Dansk
Gymnasiet
Hej. Jeg er en dreng der går i niende klasse. Jeg har fået et gennemsnit på ca. 8 - dog har jeg fået 00 i læseprøven i dansk, mens jeg fik 10 og 7 i stil og diktat. Mit spørgsmål lyder så, kan jeg komme på gymnasiet, da min gennemsnit ligger på ca. 8, eller ødelægger karakteren 00 ALT? skal lige siges, at det er det eneste jeg har fået 00 i og første gang...
Svar #1
07. januar 2015 af ChemistryIsKey
Selvfølgelig kan du komme ind på gymnasiet!
Et gennemsnit på 7 er jo 'middelværdien', som du endda ligger over. Det burde der bestemt ikke være nogen problemer med. I gymnasiet må man også tage med, at man til nogle eksaminer vil få mindre gode karakterer, men i enden er det jo snittet, og KUN snittet, som har betydning for din videre uddannelse :)
Svar #2
08. januar 2015 af Piloten123 (Slettet)
og det er snittet af ALLE fag og ik kun dansk og matematik? :)
Svar #3
08. januar 2015 af LarsJensen0 (Slettet)
Hej,
det er alle karakterne, både års- og prøvekarakterne. Der indgår desuden en vægtning afhængig af hvilket niveau faget har. Se mere på eksempelvis http://www.mitsnit.dk/how
Du bør dig lige undersøge hvorfor du fik 00 i en læseprøve. Evnen til at læse (og forstå) er vigtig og hvis 00 afspejler dit niveau, ja så er der i den grad plads til forbedring hvis det er en boglig fremtid du ønsker.
Hilsen Lars
Skriv et svar til: Gymnasiet
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.