 4 A-niveau, op skr. dansk, eng og sine to A-fag. Men UVM vil lave det om, så man kun skal op i 3 skr. eksamener. Det foregår med lodtrækning. Er der nogen der k... -
inkommensurable størrelser
Forumindlæghvorfor flyttede opdagelsen af inkommensurable størrelser fokus fra talteori til geometrisk algebra? håber nogen kan give mig et kvalificeret svar på. :) -
Sinus og cosinus relationerne
ForumindlægHej. Nogen som kan hjælpe mig med cosinusrelationen og sinusrelationen for IKKE retvinklede trekanter? Jeg kan simpelthen ikke finde det nogen steder... HJÆLP -
Hjælp - rimelig hurtigt tak :)
ForumindlægHej allesammen :) Vi skal lave eksamensprojekt her i uge seks, men skal allerede aflevere problemformulering, emne og gruppe på mandag. Men i min gruppe, som består af to, ved ikke helt hvad vi skal arbejde med? - Det er så her, jeg tænkte på, om nogle af jer har nogle forslag?? Det ville være s... -
Velfærdssamfundet?
ForumindlægHej alle sammen, Jeg er i gang med alle mulige emner til AT - "fremtiden..." og forsøger at bestemme mig. Men går ikke så godt.. Nu tænker jeg velfærdssamfundet og dens fremtid? - samfundsfag er selvfølgelig valgt, men hvad skal mit andet fag være? Historie? Men hvad skal jeg bruge d... -
ENIGMA, HJÆLP!
Forumindlæger fuldstændig på bar bund med dette opgavesæt -
axiomer
Forumindlægkan nogen henvise mig til nogle matamatiske eller filosofiske axiomatiomsystemer? som eksempel Zermelos axiomer for mængdelæren. -
Kan ikke skrive mere!!??
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive SRP, og skal aflevere i morgen.. Har kun skrevet 10 sider, og kan virkelig ikke finde på mere at skrive. Mit emne er Euklid og det antikke Grækenland. Er der nogen ideer til hvad jeg mere kan skrive?? Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre...... Så håber ... -
Kvalificeret hjlæp søges
ForumindlægEn høj cylinderformet beholder har et hul i bunden. Når der er vand i beholderen, vil det løbe ud gennem hullet. Den hastighed, hvormed vandhøjden i beholderen ændrer sig, er til ethvert tidspunkt proportional med kvadratroden af vandhøjden. a) Opstil en differentialligning , der beskriver situat... -
hvis man dumper
ForumindlægHej. Jeg er i tvivl om hvad der sker, hvis man dumper mat eksamen (eller andre). Hvis man får 7 i årskarakter og 00 til sin eksamen, kan man så komme ind på en videregående uddannelse, som kræver mat? håber at i kan hjælpe -
Hvad skal jeg skrive om?
ForumindlægJeg har netop fået oplyst mit hovedemne til AT-eksamen i 3g. Emnet lyder: "Kampen for det gode liv". Jeg vil gerne skrive i biologi som ét af mine valgte fag. Men hvilket andet fag skal jeg vælge? Og hvilket selvvalgt emne kan jeg udfærdige en synopsis i? - Ideer vil jeg gerne have... -
længde af en parabel
Forumindlæghejsa hvordan regner man længden af en parabel ud, hvis nu det er den længde som bliver afgrænset af x-aksen for funktionen -0,03x^2+3,6x ? -
Optagelsesprøve
ForumindlægHeej allesammen. Vi har lige fået standpunkts karakterer og jeg har fået: dk: 7,10,7,7 i mat: 7,4,7 i eng: 10,7 i tysk: 10,7 bio og geo: 10 fysik/kemi: 7 religion:7 historie: 7. Men min mat lærer mener jeg ikke er parat til stx. Det er sikkert derfor jeg har fået det 4 tal i problemregning,... -
lidt hjælp?
Forumindlæghvordan kan man skrive: p^2 + 2qp + q^2 = d, som (formel)-> (a + b)^2?
