Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 19261 til 19280 af 152921
-
Syrer/baser i hverdagen?
Forumindlæg -
HJÆLP...TAK
ForumindlægHey Jeg har lige et lille opgave, som jeg tumler med. (CH3CO) 2O + H2O → CH3COOH 1. Hjælp med at afstemme den. 2. En kort definition på hvorfor denne reaktion sker. Håber at i kan hjælpe, helst idag, skal nemlig aflevere den imorgen. mange tak -
SRO - Hvad skriver du om?
ForumindlægNu er 3g'erne i fuld gang med at vælge fag og område/emne til SRO. Hvilke fag har du valgt, og har du evt. allerede et område eller emne? Lad os dele det med hinanden. Jeg kan godt starte: Jeg har tænkt mig at vælge engA og historie, hvor jeg vil analysere et/nogle endnu ikke bestemt(e) væ... -
Airbag? Idealgasloven
ForumindlægHey alle... Jeg har fået en opg. om at jeg skal beregne stofmængden af nitrogen i en airbag, og jeg har fået følgene opplysninger: V= 35 L - konstant P= 3 bar t= 50c = 323 K Kan jeg så ikke smide den ind i idealgasmodellen og berenge n, så det ser sådan ud 3bar*3,5(m3)=n*8,31*323K =3,91=n el... -
Nervesystemet
ForumindlægHej, Har 2 spørgsmål. Er der nogle forklaringer på hvordan paracetamol virker smertestillende? Her tænker jeg på nervesignaloverførsel... Kroppen har en mekanisme som kan regulerer temperaturen i den, men hvordan griber paracetamol ind i den mekanisme når man fx indtager det ved feber? Links... -
Methylrødt
ForumindlægEr der nogen som kan forklare mig hvilken tilstand disse stoffer er i, inden de reagerer med hinanden: C7H7O2N + C8H11N (reagerer med NaNO2)--> C15H15O2N3 Det er anthranilsyre og N,N-dimethyl-anilin som reagerer med NaNO2 og danner dermed methylrødt. Er der nogen som kan forklare mig reakti... -
hvilken farve?
ForumindlægHej, hvordan finder man ud af hvilken farve opløsningen bliver hvis man blander nogle bestemte stoffer sammen og de begynder at reagerer? (meget vigtigt til SRP) -
pH og [H3O+]
ForumindlægHej, nogen der vil være sød og hjælpe med følgende opgave? "nogle steder tilsætter myndighederne fluorid, F-, i drikkevand for at mindske angreb af karies i tænder. styrkekonstanten for flussyre, HF, Ks = 6,8 * 10-4 M. Beregn [H3O+] og pH i en 0,0034 M NaF opløsning." Jeg har fundet... -
ENhed?? haster
Forumindlægja jeg skal sammenligne 2,6 μM og 100mg/L Men de har ikke samme endhed hvordan laver man det om så? -
essay eksperter? :)
ForumindlægSkal til at skrive et essay med udgangspunkt i emnet glæde! Har i nogle råd, tip, fif what so ever? Hvordan kan jeg score det gyldne 12-tal? :P -
Glykoprotein
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder med min SRP og skal forklare den kemiske opbygning af EPO. Jeg har fundet ud af at EPO er et såkalt glycoprotein bestående af 165 aminosyrer. Jeg ved ikke hvor meget lærerne forlanger at jeg skriver omkring den kemiske opbygning. Desuden er det svært at finde litteratu... -
pH
ForumindlægHej. Hvordan beregner jeg pH i 0,100 molære opløsninger af de fem nedenstående salte? På forhånd tusind tak. 0,100 M CH3COONa, 0,100 M NaHSO4, 0,100 M Na2CO3, 0,100 M NH4Cl, 0,100 M AlCl3. -
hvad er en ion
ForumindlægDet her er opgaven (please hjælp man skal vælge det ord der passer ind ): En ion er ---(et atom --- en crystal --- et molekyle)--- som har optaget eller afgivet en eller flere ---(elektroner --- protoner --- neutroner)--- og derfor er ---(neutral --- elektrisk ladet)--- tak på forhånd. -
er videnskab en religion
Forumindlæghej det er fordi jeg har fået spørgsmålet om videnskab er en religion, og så vil jeg hører jer om videnskab er en religion? -
Eksamensprojekt..
ForumindlægHej! Jeg tænkte på, om man selv kan vælge fag i forbindelse med eksamensprojekt eller der er nogle særlige krav til fagkombination? Jeg kunne fx godt tænke mig at lave opgaven i biologi (C) + samfundsfag (C) - er det overhovedet muligt? Eller skal det være to naturvidenskabelige eller humanistis... -
Gode links?
ForumindlægHej alle sammen:) Jeg ville lige spørger om i har nogle links til mig, såsom lektiehjælp, forklaringer på nogle emner i foskellige fag, træning eller noget andet hjælp til forskellige fag/ en fag -
Atommasse og isotoper
ForumindlægHej, hvordan er det man beregner atommassen for isotoper? -
F R E M T I D :-)
ForumindlægKommende Studenter :-) Hvad er jeres fremtidsplan hvad angår studiet? Jeg regner med et friår - hvor jeg derefter enten vil læse psykologi eller journalistik :-) Dig? -
mol??.....hjælp
Forumindlæghvad er Mol?,., hvad menes der at ET mol spædbørn, ville deres samlede masse være ca. lige så stor som jordklodens????,., j forstår d ik,., ka i prøv med hjlp mig,. tak på forhånd.-. -
Håber i kan hjælpe mig :(
ForumindlægHej. Jeg indsætte dette indlæg igen, da jeg ikke fik nok svar på det... Spørgsmål: Hvorfor er der 21 % ilt i atmosfæren?? Håber jeg får nok svar...
