Søgning på: kemi b isis. Resultater: 19081 til 19100 af 96602
-
syntese spørgsmål
ForumindlægDibenzoylethylene is dissolved in dichlormethane in a 250 mL roundbottomed flask equipped with a magnetic stirrer and a pressure equalising dropping funnel with a CaCl2 gurad tube, and bromine in dichloromethane is added dropwise over a period of ca. 30-45 minutes. After stirring for 45 minutes, ... -
induktive metode vs deduktive metode
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg skal forklare et forsøg man kan udføre i teorien der omhandler reaktionen mellem urin og chlor som man brugte i 1. verdenskrig til at beskytte sig fra chlorgas: men jeg ved ikke om det er en induktiv eller en deduktiv metode? under forsøget ville jeg teste om denne form... -
Hjæææælp, kan ikke forstå det! (Polymerkr
ForumindlægEr der nogen der kan forklarer hvad n betyder i det vedhæftede?? -
Hej nogle der kan hjælpe med karakterer på gym HHX
ForumindlægJeg bliver ved med at få et stabilt lavt karakter og fik 00 i matematik, jeg ved ikke præcis, hvad jeg skal gøre. Jeg forstår heller ikke, hvorfor folk bare siger noget i klassen bare for at sige noget og ikke når de har en pointe. Når men jeg siger knap nået i timerne, og når jeg gør det, er d... -
butan-2-amin
ForumindlægHej, er der nogle, som ved hvad strukturformlen for butan-2-amin er? ^^. -
Radioaktiv
ForumindlægHey folkens, Jeg vil spørge om hvad det vil sige at en kerne er radioaktiv?? -
Udskillelse af Acetylsalicylsyre
ForumindlægEr der nogen der kan forklare, vedhæftede figur? Det handler om udskillelse af acetylsalicylsyre (aspirin) helst hvad der sker step by step -
Breddegarder - længdegradder, index error, HASTER
ForumindlægHEJ Er der nogle, der kan hjælpe med at lave opgave 1? Jeg er stuck og forstår det på ingen måde og skal have lavet det indenfor 3 dage. -
Ufuldstændig og fuldstændig forbrændinger af organiske eller uorganiske stoffer
ForumindlægGælder det, at for organiske stoffer så vil der ved fuldstændige forbrændinger dannes CO2 og H2O. Men ved ufuldstændige forbrændinger dannes der ikke CO2? Men i stedet for kan det være carbon, carbonmonoxid, vand osv.? Ved forbrænding af uorganiske stoffer, for eksempel metaller, gælder det, at d... -
Hvad er en unit
ForumindlægHvad er en unit -
Finde k udefra Pka
ForumindlægHvordan finder man ka udefra pka hvis vi f.eks. får at vide at pka=9,31 -
Beskriv generelt hvad alkohol er. Alkohol kendt fra hverdagen
ForumindlægBeskriv generelt hvad alkohol er. Alkohol kendt fra hverdagen. Håber i kan hjælpe mig med at skrive noget om det, da jeg ikke kender følelsen og ikke drikker. Tak på forhånd. -
Fysik noter???
ForumindlægHej alle sammen Jeg søger nogle noter omkring jordskælv til fysik, er der nogen som sidder inde med nogle gode noter omkring emnet?HilsenSasha -
Stofmængdekoncentration
ForumindlægHej. Nogen der kan hjælpe med følgende opgave: Det viser sig at der er andre stoffer end mælkesyre, der påvirker pH-værdien i yoghurt, idet pHværdien i en vandig opløsning af ren mælkesyre er 2,46. 3. Beregn stofmængdekoncentrationen af mælkesyre i en vandig opløsning med en pHværdi på 2,46. ... -
Er det drikkeligt?
ForumindlægHej Jeg har i et forsøg titreret HCl(aq) med en koncentration på 0,10 M med en NaOH opløsning på 0,100 M Altså en titrering af en stærk syre med en stærk base. Jeg har ingen oplysninger om hvor meget HCl der var, kun at der skulle 10 ml NaOH til at opnå en pH på 7 På et tidpunkt opnås en pH på 7... -
Stofmængden
ForumindlægNår man skal finde ud af stofmængden, så hvad for en formel skal man bruge?..n= m/M?ellerN= v*c, når c er angivet.. altså man ved hvad konsetrationen er.. -
ATP
ForumindlægHvad er ATP præcis? Kemisk/biologisk energi??? iform af varme? Kan man måle det? -
please..j har brug for hjælp til fysik..j er sprogliger!!
ForumindlægJeg har kigget på dem, men kunne ikke lave nogen. så hvis der er en der gider kigge lidt på dem, vil det være super duper.. tak på forhånd..1.afstem ligningen:C2H5OH+3O2→CO2+H2O2.Kartofler indeholder pr.100g:20g kulhydrat, 2g protein og 0 g fedt.a)hvor meget energi er der i 100g. kartofler?... -
formler - forvirring
ForumindlægVed 2 elementer i parallelforbindelse, er spændingen over komponenterne: U1=U2=U3 . Hvad menes der over komponenterne? Er det, det samme som gennem komponenterne? Er dette en formel for polspænding eller hvilespænding? -
Hjælp-Baggrundsviden
ForumindlægEr der nogen som kan forklar/fortælle mig når man skal skrive baggrundsviden i en naturfagsopgave, hvad skriver man, jeg siddet i timevis og snart helt gråhåret fordi jeg bare er total lost...
