Søgning på: srp historie musik. Resultater: 19241 til 19260 af 24890
-
Er DU speciel!?
ForumindlægHvad gør DIG speciel? - Og hvorfor? Og ikke bare skriv, "Jeg er åben, glad, frisindet" osv. Det kan enhver jo sige.. Og begrund hvorfor du er speciel! :) Alle er jo specielle, men på hver deres måde. -
Eksamen
ForumindlægEr det lovligt at gå ind til andres eksamener, som tilskuerer, uden at de kan sige noget til det? -
Før reformen
ForumindlægFør reformen, fik man så to karakterer (mdt og skr) i et fag på B? -
Hvad har i fået i AT?
ForumindlægHej alle er der nogle af jer der har været op i at? jeg var nemlig oppe, hvor det gik rigtig skidt.. så vil bare høre om hvordan det er gået med jer andre? -
Universiteter i Storbritanien
ForumindlægHey Folkens! Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre, hvordan det er at komme ind på Universiteter i Storbritanien (især Oxford, Cambridge osv.)Vil gerne høre om deres adgangskrav til studier så som psykologi, jura og "social sciences" osv. Jeg er selv IB-elev, hvis det skulle hjælpe. ... -
Kilde til kvindernes stemmeret
ForumindlægHej Alle. Jeg har om kvindernes stemmeret. Jeg har brug for nogle kilder, som jeg kan sige noget ud fra eller understøtte noget jeg evt. vil skrive om. Er der nogen der kan hjælpe mig? Nogle der kender til en god kilde eller andet? -
Tysk - Blooms Taksonomi
ForumindlægHvordan siger man Blooms Taksonomi på tysk? -
Fight club Er da ikke overfladisk ?
ForumindlægVi kom til at snakke om Fight Club på et forum for nylig. Jeg sagde at jeg synes Fight Club var en genial bog. At den også tager fat på dybere, eksistentielle problemer i menneskets tilværelse. Og at Tyler og the narrator er interessante personer at undersøge, fordi de repræsenterer nogle af de... -
Anthony Giddens ... hjælp til teori!
ForumindlægHejsa ... Jeg prøver forgæves at forstå Antohy Giddens' modernitetsanalyse, herunder hans strukturationsteori, modernitetsforståelse, udviklingen mht. det senmoderne samfund, m.m. Jeg ville virkelig være taknemmelig for en god, meget letforståelig forklaring! Mange smil Marie. -
Rettelse af en lille opgave
ForumindlægHer er min fransk opgave. Hvis nogen ville være rigtig flinke at kigge på den. Grammatiske og sproglige fejl. Og tak på forhånd:) •Traduisez en francais : Lucette est une fille heureuse qui vient d'une famille pauvre de la campagne. C’est pourquoi il faut qu’elle travailler comme une servi... -
rettelse
Forumindlæghej nogle der vil rette:) A. Traducción: Cuando Pedro Almodóvar había leído un artículo sobre una mujer, que quedará embarazada mientras que ella estaba en coma, él se preguntó: cómo puede un cuerpo, que clínico es muerto, engendrar vida? La historia fue una fuente de inspiración para Hable c... -
Postmoderne værk
ForumindlægJeg skal analysere et værk i engelsk, der skal være postmoderne. Nogle forslag? -
Hjælp til problemformulering omkring imperialismen
ForumindlægHej. Jeg vil høre om der er nogle der kan hjælpe mig med at formulere en problemformulering indenfor temaet: Imperialismen og 1. verdenskrig - fokus på imperialismen. -
Biologi eksame .
ForumindlægHej :) er der nogle der ved, hvilke ting er vigtige at vide i biologi, hvis man skal op i det - til eksamen . Skal lige siges, at det bliver på computeren hvor man kan vælge mellem nogle svar muligheder. 9 klasses/niveau MEN hvad for nogle ting er relevante at vide omkring biologi, da jeg intet ... -
Hjælp til perspektivering:Nøkkens svig med perspektivering til agnete og havmanden
ForumindlægJeg står i denne uheldige situation at jeg skal til mundtlig dansk på mandag :/ Mit Fordybelsesområde er ''Lyrik fra middelalderen'' og jeg har valgt folkevisen Nøkkens Svig. Jeg er nået sådan rimligt igennem analyse og fortolkning men jeg mangler stadig min perspektivering.... -
Engelsk, Råd
ForumindlægHey, Hvordan kan jeg blive bedre til engelsk. I folkeskolen gik jeg ud med et 12-tal, men efter jeg er startet på gymnasium har det virkeligt gået dårligt for mig. Så meget at jeg har fået 02. Jeg har virkelig brug for jeres råd fordi jeg skal afslutte det i 2g og vil gerne nå op på mindst et 7 ... -
Tysk eksamen
ForumindlægHjælp jeg skal op til tysk eksamen hvad skal jeg gøre jeg er helt færdig--- -
Det forsømte forår!
ForumindlægHej igen! Er igen stødt på problemer denne gang drejer det sig om betegnelser! Jeg skal have fundet den rette betegnelse for "Det forsømte forår". Jeg kan vælge mellem følgende: Socialrealisme, kollektivroman, dannelsesroman, udviklingsroman, nøgleroman og psykologisk roman. Hvad f... -
Den skriftlige prøve
ForumindlægJeg er selvstuderende og har først nu fundet ud af at der er ny reform i dansk (skal op i morgen). Dette er hvad jeg ved om formen: Den skriftlige prøve varer 6 timer. Du vælger mellem et antal opgaver stillet på grundlag af et tekst-/billedmateriale. Den første 1 1/2 time af prøven foregår i g... -
latinamerikanske oprørsbevægelser
ForumindlægHey, jeg har en opgave, hvor en af delopgaverne er at redegøre og analysere for udvalgte latinamerikanske oprørsbevægelsers mål og midler. Nogen som ved hvor jeg specifikt kan læse om de forskellige oprørsbevægelser fra latinamerika fra 1945 til i dag?
