Afsætning

Personlig Branding modeller

10. december 2013 af mathiaslo (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg har lidt svaert ved at finde noget om personlig branding i min afsaetnings bog, da personlig branding kun er naevnt , og ikke beskrevet i min bog?


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. december 2013 af SBJ1 (Slettet)

Her har du tre eksempler:

Michelle Obama: http://www.brandidsp.com/2012/06/become-an-industry-rock-star/

Mogens Lykketoft:http://www.kommunikationsforening.dk/menu/fagligt-nyt/kommunikatoren/2011/nr-1-2011/komtoren111s1213.pdf

Lars Løkke: http://www.kommunikationsforum.dk/artikler/lars-loekke-personlig-branding-eller-folkeligheden-som-faelde

Læs dem - så tror jeg du har en god idé om hvad personlig branding er (start måske med danskerne - de er hurtigst læst). Er du stadig i tvivl må du sige til.

M.v.h.

Søren 


Svar #2
10. december 2013 af mathiaslo (Slettet)

Tak for linksene de hjalp meget.

Men er der nogen speciele modeller som man kan bruge til at analysere personlig branding ?


Brugbart svar (0)

Svar #3
10. december 2013 af SBJ1 (Slettet)

Dem kan du finde mange af - det er bare at google. Det interessante er imidlertid det paradoks der opstår i forbindelse med personlig branding i form af, at vi på den ene side ønsker at fremstå autentiske. Som mennesker der er tro mod deres kerneværdier og med høj integritet og høj etisk standard - men på den anden side iscenesætter vi os selv eller orkestrerer os selv i en forloren, fortænkt udgave, så vi signalerer noget bestemt. Nemlig således at vores fremtoning og vores personlighed, værdier og mærkesager stemmer overens. Men dette kan da aldrig i min optik være autentisk. Det er da netop fake. Men vi er blevet så vant til spindoktorer, coaches og personlig branding, at vi bliver i tvivl når vi endelig møder et autentisk menneske. Er Marie Key og Chresten fra X-factor i virkeligheden iscenesatte som autentiske "Normcores"? 

Den form for refleksion ville jeg nok bruge - frem for at finde en model eller et værktøj, hvor du kan proppe noget ned i så det passer - og hvad så?

Håber du har fået bare lidt ud af det - ellers må du skrive igen.


Skriv et svar til: Personlig Branding modeller

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.