Søgning på: fysik og kemi noter. Resultater: 19081 til 19100 af 39386
-
Hvordan er det rapporten skal skrives?
ForumindlægHej. Jeg er kommet i tvivl om, hvordan man skal skrive rapporten. Jeg har ikke afleveret så mange rapporter før, så eri kke så trænet i det. Tænker på, hvilke ting der skal indgå i rapporten. Skal litteraturlisten været kommenteret? Skal der være delkonklusioner? osv.. -
Kemiske symboler
ForumindlægSkriv kemiske symboler for ioner med følgende antal protoner og elektroner: a. 3 protoner og 2 elektroner.. Hvordan gør man? -
Haster Ligninger x( Søger prof. til at regne Ligninger :)
ForumindlægHej, har en aflevering til næste uge med Ligninger og Uligheder. Fatter virkelig ikk, har brugfor hjælp. Det HASTER... Vil være glad vis jeg får hjælp :) Opgave 1 a) 10x=4x+600 e) 500x+200=300x+1200 b) 2x+24=6x f) 8x+6+3x=18+x c) 5x-20=3x+40 g) 7x+1=60-(3x+9) d) 3... -
MængdeberegninG!
ForumindlægSidder med denne opgave, ved godt hvad det skal give, men kan dog ikke få det til at apsse overens med facitlisten! :( Opgaven: Aluminiumsulfid fremstilles ved at opvarme en blanding af aluminium og svovl: 2Al+3S --> Al(2 forneden)S(3 forneden) Hvor meget aluminium og svovl skal man af... -
litterær Artikkel
ForumindlægHej derude! Jeg har fået en svær opgave som lyder at jeg skal skrive en litterær artikkel om en reportage som hedder "Fra Lighuset". Min artikkel skal indeholde en analyse + fortolkning af reportagen samt en perspektivering, som placerer den litteraturhistorisk! Kan nogen hjælpe mig... -
Angiv definitionsmængde
ForumindlægJeg skal finde definitionsmængden af de her opgaver. Har lidt svært ved det, så håber nogle kan komme med nogle inputs: A) f(x) = 1/(-7+3*x); B) g(x) = 1/(x^2-4*x); C) h(x) = sqrt(-2*x+4); D) i(x) = sqrt(-x); E) i(x) = sqrt(-x); F) j(x) = 1/sqrt(2*x-3); -
Nogen der Vil hjælpe mig..?
ForumindlægJeg sidder og skriver SRP. Jeg skriver i min opgave i Samfundsfag og Historie, og jeg har i det ene spørgsmål i min problemformulering fået til opgave at: give en analyse af et traditinelt forløb for en overenskomstforhandling samt for regeringens og folketingets interesse for og rolle heri. je... -
Spektrum for ukendt grundstof
ForumindlægJeg håber, at der er nogen, som kan hjælpe med dette spørgsmål. Hvorfor gentager spektret sig, når vi kommer ud til større vinkler? -
Matematik C ligning
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med denne ligning ? 0.1*x^4,6=40 -
HJÆLP! Eksamen!
ForumindlægHej alle! Jeg skal til religionseksamen snart. Jeg kunne godt tænke mig at høre fra andre der har været oppe i religion. Her tænker jeg mest på gode råd til både eksamen og forberedelsen. På forhånd, TAK! -
Matematik C - hjælp
ForumindlægJeg skal snart til mundtlig eksamen i matematik c. Er der nogen der kan hjælpe med at fortæller, hvordan jeg kan forklare disse spørgsmål? -
ved ikke hvad jeg skal gøre efter dette
ForumindlægVi skal i denne opgave reducere: (x-y)^2+y(2x-y) Vi skal først regne dem ud af parenteserne. Vi kan fjerne parenteserne ved at sige, at vi putter x2 og y2 , der stor 2x som bliver til 2xy og y2 x^2-y^2+y+ 2xy+ y^2 herfra ser vi om der er noget som kan gå op med hinanden. x^2-y+ 2xy-... -
Proteinsyntesen
ForumindlægHej er der nogen, der kan forklare mig hvad og hvordan proteinsynten er/fungere? Vi er lige begyndt at gennemgå den og jeg er looost! Det behøver ikke at være såå detaljeret, bare overfladisk, men forstående.. På forhånd tak :! -
Stokes' lov
ForumindlægMit forsøg lyder således: Apparatur: 500 mL måleglas fyldt med sirup, 6 stålkugler med forskellig diameter, stopur, målebånd, vægt, mikrometerskrue. Alle måleresultater føres en i en passende tabel (se næste side). Når stålkuglerne falder ned igennem den meget tyktflydende sirup, vil de øjeblikke... -
ligning
Forumindlægjeg har fået en ligning som lyder følgende, x^3 -2x^2 = 0 skal jeg benytte nulreglen,? -
Analyse af Eksil af Jakob Ejersbo
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive SRP, og skal analysere romanen Eksil af Jakob Ejersbo. Jeg ville derfor høre, om der var nogle der lå inde med en analyse, som jeg må bruge til inspiration og til at komme i gang. Det ville vær en stor hjælp Hilsen Caroline Holm -
Beregning af optimale salgspris og afsætning ved med funktioner
ForumindlægJeg har fået en opgave stillet hvor jeg skal bestemme den optimale salgspris og afsætning for 2 produkter, hvor der taget hensyn til kapacitetsbegræsningen. Jeg har fået disse informationer: De 2 produkter produceres på samme produktionsanlæg. Q=quantity/stk. Produkt 1: Prisfunktion=P=-10Q+20000... -
Oversættelse
ForumindlægEr i gang med en engelsk oversættelse, men denne lange lang sætning volder mig en del problemer. Derfor håber jeg, at nogen kan give deres bud på en oversættelse, eller blot en del af den, så jeg har noget at sammenligne med! "Det var dog ikke lykkedes for andre at lave en model, der var pr... -
Rygtet om Studieportalen..
ForumindlægHej :) Jeg var inde og tjekke min indbakke på studieportalen i en dansk time idag da min veninde sagde at det var snyd! Jeg spurgte om hvad var snyd og så svarede hun Stusieportalen og sammenlignede den med studienet.dk.. Jeg forsvarede selvfølgelig vores allesammens geniale og meget lærerige sid... -
Tingsretten
ForumindlægJeg søger hurtigt bogen Indledning til Tingsretten af Peter Mortensen, 1. udg. 2003. Det haster meget. Hvis der er nogle derude der sælger denne bog til en rimelig pris, vil jeg gerne købe...
