Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 19241 til 19260 af 22746
-
Def. spændingsfald
ForumindlægJa, skal aflevere fysik aflevering iaften inden 24.00 og der er en opgave jeg ikke kan. Opgaven siger:Opskriv definitionen for spædningsfald v.h.a. omdannet energi og v.h.a. tabt potentiel energi: Vi har overhovdet ikke lært noget om det, men alligevel er den i vores opgavesæt. Har kigget på nett... -
Bølgelængde
ForumindlægDen mindste energi, der skal tilføres en elektron for at frigøre den fra en siliciumoverflade er 7.93*10^-19 J. a) Beregn den største bølgelængde af lys, som kan frigøre elektonener fra en siliciumoverflade ved fotoelektrisk effekt b) Kan lys i det synlige område frigøre elektroner fra en silic... -
Luftmodstand vs. densitet.
Forumindlæghey! Jeg har fået til opgave i fysik at opstille en ligning for et kanonskud der inddrager luftmodstanden. Finurligheden i opgave ligger så i, at jeg skal indrage det stigende og faldende densitet ( jo højere op i atmosfæren, jo lavere tryk og dermed også densitet). Jeg forestiller mig ... -
Fysikopgave (1.g)
ForumindlægJeg har lige lavet mit fysikopgavesæt. Dog kunne jeg ikke finde ud af én af opgaverne. Denne har ordlyden:"Opgave 9:Et tørelement med en hvilespænding på 4,5 V forbindes med en pære med resistansen 8 ohm, når den lyser. Polspændingen er 4,35 V.a) Bestem elementets indre resistans.b) Hvilken ... -
Lektiehjælp Odense M. - 9.kl og 1.g
ForumindlægKære alle. Vi søger dygtig lektiehjælp 2-3 timer ugentligt. - til vores dejlige unger! Fag: matematik + fysik, grundlæggende samt udvidet forståelse Trin: 9.klasse og 1.g Du er: Kvinde Har min. Studieniveau: 3.g Bosat Odense Tålmodig!.... Ærlig, kan formidle enkelt og struktureret God til ... -
Lektiehjælp Odense M. - 9.kl og 1.g
ForumindlægKære alle. Vi søger dygtig lektiehjælp 2-3 timer ugentligt. - til vores dejlige unger! Fag: matematik + fysik, grundlæggende samt udvidet forståelse Trin: 9.klasse og 1.g Du er: Kvinde Har min. Studieniveau: 3.g Bosat Odense Tålmodig!.... Ærlig, kan formidle enkelt og struktureret God til ... -
Lektiehjælp 9.kl og 1.g Odense M
ForumindlægKære alle. Vi søger dygtig lektiehjælp 2-3 timer ugentligt. - til vores dejlige unger! Fag: matematik + fysik, grundlæggende samt udvidet forståelse Trin: 9.klasse og 1.g Du er: Kvinde Har min. Studieniveau: 3.g Bosat Odense Du er ligeledes: Tålmodig!.... Ærlig, kan formidle enkelt og struk... -
Radon i boliger
ForumindlægHej! I fysik er jeg ved at lave en aflevering, der omhandler emnet "radon fra undergrunden". Radon siver ind i danske boliger, og dette kan udgøre en sundhedsrisiko for beboerne. Jeg ved, at radon dannes som følge af henfaldet af naturligt forekommende radioaktive stoffer i undergrunden... -
lysstyrke .. hjælp
ForumindlægHeej allesammen. sidder med en fysik opgave, som jeg håber i kan hjælpe med (; opgaven: forestil dig, at man har opdaget en type Ia supernova i en fjern galakse og målt den tilsynladende lystsyrke til ; 1,1 * 10^-14 W/m^2. efter at have fulgt lyskurven i nigle uger beregner forskerne supernovaen... -
Suppleringsfag
ForumindlægJeg har gået på handelsskole i 3 år, men kunne godt tænke mig at studere medicin, hvilket de fag jeg har haft på handelsskolen ikke giver mulighed for.Derfor mangler jeg nolge fag, såsom fysik B niveau og Kemi C. Har I nogle ideer om hvor det er sædvanligt at man tilbyder sådan suppleringsfag ude... -
Elastisk stød
ForumindlægJeg har problemer med denne fysik opgave, så jeg håber der er én eller anden, som kan hjælpe mig lidt med den:En kugle har m1 = 4kg og v1 = 6m/s. Den indhenter en anden kugle med m2 = 10kg. Stødet er elastisk og kugle 1 rammer kugle 2 centralt. Kugle 1 kommer i hvile efter stødet.a) Hvor stor var... -
centrifugal/centripetalkraft.
ForumindlægHej alle fysik fans. Jeg har efterhånden læst så mange diskusioner om hvad centrifugal"kraften" er for en størelse, så jeg er blevet mere forvirret end klog. kan i hjælpe mig med en god forklaring af fænomenet.? Så vidt jeg har forstået er det en oplevet kraft. En effekt af inerti, newt... -
Spændingsrækken
ForumindlægHej ! :D Jeg er ikke sikker, på om dette burde være i kemi eller fysik, men da det omhandler spændingsrækken, går jeg ud fra at det er kemi. Jeg har fremstillet et Daniell-element, hvor der blev ledt strøm igennem. Men det var en meget lav strøm, næsten ingen ting. De metaller der blev br... -
1.g - varmeenergi
ForumindlægHåver virkelig i kan hjælpe! Kan ik' gennemskue denne opgave, men er ej heller en ørn til fysik... håber på hjælp!På en vaskemaskine er der en temperaturvælger, der kan indstille vasketemperaturen på en værdi mellem 30 C og 95 C. Vi antager, at en vask kræver 10 liter vand, og at vandværketsv... -
Definition: Ladning i strøm
ForumindlægHej SP. Jeg er begyndt på et nyt emne i fysik: Ellære. Jeg har været igennem de første begreber, som blandt andet strømstyrke med enheden ampere. Hvad jeg ikke forstår er ladningen (Q) som indgår i formlen for strømstyrke. Jeg kan se enheden for ladning er coulomb pr. sekund. Jeg har selv prøve... -
Ordbog
ForumindlægHej hejEr der nogen der ved om der på nettet findes en side hvor man kan indsætte sin engelske tekst som så bliver oversat til dansk..? Jeg kan nemlig kun finde sider hvor der kan oversættes til alle mulige andre sprog end dansk.. (Grunden er at jeg i fysik skal fremlægge en side som jeg har fået... -
Taylorpolynomier og dæmpede svingninger
ForumindlægJeg skriver i SRP i fysik og matematik om dæmpede svingninger. Jeg har gennemgået beviset for løsningerne til differentialligningen y'' + ay' + by = 0 Jeg ved ikke om jeg skal medtage den inhomogene differentialligning, altså hvor højresiden er en funktion. Desuden tænkte jeg ... -
Opdrifts opgave
ForumindlægNu har jeg efterhånden mere end 4 timer på en opgave jeg har fået for i fysik angående opdrift. Håber der er en eller flere her på siden der kan hjælpe mig med at løse den.Opgaven lyder således: Nogle redningsveste er lavet af et plastik-skum materiale med densiteten 0,15g/cm3. Hvor stort et rumf... -
hej alle
Forumindlægjeg har en mindre diskusion med min kæreste: er gnidningmodstand (friktion) afhængig af areal? i de bøger jeg har set i står der bla: "Derimod viser det sig, at hverken berøringsfladens areal eller legemets relative hastigheder - ved små hastigheder - har nogen indflydelse på friktionens stø... -
Specifikke fordampningsvarme for nitrogen.
ForumindlægJeg er lige startet i gymnasiet og har lidt svært ved fysikken, så jeg håber, at nogen kan hjælpe mig med følgende opgave:Ved meget lave temperaturer er nitrogen en væske. Kogepunktet er –196grader C. Varmetilførslen fra omgivelserne bevirker derfor, at flydende nitrogenkoger og hurtigt fordamper...
