Søgning på: srp historie musik. Resultater: 19201 til 19220 af 24890
-
romantikken?
ForumindlægHej.Hvornår var romantikken født og indtil hvornår...Jeg har set på to forskellige hjemmesider at den var fra 1800 - 1820, men på den anden hjemmeside står der at den var fra 1830 - 1870. Det forvirrer mig.Hvad med den tekst, der blev skrevet efter denne periode, handler den ikke om ramantik? Hj... -
karaktertransaktion fra 3.g til hf?
ForumindlægEr det muligt at overfører alle sine eksamenkarakterer til et hf-bevis, da dette vil give mig et langt højere gennemsnit, da mine årskarakterer trækker vildt meget ned? Eller er der andre måder at slippe af med dem på ? -
HASTER !! HJÆLP TIL EKSAMEN
ForumindlægHello guys, jeg skal virkelig bruge et referat af "i modesalonen" - af Herman Bang .. Jeg forbereder til eksamen og skal op til mundtlig dansk på tirsdag om emnet det moderne gennembrud. hvis i kan give alle facs om det moderne gennembrud, og især en analyse eller bare et eller andet so... -
Forfatterskolen
ForumindlægHej...Jeg ville høre, om der er nogen af jer, der overvejer at søge ind på forfatterskolen... Og om I har et indtryk af, hvor høj grad af træning og faglighed der kræves for optag... Jeg har lige afsluttet 2.g og må derfor siges at være noget af en novice i stort set alle sammenhænge, når jeg om ... -
eksame.. og jeg har angst!
Forumindlæghej alle jeg skal næste uge op i 3 eksamener: 1) dansk, 2) engelsk 3) samfundsfag - jeg er så meget på den! hvordan kan jeg forberede mig til disse fag? godt nok er det årsprøve, men stadig bliver rektoren sur, hvis jeg ikke består /: håber der er nogen der vil hjælpe mig.. er virkelig på ski... -
Snit ganget med 3%
ForumindlægHejJeg blev student (htx) sommeren 2005, med et snit på 7,7 - det er lige ikke nok til at komme ind på den uddannelse jeg gerne vil. Men så er der noget med, at hvis man har tre A-fag, så kan man gange sit snit med 3% (1,03). Gælder det kun for studenter fra i år, næste år eller hvordan? Gælder d... -
SSO - forslag?
Forumindlægjeg her samfundsfag på A-niveau, og vil meget gerne skrive min opgave i det fag. men jeg ved ikke helt hva jeg skal skrive om?har lidt selv nogle i ideer- noget med USA og george Bush?eller- Der blev for kort tid siden lavet en mindste vægt i forhold til højde på modeller, da man ente at man gav ... -
Æneiden?
ForumindlægHej Hvad handler Æneiden om kort sagt? Hvem var Æneas og hvad gjorde han? (Nej tak, til at du kopierer en hjemmeside ind som svar. ;) ) -
Hvilken linje på STX?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har før lavet et forum om jeg burde starte på en STX, på trods af mine knap så høje karaktere i folkeskolen. Efter jeg har tænkt meget, er jeg kommet frem til at jeg rigtig gerne vil på en STX, men har bare ét ret stort problem: Hvilken linje? Jeg kan slet ikke finde en linj... -
Sten - Godt bud
ForumindlægHvorfor skal man lave en Raport om sten? Hvad kunne være brugbart ved dette? Hvad vil jeg finde ud af?Nogle gode bud? -
De to oliekriser
ForumindlægHej! Sidder og laver samfundsfagsopgave om "De to oliekriser", så jeg tænkte på, om der evt. er nogle af jer derude som sidder inde med nogle guldkorn som ville være vigtige at fremhæve i en sådan opgave? Fx: vigtige faktorer som er med til at medfører de to kriser.. El.lign. som vill... -
Oversættelse
ForumindlægHej! Er der én (eller flere) venlige sjæl(e), der kan se om jeg oversat følgende sætninger korrekt? 1. Vi besøger jer i morgen. Hvornår besøger I os. Wir besuchen euch morgen. Wann besuchen ihr uns. 2.De går med os i biografen i aften. Hun går med ham hjem efter filmen. Sie gehen bei uns in das... -
Stasifængslet - Hohenschönhausen
Forumindlægjeg arbejder på en opgave om hohenschönhausen, men jeg mangler nogle forskellige oplysninger. fx. hvad det er bygget til, hvad der skete med det under og efter 2. verdenskrig og mange andre. Så hvis der er nogle søde mennesker der vil smide et par links ind, ville det bare være super... tak. -
Hvorfor er havet salt?
ForumindlægHvorfor er havet salt? -
Decimaltal?
ForumindlægHej alle. Er der nogle der kan forklare mig, hvad decimaltal er, hvordan regner man dem og hvilken stad kan man bruge dem i? Jeg ved godt hvad det er, med svært og forklarer, så om nogle kunne give en nemmer måde? -
Trak Kina - skal op imorgen. Hjælp!!?
ForumindlægHej! Jeg var oppe og trække Kina - fra Kejserdømme til kapitalime i dag. Jeg har fået bilag om studenteroprørene på Den Himmelske Freds Plads (massakren) og en af lederne udtaler sig om det. Nogle der lige vil give mig nogle gode råd hvad jeg evt. kunne komme ind på i mine analyse/diskussions sp... -
Eventyrtræk
ForumindlægNogen der kan fortælle nogen eventyrtræk, ville gerne være hlet sikker på hvad det er? -
Samfundsfagseksamen på A niveau - hurtig hjælp!
ForumindlægJeg er den eneste på mit hold, der ikke er i en gruppe, eftersom jeg ikke kender nogen, og jeg er meget dårligt rustet til eksamen i sig selv. Jeg har 24 timers forberedelse og har forstået at jeg skal opbygge en synopsis ud fra det materiale jeg har fået og så noget selvfundendt? Men hvordan bæ... -
Læge
ForumindlægHej. Jeg skal ikke være læge. Jeg vil bare vide, hvorfor læge udd. kræver mat A kan jeg ikke helt forstå. Jeg har mat A og jeg synes slet ikke at de ting vi lærer, der vil komme læger til nogen fordel når de skal hjælpe patienter. Jeg ved godt at matematik giver træning i tænkning og logik, men d... -
øv for studenter anno 2007!
ForumindlægEr det bare mig eller er den gamle reform begyndt at se lidt skod ud? jeg går lige i øjeblikket i 3.g. Altså nåede jeg lige at komme med på den gamle reform. Syntes selv dengang at det var fedt at jeg nåede det, men ville der ikke klart have været flere fordele hvis man ventede et år så man kom m...
