Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 19161 til 19180 af 156338
-
Fra STX til HF?
ForumindlægJeg har nu gået på STX i lidt over et halvt år, og jeg overvejer meget at skifte til HF da jeg synes at det er for hårdt og fordi jeg ikke kan overskue at skulle gå på STX i 3 et halvt år mere. ( Jeg er Team Danmark elev, derfor den ekstra tid) Jeg er ved og være lidt bange for jeg går ned med e... -
AT og matematik
ForumindlægHej Alle.. Som tusindvis af andre, er jeg i tvivl om mit valg af emne. Jeg har tænkt på jeg gerne vil have noget med matematik, er der nogen som har nogle forslag? -
Er religion en sygdom?
ForumindlægEr religion en sygdom, som Richard Dawkins påstår? -
Hestebønner
ForumindlægHej jeg er i gang med at lave et AT projekt om slaver og deres kost, og en af de ting de fik meget var hestebønner og jeg vil gerne vide lidt mere om hvorfor den er så sund? Jeg ved den indeholder mange proteiner, men jeg kan ikke finde mere end det, så jeg tænkte om der er nogen herinde der ved... -
Hvad er fosfolipider & triglycerid
ForumindlægEn der kan forklare hvad fosfolipider og triglycerid er? hvad består de af? kan det forklares på en anden måde end bare fedtstoffer fordi forstår intet af det -
gæring HASTERR!!!!
Forumindlæghej alle. nogen der vil hjælpe jeg skal til eksamen imorgen i fysik, og ved ikke helt hvad jeg skal vise af forsøg hvis jeg trækker gæring please er der ikke nogen der vil hjælpe på forhånd taaaak :) -
hjælp
Forumindlæghvad er kvote 1 og kvote 2? -
London kræfter??
ForumindlægHej folkens Hvad er london kræfter for noget og hvad går det ud på ? Har søgt meget om det, i min bog er der intet om det og kan se at der er nogle der også har spurgt om det her på studieportalen, forstår dog ikke deres svar. Håber nogen kan hjælpe! På forhånd tak -
Forbrændingsreaktion
ForumindlægHej jeg spurgte om det her i går, men fik aldrig et svar jeg 100 % fattede. Så nu prøver jeg igen :) Hvad er en forbrændingsreaktion? På forhånd tak -
Emner på HTX
ForumindlægJeg skal snart starte på gymnasium, og jeg har valgt HTX naturvidenskab. Jeg har prøvet på at undersøge hvad jeg egentlig skal forvente at have på gymnasium, derfor vil jeg gerne spørge om, at er der egentlig nogen som ved hvad for nogle emner jeg kommer til at have på gym? -
AT i engelsk og religion (Kannibalisme og imperialisme)
ForumindlægHej alle :) Sidder og knokler med AT, og har svært ved at finde brugbare kilder. Jeg skriver om hvordan kannibalisme blev brugt til, at fremstille de indfødte i britiske koloniseringer som uciviliserede og derved bliver brugt til at legalisere den britiske imperialisme. Jeg skal bruge en beretn... -
Hjælp til Glykæmisk index
ForumindlægHej! Jeg ved godt at der er oprettet en masse indlæg omkring SRO, men jeg føler ikke jeg har fundet noget der virkelig kan hjælpe mig. Jeg vil hører om der er en kærlig sjæl der kan hjælpe med en indledning om Gi (Glymækisk index). Jeg sætter virkelig STOR pris på det, da jeg er helt lost og g... -
Tværfaglig Eksamen
ForumindlægHej, Jeg har trukket "Teknologiens betydning for menneskers sundhed og levevilkår" til vores fællesfaglige projekt opgave eksamen. Har i nogen gode ideer til underemner inden for det? Jeg kunne godt tænke mig at have om "Alkohol produktion" og hvordan alkohol påvirker kro... -
AT - metode
ForumindlægHej https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1490504 Er der nogen som kan hjælpe mig med at besvare spørgsmålet jeg har stillet i ovenstående link. Synes ikke jeg for svar på mit spørgsmål helt præcis.. eller jeg forstår det i hvert fald ikke På forhånd tak! -
Kemi og matematik
ForumindlægHej Jeg ville bare lige høre om der var nogle, der havde nogen forslag til omkring hvordan kemi og matematik arbejder godt sammen og hvor de overlapper hinanden ? -
Kviksølv og enzymaktivitet
Forumindlæg. -
Nogen af jer der ved hvad (opstille og vurdere hypoteser) betyder?:)
ForumindlægNogen af jer der ved hvad (opstille og vurdere hypoteser) betyder? -
Problemstillinger om vedvarende energi
Forumindlæger der nogen der har nogen ideer til en problemstilling angående vedvarende energi (tværfargligt) -
Ord
ForumindlægHer er nogle ord, jeg er lidt i tvivl om:a) At vise sig (i betydningen "at blære sig", men ikke lige så stærkt): se montrer, exhiber?b) "Første gang de mødes"... når jeg skriver den fransk sætning, skal jeg så bruge passiv? For det har vi ikke læst. Jeg har skrevet: La premier... -
Spørgsmål til Ha.Jur.
ForumindlægHej Alle... Jeg er pige, der skal påbegynde studie i år og er lidt i tvivl om, hvilket studie jeg skal vælge... Først og fremmest overvejer jeg at læse Ha.jur. på CBS. Nu ser jeg ikke mig selv, som værende det største matematiske geni, og er måske på forhånd lidt bange for, at studiet kunnne gå h...
