Engelsk

Engelsk, Råd

08. juni 2016 af wohoo1 (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hey,

Hvordan kan jeg blive bedre til engelsk. I folkeskolen gik jeg ud med et 12-tal, men efter jeg er startet på gymnasium har det virkeligt gået dårligt for mig. Så meget at jeg har fået 02. Jeg har virkelig brug for jeres råd fordi jeg skal afslutte det i 2g og vil gerne nå op på mindst et 7 tal både mundtligt og skriftligt. 

Brugbart svar (0)

Svar #1
08. juni 2016 af JulieW99

Få sagt en masse generelt. Sæt dig ind i det helt basale grammatik. Identificer først og fremmest hvorfor det er gået så galt? Siger du intet? Kan du ikke følge med? Har du ikke fulgt med?

- - -

Vh Julie

Svar #2
08. juni 2016 af wohoo1 (Slettet)

Jeg ved seriøst ikke hvorfor det er gået så galt. Det er rigtigt at jeg ikke siger meget, men min skriftlighed er også blevet kanon dårlig. Jeg kan heller ikke så godt lide min lærer. Men har bare brug for hjælp til hvordan jeg kan komme på banen igen.

Jeg er heller ikke god til mundtlighed i næsten alle fag. Jeg ved det hele, men siger det ikke desværre.

Brugbart svar (0)

Svar #3
08. juni 2016 af Justitia

Din lærer giver dig vel konstruktiv kritik - tag den til dig.

Brugbart svar (0)

Svar #4
08. juni 2016 af sjls

Prøv evt. at snakke med din lærer om, hvordan du kan forbedre dig. Jeg ved godt, du siger, du ikke kan lide din lærer, men man plejer faktisk at få et bedre forhold til sin lærer, hvis man snakker med ham/hende på to-mands-hånd. Desuden kan det være, din lærer har en forestilling om, at du måske ikke gider, fordi du ikke siger så meget i timerne. Derfor tror jeg, det ville hjælpe meget at tage en snak med ham/hende og vise, at du gerne vil forbedre dig og interesserer dig for faget. 

Svar #5
08. juni 2016 af wohoo1 (Slettet)

Har allerede snakket med ham. Og han siger at jeg skal prøve på at sige mere. Men nu har jeg ham ikke mere, jeg kommer først til at se ham efter sommerferien. Derfor mens jeg har sommerferie vil jeg gerne øve engelsk

Brugbart svar (0)

Svar #6
08. juni 2016 af JulieW99

Jeg ved seriøst ikke hvorfor det er gået så galt. Det er rigtigt at jeg ikke siger meget, men min skriftlighed er også blevet kanon dårlig. Jeg kan heller ikke så godt lide min lærer. Men har bare brug for hjælp til hvordan jeg kan komme på banen igen.

Jeg er heller ikke god til mundtlighed i næsten alle fag. Jeg ved det hele, men siger det ikke desværre.

Sæt dig til at skrive på engelsk. Hvad du skriver er fuldstændig ligegyldigt. Opret et word-dokument, og skriv hvad du nu en gang har lyst til. En historie, dine tanker - alt kan bruges. Du bliver jo gjort opmærksom på grammatik og stavefejl med blå og røde streger.

Hurdlen ved det skriftlige er simpelthen at få det brugt. Så mit bedste råd vil være at du skriver, og skriver og skriver, og allierer dig med en god ordbog.

- - -

Vh Julie

Brugbart svar (0)

Svar #7
08. juni 2016 af OliverHviid

Et andet godt råd er at slå nye ord, du finder, op i en ordbog. På denne måde kan man hurtigt opbygge et mere avanceret ordforråd - selvfølgelig skal man, som de andre skriver, også have styr på grammatikken. 

Brugbart svar (0)

Svar #8
08. juni 2016 af sjls

I forhold til ordforråd vil jeg lige give et skud ud til Word's indbyggede synonymordbog. Du skal bare højreklikke på ethvert ord og sætte musen henover synonymer, så dukker der en hel række op. Hvis du så ikke ved helt præcist, hvad de betyder, kan du jo slå dem op. Det er en meget god metode at bruge faktisk i alle fag, men især sprogfag for at få et bredere ordforråd, + det trækker op, når du har et varieret sprog.

Skriv et svar til: Engelsk, Råd

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.