Søgning på: matematik 1g. Resultater: 19221 til 19240 af 32350
  • beliggenhed af andengradspol.

    Forumindlæg
    Hey Jeg skal meget snart op i mundtlig matematik og har fået udleveret spørgsmålene. Det ene lyder på at jeg skal redegøre for andengradspolynomiets beliggenhed i et koordinatsystem. Nogen der kan hjælpe mig med at tyde dette spørgsmål?
  • Faktorer

    Forumindlæg
    hej alle. sidder lige og laver en matematik-opgave i Faktor-bogen,. jeg forstår bare ikk hva "faktorer" er for noget, men jeg ved hva "led" er. håber nogle kan hjælpe:)
  • Matematikrapport

    Forumindlæg
    Jeg er igang med en matematikrapport, men da jeg ikke er så specifikt god til faget, ønsker jeg hjælp fra matematik-hajerne derude.... Hvis I gider, kan jeg bare sende min email, så jeg kan få vedhæftet den :) / AA KURD
  • Rødder og potenser

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal forklare denne formel i matematik: √(s&a^r=)a_s^r. Ved ikke, hvordan jeg skal forklare det til min klasse i morgen, håber der er nogle herinde der kan forklare med gode ord. På forhånd tak.
  • vektorer plzz plzz hjælp

    Forumindlæg
    plzzz hjælp mig med min matematik kan ikke finde ud af det!!! opgaven I et koordinatsystem er der givet to vektorer: A := (3.4) :: B(-5.1) bestem koordinatsttet til punktet c, AC: [[4][6]] b) Bestem arealet af ABC Bestem Projoktionen Af AB PÅ AC
  • Spg. om karakter

    Forumindlæg
    Hej er der nogle der ved hvad karakteren blir i matematik hvis man har fået 03 i 2.g og 5 i 3.g altså ved godt karakteren for 2.g tæller 1/3 og karakteren for 3.g tæller 2/3 Men hvad bliver den endelige karakter. hvad runder man af til???
  • FIND VÆKSTRATEN (:

    Forumindlæg
    Hejsa, har matematik for, som jeg er gået helt kold overfor.. det lyder således: løs ligningen: 2.384.185=400.000*a8 start med at divider med 400.000 på venstre side, giver ca. 556
  • andengradsuligheder

    Forumindlæg
    jeg skal i mundtlig årsprøve 1.g matematik A niveau gøre rede for løsning af andengradsuligheder, gerne udfra nedestående eksempel: 2x^2 + 2x - 4 < 0 nogen der kan hjælpe?
  • Lineær programmering

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg sidder med en matematik emneopgave om lineær programmering og der er et spørgsmål, som volder mig problemer. 1) Beskriv kort hvad en funktion i to variabler er. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal svare på det. Nogen som kan hjælpe Tak på forhånd:D
  • Funktioner

    Forumindlæg
    Hej SP! Jeg sidder med en opgave i matematik, som jeg slet ikke kan se mig ud af.... Er der nogen der kan være søde at forklare den? Bestem forskriften for den lineære funktion, ??, når det oplyses at ??(−2) = 3 og ??(14) = 7
  • FIND VÆKSTRATEN

    Forumindlæg
    Hejsa, har matematik for, som jeg er gået helt kold overfor.. det lyder således: løs ligningen: 2.384.185=400.000*a8 start med at divider med 400.000 på venstre side, giver ca. 556
  • hjælp til næste år

    Forumindlæg
    Søger en der er interesseret i at hjælpe mig med matematik på b til næste år, over msn eller rl, alt hjælper! Jeg kommer fra Odense selvf skal dette ikke være gratis og vi kan sammen finde en rimelig pris :-) ved ikke om dette skal postes i andre eller her, så bid ikke hovedet af mig :-S
  • Division? Hjælp.

    Forumindlæg
    Hej, jeg har brug for at lære at dividere igen. Jeg har ikke fulgt med i skolen på det tidspunkt hvor vi lærte division. Så kan i lære mig det, på en børnevenlig måde? Det kunne være skønt. :-) Jeg har meget svært med matematik.
  • Reducer Udtrykket ?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen.. Da det er længe siden jeg ikke har ahft matematik, har jeg glemt et par ting.. Jeg skal reducer udtrykkene i opgave 1 som er vedlagt som et fil. Håber nogen der ville hjælpe.. OPAGEVEN ER VEDLAGT
  • Lektiehjælp søges.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg søger en som kan lærer fra sig i matematik. Jeg går i gym og har mat på A niveau. Jeg bor i midt jylland, så det vil være en fordel hvis du boede i nærheden. Det drejer sig om undervisning én gang om ugen. -Håber at hører fra dig.
  • Ligning med brøk.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal have afleveret disse to stykker i morgen i matematik. Jeg kan ikke helt hitte ud af hvordan reglerne er , når man regner med brøker i ligninger. Er der nogen der evt. kan forklare mig hvordan? På forhånd tak. :) (Har vedhæftet opgaven. Nr. 3 + 4)
  • biimplikation

    Forumindlæg
    Hej, jeg er ved at lave en matematik aflevering med ligninger. Min lærer har sagt, at vi skal indsæte biimplikation (⇔). Problemet er bare at jeg kun kan finde dette tegn: ⇔, og ikke det biimplikationstegn, hvor selve tegnet er lodret. Kan I hjælpe?
  • Mat parabel opgave

    Forumindlæg
    Hej alle. Nogle der kan hjælpe mig med denne matematik opgave? dvs. skrive fremgangsmåden :) En parabel er gived ved: f(x) = ax^2 - 4x + 4 a) Bestem a, så parablen får toppunkt i (1,2). Mange tak på forhånd!
  • 10.klasse - råd

    Forumindlæg
    Lærer mam noget nyt i 10 klasse i matematik, engelsk og dansk, fysik/kemi osv. Jeg kunne godt tænke mig at vide mere, om man lærte noget nyt/ er det same som 9 klasse eller hvordan foregår det?
  • Førstegradsligning

    Forumindlæg
    Jeg skal i en matematik opgave gøre rede for at denne ligning: (x-1)*(4x-8)=0 giver x = 2, men desværre kan jeg ikke få resultatet til det. Nogen der kan hjælpe?