Søgning på: matematik 1g. Resultater: 19281 til 19300 af 32350
-
hvordan finder jeg grundmængden??
ForumindlægHeii... Jeg sidder og laver matematik og falder over denne ligning jeg kan godt løse den men kan ikke finde grund mængden kvartrod(x+3)=kvartrod(x-3)-3 der hvor der står kvartrod skulle der stå et kvartrodtegn i stedet, men kunne ike finde ud af at skrive det -
Moms og registreringsafgifter
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål angående en opgave jeg skal løse i matematik. Jeg skal finde ud af hvor meget en bil har kostet hvis man regner moms og registingsafgifter fra det beløb man har fået. Mit spørgsmål er bare, hvad skal jeg trække fra først? Moms eller registringsafgifter? -
Den afledet funktion
ForumindlægJeg har fået en matematik opg. hvor jag skal bestemme dN/dt og derefter skal jeg skrive hvad den angiver ? Har fundet den afledet funktion, men har ingen idé om hvad den angiver. Så håbede lidt på at kunne hente noget hjælp herinde. - På forhånd tak. -
Hjælp til opstilling af SRO
ForumindlægHej Jeg ville høre om der var nogen der kunne sende nogle eksempler på en SRO eller SRP, hvor jeg kan se hvordan den skal stilles op i forhold til redegørelsen, det ville virkelig være fantastisk. Jeg har valgt at skrive i matematik og kemi. Tak på forhånd. :-) -
bevis ax+b bliver til f`=a
Forumindlæghey jeg skal bruge et bevis hvor der er forklaret at ax+b bliver differencet til f`(x) = a gerne med forklaring mellem hvert led. det er matematik A jeg har men dog er det her vist på b niveau. Tak på forhånd Carsten -
Analytisk geometri
Forumindlæghej... jeg skal skrive om analytisk geometri i min 3. års opgave, hvor mine hovedfag er filosofi(C) og matematik(A) jeg ville hører om der eventuelt ligger inde med nogle notater omkring analytis geometri, som jeg måske kunne låne.. på forhånd tak -
Eksponitiel og logistisk vækst
ForumindlægHJÆLP.... er igang med at skrive SRO og har om populationsvækst og spredning af invasive arter. Det første spørgsmål er: redegør for begreberne eksponitel vækst og logistisk vækst. Nogle der kan hjælpe? Vores matematik lærer har desværre ikke forklaret det godt nok please hjælp -
Forkort brøkkere
ForumindlægFORKORT FØLGENDE BRØKER: (x2 + 2xy + y2)(x2 - 2xy + y2) ----------------------------------- ... -
Matlærer søges
ForumindlægTil at bestå GMAT test. Niveauet er lavt B-niveau matematik anvendt på ordproblemer. Vi er to personer og kan betale godt. Du må gerne have kendskab til GMAT (men ikke nødvendigt) og skal bo i KBH. Anders -
HASTER!!! eT SPØRGSMÅL
ForumindlægHej folkens, Jeg har lige et spørgsmål. Jeg sidder med en matematik opgave, hvor jeg nu er gået istå, pga. en forvirrende opgave, som jeg ikke kan finde ud af. Spørgsmålet lyder således: Hvilke betydning har hyppigheden, frekvensen og kumuleret frekvens? På forhånd tak! -
Beregning af a og b.
ForumindlægHej. Er igang med matematik aflevering, og har en opg. som hedder: Om to lineære funktioner f og g gælder, at f(2) = g(2) = 5 , f(5) = -3 og g(5) = 5. Nogen der kan hjælpe mig med at forstå denne opg.? :) -
Isolering af ligning
ForumindlægHej alle jeg har brug for lidt hjælp med noget matematik Jeg skal først isolere C og derefter T i ligningen: K=C / √4t^2-c^2 det står alt sammen under kvadretroden: 4t^2-c^2 Nogle der kan hjælpe? -
Forkort brøken: x^2+2x+4 / x+2?
ForumindlægJeg sidder og hjælper min søster med noget matematik, som ligger langt tilbage i min hukommelse.. Er der nogen, der kan løse ovenstående eksempel og forklare fremgangsmåden? -
Løs ligning. Haster!
ForumindlægHej allesammen. Sidder her med en matematik aflevering, hvor jeg er nået til en løs ligningen opgave. Opgaven: Løs ligningen 7+6/x=1 Hvordan skal man lave den? Ved godt hvordan man løser ligninger, men er aldrig stødt ind i 6/x. Hvordan løser man den? Tak på forhånd -
Hjælp en pige i seriøs nød
ForumindlægHej med jer! Sagen er den, at jeg er i seriøs tidspres, og mangler at lave denne matematik aflevering - jeg håber virkelig i vil hjælpe!!!!!!! Jeg har lavet opgave 1, men mangler de andre. TAK på forhånd. -
hvilken bevisbog skal jeg vælge
ForumindlægHej.. Som GSK-elev på et a-niveau kursus, skal jeg op i mat til december... Jeg har med stor glæde brugt lars Pedersens 112 matematik, men skal nu ud og finde en bog, hvor alle beivser er samlet, og som er overskuelig... er der nogen der der har nogle erfaringer med sådanne "bevisbøger"? -
Ligninger...
ForumindlægHej, jeg er utroligt dårlig til matematik, jeg kan det godt, men jeg gemmer bare det jeg har lært, så er begyndt at skrive noter... Men tænkte på om der var nogen der vil forklare mig lidt om ligninger, og hvordan man løser dem osv... :) mvh sarah -
HJÆLP MIG
ForumindlægHej folken ER der nogen som har lavet matematik sættet fra 2011 december i 10.klasse. I opgaven findes der følgene opgaver. •Skibsfart i Danmark •Containerskib •Containerkode •Aarhus Havn •GPS -
parabelformede bygning
ForumindlægHej. Jeg er helt lost. Er der en der muligvis kunne lave opgaverne for mig. Jege har nu arbejdet med dem i nogle timer og kan ikke forstå det. Opgaverne er vedhæftet. Hvis I vil, så kunne det være fedt hvis i kunne lave et word dokument, hvor I skrev det ind. Jeg går kun i 1.g så jeg kan ikke... -
Regulært
ForumindlægHvad er et regulære tal? Jeg læser om babylonsk matematik, også står der følgende: De brøker, der kan skrives som sekagesimaler kaldes i dag for regulære. En uforkortelig brøk er regulær, hvis og kun hvis dens nævner går op i en potens af 60. Er der nogen der kan forklare det her?..
