Søgning på: matematik 1g. Resultater: 19121 til 19140 af 32350
-
Hvordan udtales ∆x?
ForumindlægHej. Jeg skal til mundtlig matematik eksamen i morgen, hvorfor jeg gerne vil kunne bruge de rigtige begreber. Da jeg har om tretrinsreglen og differentialregning, vil jeg gerne kunne udtale ?x ordentligt? Hedder det bare 'trekant x' eller hvordan? Tusind tak på forhånd :) -
Differential ligning
ForumindlægJeg skal til eksamen i matematik i morgen og vil meget gerne have hjælp til at løse nedenstående. Jeg vil gerne have det forklaret punkt for punkt, da jeg simpelthen ikke forstår det. dy/dx=2y+10 gennem punktet f(0)=7 -
Linær vækst-funktion osv. HJÆLP
ForumindlægHej Jeg ved godt jeg lyder lidt dum nu, men jeg skal til mundtlig matematik eksamen snart. Jeg skal forklare lineær sammenhænge og lineær vækst. Men jeg er i tvivl for er det ikke det samme? Hvad er forskellen imellem det, og hvad er det vigtige jeg skal vide ? HÅBER der er nogle der ... -
Hældning for en ret linje!
ForumindlægHej!! jeg har lidt problemer med en matematik opgave. Håber nogen kan hjælpe: Find hældningen for en ret linje, når den går gennem punkterne: a) A(0,2) og B(1,1) Håber nogen kan hjælpe og skrive et svar, helst meget hurtigt!!! -
log
ForumindlægHar brug for hjælp til matematik. Har en opgave der lyder: "beskriv med egne ord og tegninger at T 1/2=log/log(a)" Hvad stiller jeg lige op, forstår slet ikke lige opgaven. Håber at nogen kan hjælpe mig... -
Monotoniforhold?
ForumindlægHej jeg står i den uheldige situation at jeg skal gøre rede for sammenhængen mellem differentialkvotienten og monotoniforholdene for en funktion, er der nogen der kunne hjælpe mig med dette? Det er taget ud fra en nogle spørgsmål til matematik eksamen? Forstår ikke helt hvad der menes med det... -
Vector
ForumindlægHej, Vil meget gerne har hjælp til den opgave, har matematik på englesk. hvis nogen der kan finde ud af den.... Derive the law of sines by expressing the area of a triangle in vector product form. -
Privat undervisning på 3. G-niveau
ForumindlægHej. Vi er blevet kontaktet af en far i Helsingør-området, som ønsker privat undervisning i matematik til sin søn på 3. g-niveau. Ring venligst, hvis du kender en eller selv kan undervise. Telefon: 7620 1430 -
Boksplot
ForumindlægHej, jeg skal op i mundtlig matematik men min gruppe og jeg har problemer med Boksplot. Jeg er godt klar over største og mindsteværdi er de 2 ydre kanter men yderligere er der også 3 krydser der ligger helt udenfor boksen, hvad viser de? -
Hvad betyder det symbol
ForumindlægHej alle Jeg sidder med en matematik opgave som indeholder et symbol som jeg ikke huske rat have fået forklaret. Jeg kan ikke finde det noget sted. Det ligner et C men er gjort breddere og med en streg i midten. Jeg har vedhæftet et billede af symbolet som jeg selv har tegnet i paint. -
2. gradsligning
ForumindlægI min matematik-aflevering er skal jeg løse følgende ligning: 30=1/100*x^2+1/10*x Ved selv at regne ligningen ud har jeg fået 86.6, men dette kan ikke passe. HJÆLP.. please.. -
Giver et kvadrat det størst mulige areal af en given omkreds
ForumindlægGoddag. Jeg sidder og knokler med en vigtig matematik aflevering, og der er et spørgsmål jeg er gået i stå omkring, så jeg ville høre om der var nogen der kunne hjælpe.? Hvorfor giver et kvadrat det størst mulige areal af en given omkreds til en firkant? På forhånd tak! - Katrine -
forkortning af brøk!
ForumindlægI min matematik-aflevering skal jeg løse en 2. gradsligning, det går godt til og med dette punkt: y = (-2+kvadratrod(12))/-2 Hvordan kommer jeg videre?? Ved kontrol får jeg -(kvadratrod(3)-1) -
Finansering: Prisfastsættelse af optioner med stokastisk volatilitet
ForumindlægHej derude Er der nogen på matematik/økonomi eller økonomi studierne der har skrevet om ovenstående emne. I så fald må vedkommende meget gerne skrive sine problemstillinger. Jeg skal selv skrive i emnet, har læst en del men har svært ved at finde en passende projektbeskrivelse. Søger ideer. -
HJÆLP -HASTER
Forumindlægåh åh. matematikaflevering - men jeg er ikke just en haj til matematik. er der en, der vil hjælpe mig? det er opgave 1.005 fra Stx B: bestem k, så -2 er rod i polynomiet p(x)= x^3+k*x^2-3*(-2)+6 -
Reducer
ForumindlægHeey alle sammen .. Jeg er lige i gang med en afleveringsopgave i matematik, som ser sådan ud: 8a^3*b*a^-2/(2*b)^2 Er lidt på bar bund, så ville være dejligt hvis der var en som kunne hjælpe mig i gang? Tak på forhånd :D -
regression
ForumindlægHej alle:-) Jeg skal snart op til en mundtlig matematik prøve, hvor jeg skal kunne snakke i 10 min om lineær, eksponentiel eller potens regression.. Håber der er nogle af jer der kan hjælpe, da jeg er på bar bund..:-) -
Er mine karaktere okay
ForumindlægJeg er meget interesseret i dyr og vil rigtigt gerne være dyrlæge, jeg går i 7 klasse og vil gerne vide hvad jeg skal op på i karaktere. Lige pt får jeg 7 i fysik-kemi og 10-12 i matematik?? -
den deduktive metode
ForumindlægHej :) Som overskriften siger søger jeg hjælp til en opgave i matematik, der omhandler 'den deduktive metode'. Jeg ved godt, hvad dette går ud på, men jeg har svært ved at finde en måde at formulere mig på, når jeg skal analysere graferne. mvh idinnguaq -
Lektiehjælp søges
ForumindlægJeg er en pige på 16 år, der søger lektiehjælp 1-2 gange om ugen til matematik på10 klasses niveau. Jeg bor tæt ved Århus (10 km) og går i 10 klasse. vh Sofia
