Fysik

Kvantemekanik grænser (AT)

01. april 2016 af hrmogensen (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej

Jeg har skrevet en masse til mit AT-projekt. Billedet med min tekst er vedhæftet.

Er der en, som kan hjælpe mig med at formulere min problemformulering korrekt? De første to linjer skal eventuelt på en eller anden måde forbindes med hinanden. Og herefter skal 3-4 problemstilling formuleres. Har som sagt ikke svært ved at forstå stoffet, men at formulere et spørgsmål, det duer jeg ikke til.

En eller flere der kan hjælpe?

Vedhæftet fil: kvantemekanik.PNG

Svar #1
01. april 2016 af hrmogensen (Slettet)

Hmm... I Newtons klassiske mekanik og i Einsteins relativitetsteorier kan man udregne alt. Kender du forudsætningerne præcist, er der ingen grænser for, hvad du kan forudsige ved hjælp af matematiske beregninger.
Men med Københavnerfortolkningen af kvantemekanikken sættes naturvidenskabelige grænser for vor viden om fremtiden. For her sætter Heisenbergs usikkerhedsrelationer grænser for, hvor meget vi kan vide om en partikel.


Brugbart svar (0)

Svar #2
01. april 2016 af peter lind

Københavnerfortolkningen har intet at gøre med Heisenbergs usikkerhedsrelationer at gøre. Usikkerhedsrelationerne var fundet før Københavnerfortolkningen og gælder faktisk også i andre fortolkninger.


Svar #3
01. april 2016 af hrmogensen (Slettet)

#2

Noteret. Nogle idéer til formulering af problemstillinger samt problemformulering?


Svar #4
02. april 2016 af hrmogensen (Slettet)

Ingen der kan hjælpe?


Svar #5
02. april 2016 af hrmogensen (Slettet)

Jeg har deadline i morgen aften. Håber virkelig, at der er nogen, som kan hjælpe!


Skriv et svar til: Kvantemekanik grænser (AT)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.