Søgning på: matematik noter 1.g. Resultater: 19181 til 19200 af 47497
-
Samfundsfags forberedelse
ForumindlægGod aften ! ;D Har et spg, da jeg skal op til eksamen i samfundsfag niv-c om en uge. Men er faktisk ikke særlig god til dette fag, så vil gerne være godt forberedt i god tid. Men hvordan forbereder man sig ekstrem godt til samfundsfag? -
HJÆLP!..DET HASTER
ForumindlægHejsa.. Er der nogle der kan give råd til at forberede sig bedst til mundtlig eksame i DANSK.. ér det en god ide at læse hele 3 års pensum igennem, selvom teksterne til eksamen er ulæste ?? -
Eksamen efter den nye skala på c niveau
ForumindlægHej gutter og gutinder^^ Som i nok kan læse ud fra titlen har jeg et par spørgsmål til den nye eksamens form indenfor faget EØ c. Altså jeg ved at man trækker en tekst, og så udfra den skal man kunne belyse hvordan det går for virksomheden/koncernen... Men ville gerne have nogle råd med hensyn ti... -
Naadsens brød
ForumindlægHjælp! Er der nogen der kan oploade eller linke til et kopi af Pontoppidans "Naadsens brød"? Jeg skal op i dansk i overmorgen, og det er én af de opgivne tekster. Jeg kan bare ikke finde den nogen steder :( -
samf eksamen, forberedelsestid?
Forumindlæghej jeg er pludselig kommet i tvivl om hvor lang forberedelsestid jeg har til samf eksamen på c-niveau (HF) har jeg 25 eller 50 min? -
4 parti system...
ForumindlægHar ledt og ledt nogle der har en tegning over det gamle 4 parti system? Og er der nogle der har været oppe i synopsis eksamen i samfundsfag B som har nogle gode råd? smiler -
Hjælp til eksamen!
ForumindlægHej alle, da jeg har haft en utrolig dårlig religionslærer aner jeg ikke hvad jeg skal have styr på til eksamen. Jeg har siddet med min pensumliste og er begyndt at læse alt baggrundsstoffet igennem og islam, kristendommen og buddhisme. Men er der virkelig ikke andet man skal have styr på? Hvad... -
Debat om de hjemløse i England og i Danmark
ForumindlægWhat would you do, to help the homeless people in Britian and in Denmark? - Do u care about them? -
stråling
Forumindlæghej hvad er svækkelse af stråling håber for svar tak på forhånd -
Ligning mellem to punkter - vektorer
ForumindlægJeg har punkterne A(-3,4) og B(9,8) Hvordan bestemmer jeg en ligning mellem disse to punkter? -
beregning af lamda
ForumindlægTror at jeg har lavet denne opgave forkert... nogen som ville tjekke den -
Enkelt sætning
ForumindlægJeg er i gang med min engelsk oversættelse, er snart færdig, men er bare gået helt i stå ved denne sætning: Ville De gå ind for en lønnedgang for at hjælpe virksomheden til at undgå konkurs? - Håber at I kan hjælpe mig. På forhånd tak -
It dokumentation
ForumindlægJeg skal til at lave en opgave i IT dokumentation men hvad er det egentlig jeg skal skrive?? Har fundet lidt på nettet men ik noget rigtig Findes der ikke en skabelon til at udarbejde sådan en??? håber i kan hjælpe -
Handling i Polly Clarks Reconciliation - HJÆLP
ForumindlægHej :)) Jeg sidder og kæmper med at komme med med mine gamle opgaver her i 2.g - derfor sidder jeg nu med en opgave der går ud på at jeg skal skrive et analyserende essay ud fra Reconciliation af Polly Clark - Jeg skal komme ind på følgende punkter: - Karakteristik af fortælleren - Fortællerens ... -
Eksponentiel funktion, bestemmelse af a
ForumindlægJeg har B, og en tabel med punkter som er indtegnet på enkeltlogaritmiskpapir. Hvordan bestemmer jeg a? -
Metodeafsnit om det eksperimentelle afsnit - hvordan?
ForumindlægHej SP! Jeg skal i gang med at skrive min SRO, men der er noget jeg er meget i tvivl om. I opgavebesvarelsen skal der indgå en beskrivelse af hvordan det eksperimentelle arbejde af udført, men min lærer fortalte mig, at det ikke er det samme som når vi skriver en almindelig videnskabelig rapport... -
on,at
ForumindlægHej Jeg ville bare spørge om hvornår man bruger on og hvornår man bruger at. -
Vektor regning
ForumindlægI et koordinatsystem er der givet et punkt P(-3,-4) og en vektor a = (1,2). Punkterne A og B er bestemt ved - Vektor PA = - vektor a og Vektor PB = 2â a) bestem koordinaterne til hver af punkterne A og B. Hvordan gør jeg det.. jeg er virkelig på bar bund :) -
Reducere
Forumindlæg2x(x+y)-(x+y)^2 -
hjælp til løsning af ligning
ForumindlægHej, er i gang med en opgave om optimering. Er nu nået til det punkt hvor jeg skal finde ekstrema ved at løse O'(r)=0 og her er jeg så gået lidt i stå. Har lavet dette: 0=3/2*pi*2r-2V*r^-2 <=> 2V*r^-2 = 3/2*pi*2r og så ved jeg ikke lige hvordan jeg skal komme videre, håb...
