Søgning på: matematik fp9 2021. Resultater: 19301 til 19320 af 31727
  • Procentregning

    Forumindlæg
    hej alle har virkelig brug for hjælp, skal ha lavet en matematik aflevering til i morgen og er så forvirret. opgaven lyder: Spørgsmål 7 En bakteriekultur vokser fra 800 bakterier til 2000 bakterier i løbet af 10 timer. Hvor mange procent i timen vokser kulturen med? tak på forhånd :)
  • En venlig sjæl der kan hjælp beom 😩

    Forumindlæg
    Jeg er igsng med en afleverings opg i matematik ig opg 3 der må jeg indrømme der er jeg stået af… i både A & B. Jeg har linket et billede til selve opg. Hpber en venlig sjæl kan hjælpe.
  • skifte HTX

    Forumindlæg
    Hej Jeg går på en HTX jeg er meget utilfreds over, er det en god ide at jeg skifter til en anden HTX med en studieretning med mindre matematik end den jeg allerede har? Jeg går i 2.g (bare hvis det skulle være nødvendigt at vide)
  • 4B

    Forumindlæg
    Jeg hader matematik det indrømmer jeg men den opg her jeg har linket med bmi tal og fedt procent den er ved og give mig grå hår… Jeg håber en kan hjælpe som i virkelig hjælpe mig. Tak på forhånd
  • SRP - KEPLERS LOVE OG ELIPSEBANER (Mat A & fys B)

    Forumindlæg
    Hej alle igeeeeeeeeeeen :D Jeg har valgt emnet "Keplers love", og vil gerne komme ind på noget med elipsebaner. Har I nogle forslag til matematik delen, som jeg ellers også kunne komme ind på? Føler nemlig at elipsebaner ikke er nok, da det jo skal fylde mest.
  • f(x) = g(x) løs ligningen

    Forumindlæg
    Hej derude sider med en matematik opgave som jeg sider fast ved. Det er med f(x) = g(x) Har taget et billede med mit resultat og opgaven Jeg har bare prøvet at isolere x Tak på forhånd
  • Chi i anden materiale

    Forumindlæg
    Hej. Jeg står og skal til at skrive SRP i biologi A og matematik A om lungekræft. Jeg mangler derfor noget materiale i forhold til Chi i anden. Er der nogle der har eller kender navnet på en bog om Chi i anden? Det ville virkelig være en stor hjælp!
  • finde rødder i x²+6x+a=0 er -2

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder med en matematik aflevering til imorgen, og kan ikke rigtigt finde ud af den sidste opgave som jeg mangler at lave den ene rod i x²+6x+a=0 er -2 bestem a og den anden rod Mvh Broeng
  • To ligninger med 2 ubekendte hvor den ene er en andengradsligning

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er ved at lave noget matematik og er stødt på et problem med en af opgaverne. Opgaven lyder: (1) 3x+4y=5 (2) 4x^2+y^2+4xy-12x-6y+5=0 Er der nogle der kan hjælpe mig?
  • Lektiehjælp tilbydes - folkeskolen

    Forumindlæg
    Jeg tilbyder lektiehjælp i fagene fysisk, matematik og samfundsfag på folkeskoleniveau. Jeg har netop afsluttet gymnasiet og lektiehjælpen kan foregå i Århus og omegn. Pris aftales. Send gerne en personlig besked.
  • Procentstigning.

    Forumindlæg
    En vares pris stiger fra 1207 til 1324 kr. 1. Hvor mange procent er den steget? Varens pris falder igen til 1207 kr. 2. Hvor mange procent er den faldet? -Håber i vil hjælpe mig med disse spørgsmål, da jeg ikke er den bedste til matematik. :)
  • Matematikhjælp

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder i øjeblikket med en matematik Aflevering. Ville høre om nogle kan vise mig hvordan jeg skal løse den her En andengradsligning er givet ved x^2+b·x+36=0 a) løs andengradsligningen når b = 13 Tak på forhånd
  • Rumgeometri

    Forumindlæg
    Hej. jeg skal skrive en SSO her i december, og har valgt matematik. Jeg har spurgt min lærer om hun kunne komme med nogle foreslag. hun nævnte om rumgeometri, men nok om det. Jeg ville hører ad om i kunne nævne flere emner.
  • Brøk - ligning

    Forumindlæg
    Hvordan løser jeg denne brøkligning, jeg kan simpelthen ikke finde ud af brøker. Men jeg ved at brøker har en stor rolle i matematik, derfor spørger jeg herinde. Folketinget skal da få styr på de lærer de har! (folkeskolen)
  • Mat B-A på DTU el. KVUC?

    Forumindlæg
    Jeg skal supplere matematik fra B til A niveau, jeg er lidt i tvivl om jeg skal vælge KVUC/VUF(Frederiksberg vuc) eller DTU. Der skal siges, at jeg fik min studentereksamen fra STX, og jeg er bestemt ikke en haj i faget. Er der nogen, som har erfaring med det?
  • Bevis af determinantmetoden

    Forumindlæg
    Hey alle :) I matematik skal vi bevise determinantmetoden, og jeg helt blank på hvordan man gør, har forsøgt at se nogle videoer på youtube men fatter stadig hat og briller, nogle der ville være så venlige at prøve at forklare hvordan man beviser determinantmetoden ? :) Tak på forhånd :-)
  • Rettelse af SRP

    Forumindlæg
    Søger universitetsstuderende/videregående med speciale i matematik og/eller historie til RETTELSE af min SRP i midten af december. Der bliver selvfølgelig givet en fortjeneste efter aftale :) Emnet er sygdomsspredning med fagene HisA og MatA Skriv jeres nr./e-mail nedenfor hvis det har interesse.
  • hjælp til opgave om volumen

    Forumindlæg
    hejsa allesammen, sidder fast i denne matematik opgave. håber der er nogen der kan hjælpe mig med de delopgaver og fortælle mig hvilken formel jeg skal bruge i a, b, c og d. se blandt andet selve vedhæftet fil. Tak på forhånd.
  • Lommeregne problemer. TI-84 plus

    Forumindlæg
    Skal til matematik skriftlig eksamen lige om lidt, og har lånt min vens lommeregner TI-84 plus. Men der er gemt en værdi af x, som jeg gerne vil have nulstillet.. hvordan gør jeg det? Eller er det muligt at genindstallere den til fabriks indstillinger, uden at slette applikationerne?
  • Lektiehjælp søges

    Forumindlæg
    Nogen som kender nogen der tilbyder lektiehjælp i matematik på A-niveau 1.g Vi bor i Odense C Det haster, så ring gerne hurtigt. Vh Vibeke Thomsen mobil 22 48 58 69