Søgning på: dansk noter hf. Resultater: 19201 til 19220 af 56577
  • HASTER ENGELSK STIL HJÆÆÆÆLP

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Jeg har siddet og skrevet en engelsk stil, og den skal afleveres i aften. Ville gerne have noget feedback, fordi jeg føler mig lidt usikker omkring selve indholdet, hvorvidt jeg har opfyldt kravene til stilen eller ej. Here you go, først skriver jeg oplægget, derefter stilen: ...
  • Terminsprøve

    Forumindlæg
    Jeg skal op til terminsprøve her på tirsdag, men jeg er endnu ikke forberedet på prøven, da jeg ikke ved hvad jeg skal forbedre mig på. Det ville være dejligt, hvis der nogle der gad at fortælle mig, hvad vi skal op i dansk og matematik.
  • grænseoverskridende underholdning?, Har du lyst?

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg vil lige hører om der er nogen som er friske på at læse min dansk eksamensstil igennem. og evt komme med sin mening og hvor den ligger på karaktereskalaen. På forhånd tak.
  • Er det mugligt ?

    Forumindlæg
    Dansk AHistorie ATysk fortsætter AEngelsk ASpansk AMusik AJeg tænkte på, om det er mugligt at have alle disse fag på a-niveau i gym. Er det mugligt?
  • Edgar Allan Poe

    Forumindlæg
    Hvad er den danske titel på Edgar Allan Poes novelle The Tell-Tale Heart? Hvad betyder ordet weavil? Det kan ikke slås op i ordbøgerne (i hvert fald ikke i dem, jeg har prøvet)
  • Overlevende fra 11.september 2001

    Forumindlæg
    hej allesammen Jeg skal snart lave projektopgave om Den 11 september 2001, og jeg ville lige høre om der er nogen der ved om der var nogle danske overlevende? eller bare nogen der oplevede det derover på forhånd tak
  • Engesk eksamen

    Forumindlæg
    Jeg skal op i Engelsk B. Her om en uges tid, men jeg ved egentlig ikke helt hvad man skal fokusere på til eksamen. Skal man blot analysere teksten/digtet man nu må trække lidt ligesom hvis det havde været dansk`?
  • Afskaffelse af topskat

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en diskussion til spørgsmålet, med et belæg: Er afskaffelse af topskat er en god eller dårlig idé for den danske økonomi?” Har i måske en god argument for hvorfor man skal afskaffe topskatten Mange tak på forhånd
  • HJÆÆÆÆÆÆÆÆLP

    Forumindlæg
    Beskriv hvordan oplysningstid og industrialisering ændrede det danske samfund. Læg særlig vægt på de sociale forhold for fattige og arbejdere. Har svært ved at besvare denne opgaveformulering
  • optagelsesprøve - STX

    Forumindlæg
    Hej allesammen.. Jeg skal til optagelsesprøve, jeg er meget nervøs. Hvad skal jeg gøre.. Jeg har fået at vide at man skal op i dansk, matematik, engelsk... HVAD SKAL JEG GØRE??? Håber I kan hjælpe mig...
  • kursen

    Forumindlæg
    Hej, jeg har fået denne opgave for i matematik, men jeg er bare helt blank på, hvordan man løser den, håber nogen kan hjælpe opgaven lyder. 300 euro svarer til 2241 danske kroner hvad er kursen
  • Synopsis moderne lyrik!

    Forumindlæg
    Jeg er ikke særlig stærk i dansk, så jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal lave på min synopsis! Jeg har moderne lyrik! Alt hjælp kan bruges!
  • Dumt at perspektivere uden for pensum?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal op i dansk imorgen. Derfor ville jeg bare spørge, om det er dumt at perspektivere til tekster der ligger uden for pensum? Fx en tidsperiode? Eller viser det, at man bare er "klog"? og kan mere?
  • 1.g opgave

    Forumindlæg
    hej! nogle som kender en side hvor man kam læse lidt om forskellige forfatter, (helst danske)! skriv også hvis i har et godt råd om hvordan man kommer igang med sin 1g opgave. på forhånd tak
  • God film på fransk til undervisning?

    Forumindlæg
    Hejsa! :-) Jeg har fået til opgave at tage en fransk film med til næste fransktime. Kender I nogle gode nogle? De skal tale fransk, og det skal være en film, hvor der er danske undertekster til. Hilsner
  • Kvote 2

    Forumindlæg
    Hvordan fungerer kvote 2, hvis der på videregående uddannelse står som eneste specifikke krav at faget er f.eks. dansk A? Og hvordan ligger det så med hensyn til gennemsnit?
  • Tysk kort Digt

    Forumindlæg
    Hey Studi'er :)Nogen som lige vil hjælpe mig med en oversættelse her. Jeg har selv skrevet det først på dansk og derefter givet mit bud. En som vil supplere / rette det :).. /på forhånd mange tak, Sinz!
  • En smule hjælp, tak! (:

    Forumindlæg
    Hejsa mennesker! Håber der nogle som kan hjælp mig med dette.. Jeg vil meget gerne vide hvad der menes med en "indholdsanalyse"? Jeg har med nyere dansk lyrik og valgt en sang tekst. På forhånd, mange tak!
  • Moderne gennembrud

    Forumindlæg
    Hej alle, om kort tid skal jeg til Dansk A eksamen - på gym. Dog er der en enkelt periode jeg ikke har fuldkommen styr på, nemlig det moderne gennembrud, nogen der kort kan karakterisere hvad det er ? :-) Mange tak
  • Hjælp til DST

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg skal finde en statestik over fordelingen af køn i den danske befolkning og udviklingen i den reale indkomst de sidste 2 år men kan simpelthen ikke finde ud af DST En der kan hjælpe?