Søgning på: matematik fp9 maj 2021. Resultater: 19261 til 19280 af 33706
-
Skriftlig eksamen i samf A - hjælp!
ForumindlægHej alle jer. Jeg er nok ikke den eneste der skal skriftlig samf i morgen d 25/6... Jeg har idt problemer med at læse op - jeg har svært ved at finde ud af hvad jeg skal gøre og hvad jeg skal fokusere på. Har i nogle ideer? og ideer til hvad opgaven kunne komme til at handle om??? Jeg har sel... -
AKUT HJÆLP - FUNKTIONER OPGAVE
ForumindlægFiguren viser grafen for en stykkevis lineær funktion f. Benyt figuren til at besvare nedenstående spørgsmål. a. Bestem forskriften for funktionen f. b. Bestem definitionsmængden for f. c. Bestem værdimængden for f. d. Bestem nulpunkterne for f. e. Løs ligningen f(x)=2. -
Gennemsnit på STX
ForumindlægHej jeg er ikke helt sikker på jeg forstår det der med gennemsnittet. Hvis man har fået 7 til eksamen og der er en vægtning på 1,5 er det så bare at gange dem sammen og få karakteren? Desuden er det så gennemsnittet af de 8 eksaminer der gælder eller for samtlige fag igennem årene?? -
Medicin kvote 2 - AU
ForumindlægHej alle sammen Jeg har taget fag om med henblik på at forbedre mit kvote 2 snit i henhold til kvote 2 reglerne på Aarhus universitet - og jeg har søgt medicin. Jeg har lidt erhverserfaring, hvor jeg har sendt dokumentation afsted allerede dengang man skulle søge kvote 2, og nu har jeg færdiggjo... -
Hjælp til redegørende spørgsmål omkring matematiske metoder indenfor GPS-systemet
ForumindlægJeg er i gang med at skrive omkring GPS og jeg har svært ved at se hvilke matematiske metoder man bruger på GPS generelt. Nogle forslag kan væren en stor hjælp. Nedenunder ligger mit dokument hvis der vil ses nærmere. Vh. Heng -
En Differantialligning
ForumindlægHej, har denne opgave hvor jeg skal finde den fuldstændige løsning kan nogen hjælpe? Mvh Mette -
Valg af fag - gode idéer?
ForumindlægHejsa. Jeg skal vælge fag til SRP senest i morgen, men jeg er på bar bund... Jeg skal vælge Samfundsfag, da det er mit hovedfag, men 2. fag er sværere.. Jeg står lidt mellem Tysk A, Historie A eller Dansk A - men det sværerste er om der er nogle gode enmer indenfor hvert fag.. Nogen der har ... -
Ulighed
ForumindlægJeg sidder med en opgave på formen: (a+b)*(1+a*b+k)-g > 0 Jeg ved at |a-b|>2, og at k og g er reelle tal, men hvordan finder jeg ud af hvad g og k er defineret som? Håber der sidder en med et lille hint!? -
C++
ForumindlægHej! jeg er 1 års studerende på cbs møk. jeg søger en som er dygtig i Eclipse c++ og kan hjælpe mig med at forstå denne program, selvfølgelig mod betaling.. mvh -
hjælpp emne??
ForumindlægHar valgt fagene mat og historie?? men er helt i tvivl om, hvilket emne jeg gerne vil arbejde med?? helst et emne med mange gode kilder og et emne med kød på, så jeg mindst kan skrive 15 sider :) Nogle forslag?? eller nogen som selv har skrevet om nogle gode emner og som gav dem god karaktere? -
Sandsynligheden for 6 rigtige og tillægstallet Lotto
ForumindlægHej derude Er der nogle som kan hjælpe mig med at regne hvad sandsynligheden er for at ha de 6 vindertal og tillægstallet Er det formlen for binomialfordeling jeg skal bruge eller hva? Håber meget der er nogle som kan hjælpe :) -
Renteregning
ForumindlægI min lærebog står følgende omkring renteregning: Det synes jeg ikke er så klart, faktisk forstår jeg det ikke. Er der nogen der kan give mig en ledetråd? -
Tysk hjælp
ForumindlægHej, Er der nogen der ved hvad det personlige stedord er ved denne sætning?: Bald hatte sie____vergessen. -
Geometri
ForumindlægHej! Jeg har vedhæftet et billede, hvor den der er markeret med sort rude, er den opgave, jeg vil have hjælp til. Kan jeg få noget hjælp? Mvh Ida -
Gymnasiet
ForumindlægHej. Jeg er en dreng der går i niende klasse. Jeg har fået et gennemsnit på ca. 8 - dog har jeg fået 00 i læseprøven i dansk, mens jeg fik 10 og 7 i stil og diktat. Mit spørgsmål lyder så, kan jeg komme på gymnasiet, da min gennemsnit ligger på ca. 8, eller ødelægger karakteren 00 ALT? skal lige ... -
Regneregler
ForumindlægDavs Jeg har brug for, at nogen kan hjælpe mig med at forklare regnereglerne for reducering af en brøk, reducering af et udtryk af potenser, reducering af et udtryk af rødder, isolering af et tal. Jeg er klar over, at nogle af dem lærer man langt før mit niveau, dog gør det ikke noget at repeter... -
3-trinsreglen
ForumindlægKan i forklar 3-trinsreglen, altså hvad går de 3 trin ud på? Hvorfor det er rigtigt, at tangentens hældning, også kaldet differentialkvotienten, kan findes på denne måde og hvorfor det er nødvendigt, at funktionen er kontinuert? -
Den svære opgave
ForumindlægHej. Jeg har en opgave som min lærer kalder den svære opgave jeg har prøvet at få hjælp af mine venner og søskende de forstår den ikke -
Potens regression mm
ForumindlægKære alle Har nogen opgaver som jeg er tvivl om, de bare skal laves i in spire for at løse dem?? -
Kan noget godt "stige stabilt"?
ForumindlægHej, Kan man godt sige, at noget er steget stabilt? Tak på forhånd
