Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 19161 til 19180 af 31547
-
Disposition til eksame
ForumindlægHej jeg har til min fysik eksame fået dette Du skal redegøre for stjerners dannelse, og deres udvikling samt hvordan de ender. Du er velkommen til at inddrage kosmologi og Hubbles lov. STIKORD: Hertzsprung Russel Diagram, Fussion og energi, Supernovaer, Planetariske tåger, Hvide dværge, Neu... -
Synopsis hukommelse på internettet
ForumindlægJeg skal lave en synopsis omkring hukommelse på internettet. Jeg skal ud fra vedhæftede bilag redegøre for Thompsons og Foers synspunkter samt analysere dem ud fra teorier omkring hukommelse og perception. Derudover skal jeg diskutere med baggrund i disse teorier, hvilke muligheder og risici ... -
Matematik
ForumindlægAktivitet 1 (Sprits densitet): Redegør for, at massen afhænger lineært af rumfanget. Bestem en forskrift for den bedste rette linie gennem punkterne. Forklar betydningen af a og b i forhold til aktiviteten. Besvar ud fra sammenhænsgen: 1) Hvor meget vejer måleglasset med 36mL sprit? 2) Hvor meget... -
Problemstillinger - uddyb?
ForumindlægHej alle. Jeg skal til AT-eksamen onsdag, og indtil videre fylder mit oplæg ALT for meget - ca. 20 minutter.. Jeg har forsøgt at korte ned og korte ned, men de eneste muligheder nu er at "skippe" nogle af problemstillingerne. Der er blandt andet en problemstilling, hvor jeg skal redeg... -
EU-domstol eller Kommissionen?
ForumindlægJeg sidder med en samfundsfags opgave og skal til at redegøre for beslutningsprocesserne i EU. Efter at have læst en del, har jeg opdaget et tilsyneladende modstridende emne, jeg forvirres af... Læser jeg om EU-Domstolen, bliver jeg fortalt, at en af dens opgaver er; at sikre at alle EU-lovene e... -
Reformationen
ForumindlægHej :) Jeg skal til at lave dansk/historieopgave. Har lavet min problemformulering, som starter sådan: Jeg vil redegøre for den lutherske reformation. Nu er problemet bare, jeg aner ikke hvad jeg skal starte henne. Har lånt rigtig mande bøger, men har ikke fundet nogle kilder som jeg kan analyse... -
Hjælp til et spørgsmål til mundtlig årsprøve
ForumindlægHej derude Jeg sidder og er igang med at forberede mig til mundtlig årsprøve i matematik. Jeg er bare studset over et spørgsmål som jeg på ingen måde forstår. Håber nogle konkret kan hjælpe mig: Jeg har: gjort rede for, hvad man forstår ved eksponentiel funktion og forklaret fremskrivningsfakt... -
Fortegn?
ForumindlægHej, Antager vi, at vi har en hængende fjeder, hvorpå der sidder et lod ved enden, får vi følgende ligning, når vi giver loddet en flytning (nedad) og derefter giver slip: kx + mlodx'' = 0, hvor k er fjederkonstanten. Skal det forstås, at de to kræfter er modsatrettede, dvs. man... -
ln(x)
ForumindlægHej. Jeg sidder med en opgave, som skal afleveres imorgen. Jeg er nået til en opgave hvor jeg først og fremmest skal redegøre for egenskaberne ved funktionen f(x)=ln(x) Herefter skal jeg lave et eksperiment, med samme funktion. Jeg skal bruge TI-Interactive, til at lave en graf, tangentlinjer, pl... -
kemi- spændingsrækken, oxidationstall, reaktioner, delreaktioner! HJÆLP
Forumindlæg• Opstil reaktionsskemaet for flussyres reaktion med vand, hvilk ioner dannes der? - HF + H2O(l) --> H3O+(aq) + F- Vi antager et badekar er lavet af enten alluminium eller jern. • Havde Jesse og Walt havde anvendt saltsyre i stedet for flussyre, hvordan ville det så væ... -
Hjælp til dansk stil - forståelse af opgave
ForumindlægJeg har vedhæftet en stil, som jeg håber en eller anden hjælpsom sjæl vil læse igennem. Jeg har fået en opgave der lyder på at skrive et resumé af en bog, og derefter redegøre for/diskutere hvorfor jeg valgt at skrive de ting jeg har, og hvorfor jeg har valgt at undlade nogle ting. Jeg har dog li... -
Hjælp til dansk stil - forståelse af opgave
ForumindlægJeg har vedhæftet en stil, som jeg håber en eller anden hjælpsom sjæl vil læse igennem. Jeg har fået til opgave at skrive et resumé af en bog, og derefter redegøre for/diskutere hvorfor jeg har valgt at skrive de ting jeg har, og hvorfor jeg har valgt at undlade nogle ting. Jeg har dog lidt svæ... -
SRP, Nordkraft, diskuterende
ForumindlægHej alle :-) Jeg skal som mange andre snart til at skrive SRP. Jeg skriver om unges identitets dannelse i det senmoderne samfund. Jeg vil redegøre for forskellige teorier omkring identitetsdannelse (Erik Erikson, Gidden, Bourdieu), analysere "Nordkraft" og overføre begreberne herpå, fo... -
Problemstillinger om Colosseum i rom
ForumindlægHej! Jeg sidder med en AT-synopsis jeg skal have lavet til fredag d. 6/09/2013, dvs. i morgen. Og mit problem lige pt. er at finde på rigtig gode problemstillinger; fagene er historie og dansk, og jeg skal skrive en synopsis af colosseum gennem historie og dansk. Som udgangspunkt vores lærer sag... -
Metode - Religion (biblen)
ForumindlægHey jeg sidder og er i gang emd min AT opgave. Og er nået til et spørgsål hvor jeg skal redegøre for den kristne skabelsesberetning. Hvor jeg skal gøre brug af det gamle testamente, første mosebog kap. 1-3! Jeg har skrevet et resume, men hvordan skall jeg dog få viklet metode og delkonkluion i... -
Danske velfærdsstat imod den residuale?
ForumindlægJeg er lige nu i gang med at skrive en synopsis i samfundssfag, men er gået lidt i stå .. Min formulering lyder :Er vores universelle velfærdsmodel ved at bevæge sig mod den mere residuale? Jeg har i redegørelsen forklaret om de tre velfærdsmodel (univer. residuale og selek,) I analysen har jeg ... -
Teknologisk gennembrud i perioden perioden 1895 – 1915
ForumindlægHej allesammen, Jeg har i min AT-prøve i år valgt røntgenstråling som emne til det overordnet emne" Teknologisk gennembrud i perioden perioden 1895 – 1915". Problemet er, at jeg skal redegøre og analysere for udbredelseu udbredelse og brug af røntgenstrålerne i Danmark i et natur... -
Problemformulering American Psycho
ForumindlægHej Jeg skal skrive dansk historie opg. og jeg har valgt kun at skrive i dansk og derfra arbejde med bogen American Psycho. Jeg kunne godt tænke mig at fokusere på: 1. redegørelse for hovedpersonens livssyn 2. analyse af hovedpersonen m. et eller andet fokus 3. sættes ift. til samtiden / kultur ... -
FARVERR :( HJÆÆLP
ForumindlægHej.. jeg håber at nogen vil hjælpe mig med denne spørgsmål. Jeg tror at det er mere forståelsen af spørgsmålet. Jeg skal give en redegørelse for den kemiske baggrund for farvedannelse for et organisk farvestof. Skal jeg ind og se på spektroskopi? eller hvad ? jeg fatter ikke helt hvad jeg skal ... -
Skråt kast med luftmodstand
ForumindlægHar fået et spørgsmål i min problemformulering til srp der lyder således Redegør for fysikken i det skrå kast med luftmodstand, og opstil en differentialligning, der bestemmer banen. Overvej hvilken effekt mundingshastighed og skudvinkel har på banen. Har redegjort for fysikken i det skrå kast,...
