Søgning på: matematik noter. Resultater: 19241 til 19260 af 45346
-
Halveringstid
ForumindlægHej. jeg skal finde halveringstiden, vi har sat tallene i en tabel, men jeg kan simpelthen ikke huske hvordan jeg skulle finde halveringstiden. på x - aksen står der minutter og på y-aksen står der antal impulser pr. sekund. nogen der ved hvordan man finder halveringstiden? ;) -
Hvad synes I jeg skal gøre?
ForumindlægHej! Jeg er en HF-elev, på andet år. Jeg har engelsk på B-niveau, og det skal jeg afslutte både mundtligt og skriftligt til sommer. Men jeg har lidt svaert ved oversættelser og grammatik generalt. Hvad synes jeg skal gøre for at jeg kan blive bedre til engelsk? Jeg prøver at øve mig ved at over... -
Haster - Iongitter
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen og fumler lidt med iongitteret :) jeg skulle gerne kunne fortælle om opbygningen i iongitteret.. men kan ikk, så jeg tænkte at nogle kunne hjælpe? tak -
Kvantemekanik grænser (AT)
ForumindlægHej Jeg har skrevet en masse til mit AT-projekt. Billedet med min tekst er vedhæftet. Er der en, som kan hjælpe mig med at formulere min problemformulering korrekt? De første to linjer skal eventuelt på en eller anden måde forbindes med hinanden. Og herefter skal 3-4 problemstilling formuleres.... -
2 små sætninger.
ForumindlægHvordan oversætter man følgende: "For 2 dage siden." "En af de nærmeste dage." På forhånd tak. :-) -
kemiske reaktioner
ForumindlægHej Jeg sidder og forbereder mig til kemi eksamen, men nu er der kommet et spørgsmål der hedder jeg skal gøre rede for de forskellige kemiske reaktioner. Der er nogle stikord med jeg kan bruge men der er to af dem jeg er lidt usikre på. Opløsnings og fældningsreaktioner forbrændingreakt... -
Omformulering til Engelsk
Forumindlæghej :) ville høre om der er nogle der ville hjælpe mig med at omformulere det her: The Title ´´´Live Like a Dog, Alone, is after my opinion a wrong expression, because, i dont think that dog lives alone, but i understand the expression. It is a very good title for the story because i think that ... -
Hvorfor fryser vand oppefra?
ForumindlægJeg har en fysik-opgave, hvor jeg er gået i stå! Den har indtil nu handlet om hvorledes vands densitet afhænger af temperaturen, og jeg har lavet nogle forsøg og lavet en graf osv. men så kommer bundspørgsmålet: "Rent vand har sin største densitet ved en temperatur på 3,8*C. Brug denne simp... -
kort oversættelse
ForumindlægJeg har en tekst dansk som skulle oversættes til engelsk: Mange voksne kritiserer computerspil for at være både voldelige og unødvendigt blodige. Men en nylig undersøgelse viste, at dette kun gjaldt for 20 ud af 338 spil. Der er altså tale om en fordom, som sandsynligvis skyldes at der i medier... -
Hvordan foregår engelsk eksamen ???
ForumindlægHvordan foregår engelsk skriftlig eksamen del 2 præcist ?? og hvordan kan man foreberede sig på den? håber jeg hurtigt får svar, for skal op på torsdag... -
Troja
ForumindlægHej. er ved at skrive min 2.g opgave, men er gået i stå. skriver om troja og Heinrich Schliemann, så hvis du har noget om et af disse emner (helst troja), vil jeg meget gerne høre fra dig... -
Hvad må man tage med til forberedelsen i Dansk Mundtlig
ForumindlægHvad må man tage med ind til forberedelsen? I Dansk Mundtligt.? -
Hjælp til Biologi A
ForumindlægHej, Jeg skal op i Biologi A - eksamen på mandag og er igang med at læse op. Men jeg går generalt i stå når jeg prøver at lave gamle eksamensæt. Så er der nogen som har forstand på Biologi A, og som har afsluttet det med høje karakterer, så skriv endelig. Vh. -
Tysk joke?
ForumindlægHej, jeg skal finde en tysk joke.. Er der nogen der har et par ideer eller to?:) -
verbe+s - hvorfor?
ForumindlægHej, Hvad er reglen, når der sættes 's' bagpå verbet? Fx 'I need' og 'she needs Hilsen Julie -
haster, hjælp
Forumindlæghey har et par linjer her jeg bare ikke kan få til at lyder korrekt, håber der er nogle der ka hjælpe.. ``Vi koncentrerer os om, hvordan vi lærer amerikanerne at kontrollere deres portioner.” Og når Webster nævner restauranternes andel i den stigende overvægt, er det ikke uvæsentligt i et samfu... -
eksponenttialfunktionen
ForumindlægHej. har fået stillet opgaven til mundtlig eksamen. givet eksponenttialfunktion f(x)=a^x vis vha 3 trinsreglen at differentialkvotienten kan skrives som f`(x)=a^x*f`(0) jeg kan sipelthen ikke se hvordan jeg skal gribe det an a^x differentieret bliver jo a^x*ln(a) -
Danmark med FN-mandat
ForumindlægEr der nogen, der har helt styr på det her og muligvis kan rette mig? I 1999 drog NATO (Danmark) i krig mod Jugoslavien uden FN-mandat I 2001 var krigen med FN-mandat. Ved invasionen af Irak var det uden om et FN-mandat. Før 1999 havde Danmark ikke lavet noget uden et FN-mandat??? -
Favorit citater :D
ForumindlægHar i et personligt yndlings citat? Vil meget gerne høre det! Min favorit er ytret af den fantastiske mand Homer Simpson: 'Virkeligheden er en illusion, grundet mangel på alkohol.' eller "Jeg omfavner min rival, men det er for at kvæle ham." Sig frem ! -
noget om lineær funktion
ForumindlægVis grafisk hvad der sker med x-værdier i en lineær funktion .... HJÆLP
