Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 19121 til 19140 af 26896
-
Opdrift - Varmluftballon
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med, at forklare hvilke fejlkilder, der kan være skyld i en afvigelse mellem de teoretisk udregnet værdier og praktisk bestemte værdier, ved opsætning af en varmluftballon. Formålet med opgaven er, at bestemme en eksperimentel værdi for en varmluftballons nytte... -
Hjælp til spørgsmål om celler i Biologi C
Forumindlæg1. En redegørelse for de vigtigsye organellers funktion i en plantecelle. Kom herunder ind på fotosyntese, respiration, energiomdannelse og transport over cellemembraner? 2. En redegørelse for hvilke stoffer cellen skal have tilført for at kunne vokse og formere sig? 3. En redegørelse for hvilk... -
Problemer med et af mine eksamensspørgsmål (Haster, er til i morgen)
ForumindlægHej folkens! Jeg er sådan lidt på skideren med ét ud af mine 11 spørgsmål jeg kan trække i kemi i morgen.. Det indeholder bl.a. "forklar hvordan man kan fremstille 500 mL af en 0,3 M NaCl-opløsning. Inddrag valg af glasudstyr og præcision i afmålingerne i din forklaring." og "Gør r... -
Gæringsprocessen
ForumindlægI et forsøg i klassen fik vi lavet to gæringsvæsker: Kolbe A: med 100 mL vand og 5 gram glukose og Kolbe B med 100 mL vand, 5 gram glukose og 5 gram gær. Første spørgsmål er, hvilken kolbe der danner bundfald og hvorfor? Anden er, hvordan og hvor i kolberne dannes der kalkvand? Derefter har vi ta... -
Benedict prøve - hvad der sker i standard- og forsøgsvæske
ForumindlægI et forsøg i klassen fik vi lavet to gæringsvæsker: Kolbe A: med 100 mL vand og 5 gram glukose og Kolbe B med 100 mL vand, 5 gram glukose og 5 gram gær. Første spørgsmål er, hvilken kolbe der danner bundfald og hvorfor? Anden er, hvordan og hvor i kolberne dannes der kalkvand? Derefter har vi ta... -
Oversættelse fra spansk til dansk.. fatter ikke hvad der menes..
ForumindlægHej alle.. har brug for noget hjælp til en oversættelse, da det er ret vigtig for forståelsen af teksten og dermed også mine svar til nogle spørgsmål. er ikke nødvendigt med en fuldstændig oversættelse, bare en forklaring.. PÅ forhånd tak :) Has sido el hijo preferido de nuestros padres, lo has ... -
Hjælp mig med denne besværlige opgave
ForumindlægJeg ved ikke hvordan jeg skal lave denne her opgave skulle have afleveret den for en uge siden. Jeg skal bruge N-spire lommeregner Min opgave lyder. Et hundehus er opbygget af en terning med bund, men uden låg. På to modsatte af de 4 lodrette sider sættes to ligesidede trekanter med samme side... -
Hjælp mig med denne besværlige opgave
ForumindlægJeg ved ikke hvordan jeg skal lave denne her opgave skulle have afleveret den for en uge siden. Jeg skal bruge N-spire lommeregner Min opgave lyder. Et hundehus er opbygget af en terning med bund, men uden låg. På to modsatte af de 4 lodrette sider sættes to ligesidede trekanter med samme side... -
blodtype spørgsmål
Forumindlægjeg har nogle spørgsmål om blodtyper. jeg har svaret på nogle af spørgsmålene og nogle mangler jeg.. nogen som kan hjælpe? 1, Hvad sker der hvis en A får blod fra en 0? svar på 1: Der vil ikke ske noget hvis en person med blodtype A får blod fra en person med blodtype 0. Dette skyldes bl.a. fordi... -
Hjææælp...Samfundsvidenskablig metode
ForumindlægHej alle sammen JEg sidder med AT-synopsis i religion og biologi med emnet darwinisme og kristendom i fakulteterne samfundsvidenskab og naturvidenskab Mit spørgsmål er hvilke metode har jeg brugt, når jeg i religionen kigger på den engelske opfattettelse af videnskab og religion. Altså jeg kommer... -
Kemiopgave
ForumindlægTil en opløsning af kviksølv(II)chlorid sættes en opløsning af kaliumiodid. Der dannes et rødt bundfald. a) Opskriv et reaktionsskema, som forklarer bundfældningen. Skal det se sådan ud: HgCl2(aq) + 2KI(aq) → HgI2(s) + 2KCl(aq) Der tilsættes nu overskud af kaliumiodidopløsning, hvorved den r... -
Geometrisk isomeri
ForumindlægEller E,Z- stereoisomeri.: opg 6.13 angiv i de tilfælde hvor der er mulighed for E,Z isomeri en tydelig strukturformel og et navn for hver af de isomere former. a) 1,2-dichlorethen b) 1-chlorpropen c) but-1-en d) pent-2-en Hvis der er nogen der kan give en god forklaring på hvo... -
Så er den her: SRP-bogen 2010
ForumindlægForfatterne til SRP-bogen har netop udgivet den nyeste version af SRP-bogen, nemlig SRP-bogen 2010. Bogen er blevet væsentligt opdateret, så den passer præcis til dig, der skal skrive studieretningsprojekt i 2010. Forfatterne har brugt den feedback, de har fået på SRP-bogen 2009 til at gøre alle... -
Forklar udviklingen i fertiliteten siden 1982
ForumindlægHej, Jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal forklare udviklingen i fertiliteten siden 1982. Jeg har lavet nogle forskellige figurer osv., der viser, at den samlede fertilitet er stigende frem til 1995 og derefter faldende/stagnerende. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvad jeg skal fokusere på i selve... -
Forklar fertilitetsudvikling fra 1982
ForumindlægHej, Jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal forklare udviklingen i fertiliteten siden 1982. Jeg har lavet nogle forskellige figurer osv., der viser, at den samlede fertilitet er stigende frem til 1995 og derefter faldende/stagnerende. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvad jeg skal fokusere på i selve... -
Engelske sætninger med fejl
ForumindlægJa, jeg har nogle sætninger som jeg skal finde fejlene i, og forklarer det på dansk. After all, the former Prime Minister of this country was a very responsibly person. Der er fejlen responsibly og det skal være responsible i stedet for. Forklaring: Der er ikke noget som hedder responsibly.... -
Ekstremsport
ForumindlægHej allesammen, det er SRP tid og jeg har en opgaveformulering som lyder følgende: -Gør rede for ændringer i identitetsdannelsen i det moderne samfund -Hvad er en Ironman, og hvilke fysiologiske krav stilles til en person, der vil kunne fuldføre en Ironman? kom herunder ind på fysiologiske forkl... -
Ekstremsport
ForumindlægHej allesammen :) jeg vil gerne høre om nogle andre herinde har noget erfaring med nogle af nedenstående synsvinkler, som de gerne vil dele. -det kunne altså være lækkert vis nogle havde noget baggrundsstof, nogle links eller noget andet materiale som omhandler bare lidt af det som står i de nede... -
SRP, aerodynamik, lift
ForumindlægHej Jeg sidder og skriver SRP om aerodynamik (flyvinger) og har lidt svært at besvare et spg om lift. Jeg har flere forskellige forklaringer på det. En af forklaringerne er Kutta-Joukowski. Den forklarer at opdriften på vingen opstår fordi der opstår en cirkulation rundt om vingen (som øger hasti... -
Opdrift i luft
ForumindlægHej alle. Jeg skal skrive om generel opdrift. men jeg er lidt forvirret, da der er noget der hedder statisk OG dynamisk opdrift. skal jeg skrive om begge dele, når jeg skal skrive om generel opdrift eller? "Opdrift er en kraft som påvirker et legeme der befinder sig i en væske eller luftart....
