Søgning på: matematik 1g. Resultater: 19101 til 19120 af 32350
-
Sammenhæng mellem variables vækst (potensfunktioner)
ForumindlægJeg skal til eksamen i matematik b mundtlig i morgen, og mangler at kunne sige noget om spørgsmålet Sammenhæng mellem variables vækst (potensfunktioner) Jeg håber der er en der kan hjælpe mig. på forhånd tak -
Årsprøve ved ikke afsluttet fag
ForumindlægMin studieretning indeholder matB. Her efter ferien skal jeg aflevere et valgfagsskema, hvor jeg vælger matA. Der er et par stykker fra klassen, der afslutter matematik i år, så de skal til skrift. eksamen. Skal dem, der vælger matA også til en eksamen og gælder det for noget? -
Nulreglen
ForumindlægHej alle. Jeg sidder fast i et spørgsmål om nulreglen i matematik, hvor jeg ikke ved hvordan jeg skal løse følgende ligning: (x+1)(x-1)(x^2+1) = 0 Det ville være fedt, hvis nogle kunne hjælpe! Tak på forhånd :-) -
Fortolkning af tallet....
ForumindlægEr i gang med at lave min matematik aflevering og mangler den sidste opgave, jeg har vedhæftet: Jeg få tallet til at være 2,38. Ved bare ik hvordan jeg skal fortolke det. Håber at I kan hjælpe mig. -
Fra helt tal til brøk?
ForumindlægHejsa, jeg sidder her med en matematik aflevering til imorgen, men jeg har lidt problemer med omregningen af et helt tal til en brøk. Mit tal er 4 ud af 128, jeg skal så finde ud af hvor stor en brøk 4 er ud af de 128. Nogle der ved hvordan man regner det ud? - på forhånd tak for hjælpen! :) -
Hjælp til et eksamensæt
ForumindlægHej! Jeg står i den situation at jeg ikke kan huske hvordan jeg skal beregne opgave 10b i mit vedhæftede eksamensæt i matematik b Er der nogle rare sjæle som har mulighed for at hjælpe her til aften? -
Hjælp til bestemmelse af b og c
ForumindlægSidder med en matematik opgave som jeg ikke kan komme igang med. Nogen der kan hjælpe?? Grafen for f(x)=x^2 + bx +c, med toppunkt i punktet (0,5;4,75) Hvor opgaven går ud på at bestemme b og c. På forhånd tak. -
skriftlig engelsk 2006
ForumindlægJeg søger navnet på engelsk-eksamenssættet fra 2006. Matematikerne fra engelsk højt-niveau var i 2006 til skriftlig eksamen i et eksamenssæt der hed "QUENIEE". Men hvad hed det eksamenssæt som SPROGLIG højt-niveau i engelsk var oppe i til skriftlig eksamen i år 2006??? -
Bestemmelse af integral
ForumindlægHejsa... Jeg sidder med en matematik aflevering, som jeg simpelthen ikke kan se mig ud af, så jeg håber, nogen kan hjælpe. Opgaven lyder: Bestem følgende integrale (1/(1+e(opløftet i x))dx -
Vektorer i 3D - BEVIS: Krydsprodukt
ForumindlægI min matematik bog står der at: a ( a x b ) = 0 og b ( a x b ) = 0 Ydermere forklarer der, at man kan bevise overstående ved at regne efter i koordinater. Hvad menes der med det? -
Parallele linjer
ForumindlægHej Har en matematik opgaver der lyder som følgende: linjen lk med ligningen kx - 3y = 10 er prarallel med linjen m: y = 2x +4 Beregn k Nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg skal gøre :) ? -
Vinkel mellem tangenter
ForumindlægHej, jeg sidder med en matematik aflevering og er stødt på et lille problem.. Opgaven(PDF): http://www.vtg.dk/fag/2b/matematik/Projekter/Mat-B_IT-2005(K5)/opgave-a-opgave.pdf Det er opgave 2e det drejer sig om.. På forhånd tak.. -
Karaktere beregning - :) Help!
ForumindlægHej, jeg har været op til matematik c eksamen, hvor jeg er 100% på at have all rigtige undtagen 1 lille opgave ud af 7 ... hvordan er det med points og karakter på c niveau ? er det nok med en fejl for at ende paa 10 eller 12 ? mvh. batman -
funktion f
Forumindlægjeg skal op til skriftlig matematik eksamen imorgen, og har ikke styr på dette såørgsmål::: -en funktion f er givet ved f (x)=x2+3x undersøg om punktet P (2,10) ligger på grafen for f? håber i kan hjælpe og tak på forhånd -
Potensfunktion
ForumindlægHejsa jeg har lige lavet en opgave i matematik, hvor jeg er i tvivl opgave b og c.Jeg har prøvet at beregne dem. (Se Bilag for opgaven) I opgave b har jeg fået 225,54 Og i opgave c har jeg fået 1,227 Er det rigtigt? -
Skriftlig eksamen
ForumindlægHej! Jeg skal snart til skriftlig terminsprøve i matematik, B-niveau. Jeg har meget svært ved faget og får desværre meget lidt ud af at læse i bogen. Er der nogen der har nogle ideer til hvad jeg kan gøre, og hvordan jeg evt kan få hjælp? -
HHX eksamensopgaver..
ForumindlægHej der ude.. jeg skal snart til terminsprøve i matematik.. og det kunne hjælpe mig en del hvis der var nogen der havde et par opgaver fra en hhx mat a eksamen jeg kunne se på.. vi har ikke før fået nogen af denne slags opgaver.. på forhånd tak for hjælpen. -
Beregn fordoblingskonstanten
ForumindlægHej :) jeg sidder med en matematik aflevering, og er bare gået helt i stå lige nu.. Opgaven lyder: Beregn fordoblingskonstanten for funktionen f(x) = 7*1,4^x Det er så lang tid siden vi sidst har haft noget om det.. kan slet ikke huske det eller finde nogen formel! -
intervalendepunkter ??
ForumindlægHejsa ;) Jeg er kommet itvil om hvad intervalendepunkter i ugrupperede statistikker/observationer er ? :O ' Jeg skal bare lige beskrive det til min mundtlige årsprøve i matematik ( under emnet deskriptiv statisik) :) Så ville være super hvis en kunne fortælle mig hvad det er ... -
Facit
ForumindlægNogen der ved om det er muligt at finde frem til facit fra gamle matematik eksamensopgaver for sproglige studenter??? Jeg er lige igang med at lave HF 2006-8-1V håber der er nogen der kan hjælpe mig, da det ville være rart at se om jeg har gjort det rigtigt.
