Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 19241 til 19260 af 31547
-
SVAR HURTIGT SOM MULIGT!
ForumindlægJeg skal til eksamen på torsdag, og kan virkelig ikke finde noget til dette spørgsmål "Redegør for optagelsen af de energigivende stoffer i kosten og den videre metabolisme. Gør endvidere rede for faktorer, der har betydning for en persons energibehov og hvordan kostvaner kan føre til et for... -
Generelt Matematik
ForumindlægHej, jeg skal snart til mundlig prøve. Jeg har fået en del spørgsmål. En af dem lyder sådan: Funktioner Forklar om definitionsmængde og værdimængde for funktioner. Redegør for monotoniforhold og ekstrema for funktioner. Tag gerne udgangspunkt i eksempler efter eget valg. Har i nogle links elle... -
SRO om klassesamfund i england
ForumindlægHej, Jeg er ved at lave SRO omkring klassesystemet i england. Her har jeg fagene Samfundsfag og Engelsk. I engelsk skal jeg lave en analyse omkring en dokumentar som skildre den laveste klasse i england. Men i samfundsfagsdelen er jeg lidt i tvivl om hvad man skal. Jeg skal redegøre for det enge... -
forholdet mellem medborgerskab og statsborgerskab
ForumindlægHej I kloge hoveder. Jeg skal til at skrive en eksamensopgave i KLM hvor jeg bliver spurgt om følgende: Hvad er forholdet mellem statsborgerskab og medborgerskab. Jeg har startet med at redegøre for hvert enkelt, men det er jo ikke nok. Hvordan kan jeg eventuelt gribe det an udover at give en def... -
Hjælp diskussionsopgave
ForumindlægHej Studieportalen! :) Jeg skal skrive en redegørelse for hvad dansk folkeparti og Venstre mener om straf. det har jeg også gjort, så i bilag 3 er der en statistik hvor man kan se hvor mange der gør noget kriminelt igen og de forskellige strafmetoder som fx fodlænke m.m. her kommer mit problem.... -
Arealfunktion og f(x)
ForumindlægHej, jeg har fået spørgsmålene til min mundtlige matematik eksamen på B-niveau. Der er et spørgsmål jeg har problemer med, det lyder således: - Redegør for definitionen af arealfunktionen og for hvilken sammenhæng der gælder mellem f(x) og arealfunktionen. - Nævn regnereglerne for bestemte ... -
Hjælp til 24 timers eksamen
ForumindlægHej folkens, jeg håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig Jeg sidder lige nu midt i en 24 timers psyk. b eksamen, jeg har trukket voksenliv og mine artikler handler om alderdom og livstilfredshed og hvordan ældre rejser mere end nogensinde før og om at der vil være markant flere ældre... -
Eksamens Bilag og billede
ForumindlægHej folkens. Jeg skal til fysik B mundtlig eksamen. Den mundtlige del foregår, at vi trækker et emne og skal redegøre for dette. Efterfølgende får vi et bilag/billede vi skal tage stilling til. Emnerne er: Energi, Ellære, Tryk og Gassers,Bølger - lyd og lys, Mekanik og bevægelse, Astronomi, Atomf... -
censor KIG: dansk eksamen - afleveret forkerte papirer
Forumindlægjeg er kommet til at aflevere forkerte papir ifbm. dansk eksamen. har kontaktet skolen og de siger der er intet at gøre.. hvis du var en censor, hvad ville jeg da få? der er grammatiske fejl, ikke vildt mange men der er lidt. derudover er der en mangel på lidt redegørelse. min printer hav... -
Ekspotentiel Vækst. Begrænsninger
ForumindlægHej folks! Jeg skal til mdt. Matematik b eksamen. Jeg kan i den forbindelse trække eksponentiel vækst. Min lærer har givet os et hæfte med dispositioner over de forskellige emner.Under eksponentiel vækst skriver han således: Redegørelse: begrænsninger (a>o, b>0) og betydningen af a og b. ... -
bevis for differentialekvotient for potensfunktioner
Forumindlæghejsa. Jeg er virkelig i problemer. Jeg skal til eksamen i overmorgen, og jeg kan bare ikke finde beviset for x opløftet i a. Det er matematik på a niveau, og mit eksamensspørgsmål lyder således: Du skal behandle potensfunktioner, herunder udlede formlerne for a og b samt redegøre for differ... -
Hjælp til synopsis
ForumindlægJeg sidder med min veninde, og skal til at udarbejde en synopsis som skal afleveres om ikke så længe... Vi har svært ved at lave problemstillinger til vores problemformulering som er: "Hvilke konsekvenser ville forekomme, hvis Samuelsen skaber den liberale chokeffekt ved at nedsætte skatten?... -
Eksamensspørgsmål - menneskets evolution
ForumindlægJeg sidder lige nu med nogle eksamensspørgsmål i biologi.. Jeg har fået følgende, som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal gribe an: "Med udgangspunkt i det vedlagte materiale og relevant laboratorie arbejde, skal du forberede en fremlæggelse med henblik på en diskussion af; evolutionens foru... -
Ione og salte
ForumindlægHej, er der nogle muligvis der kan hjælpe med disse,?:( Fortæl kort om opbygningen af det periodiske system, her kan du komme ind på nogle af følgende begreber atomnummer, atommasse, isotoper, elektronstruktur, grupper, perioder, metaller, ikke-metaller, ædelgasser, ædelgasreglen Ionforbindelse... -
Hvor kan man læse videnskabsteoretiske artikler, som dem, man skal skrive på universitetet?
ForumindlægHej, jeg er igang med kurset Videnskabsteori for matematiske fag på KU, og vi skal skrive artikler, hvor vi redegører for visse ting efterfulgt af en diskussion. Diskussionsdelen er den, som jeg ønsker at få en bedre forståelse og mere erfaring med. Der er desværre ikke blevet udleveret nogen ek... -
Giddens teorier?
ForumindlægHej alle Jeg er igang med en opgave, hvor i jeg skal redegøre for Anthony Giddens tre teorier om det senmoderne samfund. Jeg har søgt lidt på nettet læst lidt i en bog, men jeg føler stadig ikke at jeg har forstået det som jeg skal. SÅ er der nogle der vil være så venlige at forklare mig om hans ... -
Den naturlige eksponentialfunktion
ForumindlægHej jeg sidder her og bøvler med et eksamensspørgsmål.. "Du skal redegøre for den naturlige eksponentielfunktion, som for dens differentialkvotient og forklar, hvorledes en eksponentiel funktion på formen f(x) = b · a^x kan omskrives til formen y = b · e^kx" Jeg har f... -
Gør rede for differentialkvotienten af f(x) = ax .
ForumindlægEt af mine mundt eks spørgsmål er at jeg skal "Udled formlen til bestemmelse af grundtallet a og gør rede for differentialkvotienten af" f(x) = a^x. Det er om eksponentielle funktioner, og jeg har udledt formlen til a. Spørgsmålet er bare hvad jeg skal sige når jeg skal redegøre for dif... -
HASTER! - metode
ForumindlægDet her haster virkelig meget! Jeg har lavet en synopsis om (selv)iscenesættelsen af spiseforstyrrelser gennem medierne. her er mit primære fokus en dokumentar. fag: dansk og psykologi. I dansk gør jeg brug af dokumentaranalyse. Men i psykologi er jeg i tvivl! Jeg redegører og vurderer hvilke f... -
Lineær sammenhæng og differentialregning
ForumindlægHej alle matematik genier Jeg sidder her med et eksamensspørgsmål: Redegør for den lineære sammenhæng y=ax+b og forklar betydningen af a og b. (den er jeg med på, de to variabler og konstanter og sådan) Forklar hvorledes dette bruges til udledelse af tangentligning for en differentiabel funktion....
