Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 19261 til 19280 af 24857
-
Erhversret - Erstatning uden for kontrakt
ForumindlægHej derude... Jeg er i den situation, at jeg skal op i mundtlig Erhversret, hvor jeg har fået en skriftlig opgaveteskt, hvor jeg skal redegøre for teorien, analysere opgaven og herefter vurdere, hvem der eventuelt har ret. Indtil videre har jeg identificeret emnet, hvilket er erstatning... -
Essay
ForumindlægHej, Jeg var på studietur i Manchester her i Marts og har nu fået til opgave i dansk at fortolke et af nedenstående temaer gennem et essay - men er gået fuldtændig i stå, nogen der kan hjælpe? Temaer: Forbindelser, Ungdomsliv, Skrift, Byens Puls, Ved vandet, Historiens vingesus, Dekoreret, Energ... -
Hvordan skriver jeg en god stil i Kristendom/religion?
ForumindlægHej har lige fået den triste nyhed, at jeg skal til skriftlig eksamen i det mest ligegyldige fag religion:( Tror ikke på gud og har aldrig gået meget op i faget og har på den baggrund kun fået 8 i faget. Aner ikke hvordan jeg skal skrive en stil, så ville være virkelig fedt vis nogen sad inde med... -
Hvordan man skriver en god stil?
ForumindlægHejsa. Jeg går i niende klasse, og jeg har skrevet mange stile, men desværre sider jeg stadig fast mellem 7-8. Jeg er lidt usikker på hvordan jeg skal skrive en god stil for at kunne opnå en lidt bedre karakter. Jeg ville være meget taknemlig hvis nogle måske kunne give mig nogle gode råd, eller ... -
Diff. ligninger og rumgeometri
ForumindlægHej. Jeg sidder og øver mig til skriftlig eksamen, og er løbet ind i noget jeg er i tvivl om. Det handler om d) og e) her http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer06/2006-8-1_UDEN.pdf e) jeg ved ikk helt hvad jeg skal gøre for at undersøge dette. Ved ikk hvordan jeg kommer igang d)... -
Hjælpelærer søges!
ForumindlægHej vi er to drenge der har brug for kvalificeret matematik hjælp. Vi har matematik på b-niveau og skal til skriftlig eksamen den 30. maj. Og en mulig mundtlig eksamen senere. Vi ville høre om der er nogen der kunne væer interresset i at undervise et par gange om ugen, enten hos en af os, der bor... -
Karakter-ikke mødt
ForumindlægHej. kort historie. Jeg mødte ikke op til min mundtlig eksamen i matematik, men ved skriftlige gjorde jeg. Det skal lige nævnes at det er supplerings fag ikke et hf/stx forløb. Når jeg kigger på min mundtlig karakter i mat A står der ikke mødt og ved siden af den står der vægt = 1. betyder det s... -
Dansk stil
ForumindlægHej.. Jeg har været op i skriftlig dansk A eksamen på HTX, hvor jeg har skrevet en kronik.. Jeg ved virkelig ikke, om stilen ligger til et 4 tal eller et 10 tal.. Og vil virkelig gerne vide det, så jeg kan få et realistisk billede for, hvilken videregående uddannelse, jeg skal søge på.. Jeg ... -
ekspionentilleog potensielle
Forumindlæghej vil lige spørge hvis man nu skal kende forskel på ekspionentille y=b*a^x og potensielle y=b*x^a når det er man skal finde årene er det så ike i ekspionentille man bruger hele åre fx 2 år og i potensielle bruger man mere fx 0,75 aktså ned kommaer eller er det bare mig der t... -
Hjælp til forberedelse inden eksamen
ForumindlægHej. Jeg har gennem lang tid haft problemer med de dansk stile jeg afleverer. jeg bliver ved med at få at vide at de sproglige vendinger og ord jeg bruger, ikke er korrekte, eller ikke passer ind i de sammenhænge de nu er sat ind i. Derfor ville jeg høre om jeg kunne få noget vejledning eller nog... -
Evt. en journalist/skriver som vil rette min artikel?
ForumindlægHey alle derude, jeg har skrevet en artikel om mit ophold i Jerusalem. Længden er en side. Aritklen skal trykkes i en avis og derfor ville jeg høre om der er nogen derude som vil have noget imod at rette den for mig? Personen/personerne skal selvfølgelig være forholdsvis god til dansk skriftligt.... -
Krig i guds navn
ForumindlægHej .. jeg ved virkelig ikk hva jeg skal gøre. I min opgave står der : Lav en mindre skriftlig opgave, som handler om krig i Guds navn. Vælg en begivenhed og søg information og billeder i bøger og på internettet. Undersøg fx. bombeattentatet i Oklahoma 1995 eller terroraktionen i Tokyos undergrun... -
Reducer
ForumindlægJeg har mat på A-niveau, og har aldrig været særlig god til at reducere.. Jeg sidder nu og er ved at genopfriske kvadratsætningerne, parentesregnereglerne og brøkregnereglerne så jeg er ved at være klædt på til at lære at kunne reducere... Jeg ville derfor hører om der ikke var nogle der gad smi... -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægHej Vi fik udleveret, skriftlig dansk, prøve materiale med flg opgaveformulering: Skriv et analyserende oplæg til et hf-hold, hvad litteraturen kan bruges til. I besvarelsen skal du analysere og fortolke "helge Rodes" tekst (tekst 4) med henblik på at belyse dens holdninger til fædrel... -
Matematik a-niveau. Hvis dumper, hvad så?
ForumindlægHej. Jeg har matematik på a-niveau på hf, og jeg er i tvivl om, hvilken betydning det kan have, hvis jeg dumper mundtlig og/eller skriftlig? Kan jeg stadig få fuld hf eksamen? Jeg har ikke været til matematikeksamen på c- eller b-niveau. Jeg er ret overbevist om, at jeg består, men hvis uheldet ... -
Hmmm!
ForumindlægHej allesammen!! Jeg sidder lige og forbereder mig til skriftlig eksamen i matematik uden hjælpemidler. Jeg har lidt svært ved at finde vejen frem i denne opgave: To funktioner f og g er givet ved: f(x)=x(2*ln(x)+1) og g(x)=(x^2)*ln(x) Gør rede for, at g er en stamfunktion til f. Håber nogen... -
Grammatik noter.
ForumindlægHey allesammen. Jeg skal til årsprøve i skriftlig engelsk på onsdag, dvs. jeg har det på A-niveau. Har været inde og læse på en masse sider på nettet om grammatikreglerne, læst gamle afleveringer igennem, læst i "fejlstøvsugeren" osv. Men synes det er meget rodet det hele og jeg mangle... -
karaktere
Forumindlæger det både årskarakteren, den mundtlige og skriftlige eksamens karakter der tæller på vores studenter eksamensbevis? Er en person som er rigtig dårlig til at gå til eksamen, men får okay middel karaktere i gymnasiet. jeg sys bare at det er så uretfærdigt for os som ikke kan gå til eksamen, uden ... -
omdrejningslegeme
ForumindlægHej. Jeg sidder og laver nogle opgaver til forberedelse til skriftlig eksamen i morgen. 2) Så har jeg et spørgsmål ang. omdrejningslegeme. Jeg ved godt hvad man skal gøre, jeg kan bare ikke finde ud af det, så håber der er nogen der kan hjælpe med et eksempel. f(x)=x-2*kvadratrod(x), x>=0... -
Hjælp til matematik uden hjælpemidler
ForumindlægJeg gennemregner nogle eksamenshæfter, så jeg er forberedt til den skriftlige eksamen, men der er et regnestykke, som jeg ikki kan finde ud af! Figuren viser en linje t, der tangerer to cirkler. Den lille cirkel har centrum i O(0,0) og radius 1. Den store cirkel har centrum i C(4,0) og radius 2...
