Søgning på: barndommens gade analyse. Resultater: 19241 til 19260 af 28984
-
essay a niveau
ForumindlægHej med jer.. Er en smule i tvivl om hvordan man bygger et essay op i engelsk (a niveau) Håber i kan fortælle mig, hvilke punkter jeg skal igennem - og hvad de indebærer På forhånd tak -
HJÆLP - Den hermeneutiske metode
ForumindlægHvad er det helt præcis? + den hermeneutiske cirkel! Hvis det kan lade sig gøre må det gerne forklares sådan rimelig pædagogisk, uden alt for meget brug af begreber og komplicerede ord. på forhånd tak! -
Tid
ForumindlægHvad hedder den tid historien er skrevet og hvad hedder den tid historien foregår? -
hvad er habitus
Forumindlægen der kan hjælpe med at forklare hvad habitus er forstår det ikke helt -
hjææææælp!! :)
ForumindlægHej alle derude.. Jeg går i 9 klasse, og har stærkt brug for hjælp.. Jeg skal vælge hvilken ungdomsuddannelse, jeg vil begynde på, efter sommerferien. Mit problem er så, at jeg ikke ved om det skal være hhx eller stx? Jeg elsker samfundsfag, matematik samt biologi meget. efter jeg er færdig med g... -
Litterær Artikel
ForumindlægHej, Jeg skal til at skrive en litterær artikel. Jeg er meget usikker på hvordan jeg skal starte - altså jeg vil ikke skrive "jeg vil gøre dit og dat" så vil det jo være for meget "opgave-agtigt" Men kan jeg godt starte med at introducere forfatteren også ind på teksten, eller... -
Ligevægts indgreb
ForumindlægHej, Har lige et par spørgsmål om nogle opgaver angående kemisk ligevægt og indgreb af det. Håber nogen kan hjælpe mig :) 1. Ved tilsætningerne til reagensglasene blev der i forsøget anvendt faste stoffer henholdsvis et par dråber af en ret koncentreret sølvnitratopløsning. Hvorfor tilsætter man ... -
har et spørgsmål rent grammatisk.
Forumindlæghej jeg er har et spørgsmål.. jeg sad hjemme og så tv, og tjekkede tekst tv.. på tekst tv, så jeg følgende sætning " Den dovne retsassistent og stener Dale Denton har kun .... " min bror og jeg diskurede frem og tilbage omkring betydning af ordet stener og brugen af det i denne sætni... -
HJÆLP TIL VALG AF TEKST
ForumindlægJeg har trukket fordybelsesområdet "det anderledes" til min mundtlige dansk eksamen i 9. klasse. Det må gerne være enten en tekst, et billede, en reklamer eller noget helt andet. Hvis det er en tekst må, det gerne være en tekst fra 2000 - 2011 :) På forhånd tak. -
Ting der skader jorden
ForumindlægHej. Ved i hvorfor og hvordan Orkan, tsunami, vulkan, jordskæl og oversvømmelse skader jorden?:) -
taksonomiske niveauer
Forumindlægnogle der kan fortælle mig om jeg har de 3 taksonomiske niveauer med i min problemstilling og et forslag til min problemformulering, der kun må bestå af 1 hv ord. dokumentet er vedhæftet -
Musik A i gymnasiet
ForumindlægHej :) Jeg skal snart til at søge gymnasium, og jeg vil virkelig gerne ind på en studieretning med musik på a-niveau! Problemet er bare, at jeg kun spiller efter gehør... dvs. jeg er ikke særligt god til noder og sådan. Skal man kunne 100% noder for at have musik på a-niveau, eller er det noget ... -
"Jeg har trukket ..." på engelsk
ForumindlægHej Ja, det lyder måske som et lidt åndsvagt spørgsmål, men hvad "jeg har trukket X-tekst" på engelsk? Jeg skal op i mundtlig engelsk b, og det er nok en go idé, at aller første sætning er korrekt :) -
Dansk - eksamen :S
ForumindlægHvordan kan man forberede sig til denne.. det virkelig udoverskueligt hvormeget man skal læse.. vores lærer mente at det var god ide at kigge på en bog Krydsfelt, så nu jeg igang med den, men det et login for kunne læse artikler, hvor ved man kan besvare opgaverne i bogen.. Hvormeget viden skal... -
sekratær-problemet
Forumindlæghvordan læser man det kendte sekreatærproblem? Det er som følger: Man er i et lukket rum med et begrænset antal af sekratærer. Man ansætter en og fyrer vedkommende igen og fortsætter denne proces. Man skal så stoppe denne proces, når man har fundet den bedste sekratær, eller sandsynligheden for a... -
hjælp af sin lærer?
ForumindlægJeg er gået igang med at skrive SRP og har problemer med, at finde kilder, så jeg tænkte på om man gerne må spørge sine vejleder/lærer om hjælp til at kilder? -
Personlig Branding modeller
ForumindlægJeg har lidt svaert ved at finde noget om personlig branding i min afsaetnings bog, da personlig branding kun er naevnt , og ikke beskrevet i min bog? -
vedr. SRP - samfundsfag & matematik
Forumindlæghej alle sammen :-) nu nærmer SRP tiden sig jo, hastigt og alle skal vælge emne! men er der nogle som engang har skrevet SRP i matematik og samfundsfag, som har en god idé til nogle emner man kunne vælge? eller evt. dansk og historie? (skulle vist være ret let) Håber virkelig på lidt hjælp! -
"SRP" BIOLOGI og HISTORIE
ForumindlægEr der nogen som har skrevet "SRP" med fagkombination Biologi & Historie? Jeg mangler lidt hjælp til noget inspiration.. Hvis i har så må gerne skrive til min Indbakke. På Forhånd tak.. -
Litterær artikel - Indledning
ForumindlægGo aften SP. Skal skrive indledningen til min litterær artikel, men eftersom den skal fylde ½-1 side undre jeg mig lidt over hvordan en ledningen kan være så lang? Tænker at det er med resume, men stadigvæk? Samtidig søger jeg lidt nogle gode råd til ledningen, men evt. også resten af ...
