Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 19321 til 19340 af 77388
-
Niels Brock. Godt?
ForumindlægHej. Jeg skal snart til at vælge, hvad jeg vil efer 9.Jeg havde tænkt mig at tage Niels Brock HHX, og linjen Innovation. Nogen der har erfaringer med niels brock, ikke nødvendigvis den linje? Hvis ja, hvad synes i om det osv.Tak -
Divider med kommatal og tal der ikke går ligeop
Forumindlægfx 207 : 5 og 428.4 : 9 -
Gennemsnit
ForumindlægHej Alle Når man skal søge ind på videregåendeuddannelser efter fx. gymnasiet, hvilke karaktere udregner man så gennemsnittet efter? Årskaraktere, eller eksamenskaraktere - eller er det en blanding af disse? -
Suppleringskurser?
ForumindlægHej. Jeg ville høre om der var nogle som havde prøvet at supplere nogle fag, henover sommeren, og måske kunne svare på nogle af mine spørgsmål. Hvordan foregår undervisningen? Får man udleveret bøger eller er det noget man selv skal anskaffe? Afslutter man kurserne ved en prøve eller sker... -
Hvordan bliver jeg Tandlæge
ForumindlægHej. Jeg har en stor for ikke at sige kæmpe drøm om at blive tandlæge! Jeg har en folkeskole afgangseksame, samt en HG med to år i praktik. Og nu er jeg ved at uddanne mig som Klinikassistent som jeg klare til ug og får kæmpe ros for. Men jeg... -
eksem :-(
ForumindlægHejsa nogen der ved hvilken forsøg man kan lave til fedttoffer og kulhydrater og proteiner ? -
Vækstrate
ForumindlægJeg har probs med flg. opgave: Udviklingen i verdens befolkningstal havde i 1960 en årlig vækstrate på 2%, mens den årlige vækstrate i 2004 var 1%. I en model for udviklingen i verdens befolkningstal antages det, at der er en lineær sammenhæng mellem vækstraten og tiden (målt i antal år efter 19... -
Tillykke :D
ForumindlægSå er de første begyndt at få huen på hovedet. Det varer selv et år før jeg får min, men stort tillykke til alle de nye studenter :D -
Selvstændigt fysikprojekt?
ForumindlægJeg har fysik på A-niveau, går i 3.G på HTX og kommer muligvis op i mundtlig fysik. Jeg skal derfor lave et selvstændigt projekt, der omfatter elementer af det gennemgåede pensum og dels elementer, der går ud over dette. Vi skal undersøge og bearbejde fysiske fænomener i et omfang, så vi både anv... -
HJÆLP
Forumindlæghejsa. jeg er en pige som har gået glip af en masse i skolen pga sygdom. er der nogle der kan skrive de grundlæggende ting man skal kunne i ottende klasse...ville være rigtigt dejligt! -
Optagelsesprøve HTX
Forumindlæghej allesammen Her på Mandag skal jeg til optagelsesprøve ind til HTX, og ville meget gerne høre hvad man skal til prøven? Jeg kunne selv forestille mig det var Dansk,Matematik og Fysik... Men Vil rigtig gerne høre fra nogle der har været op til sådan en optagelsesprøve Hilsen Victor -
Momentum
ForumindlægEr momemtum p, produktet af et objekts masse m og hastighed v, bare en størrelse, som fysikere har indført for at "gøre det lettere", så de slipper for at skrive mv, og i stedet for det p? Hvad kan det bruges til? -
Radioaktivitet
ForumindlægEr der ikke nogen der kan give en god forklaring på, hvorfor det er netop er tunge isotoper, der er radioaktive?Håber I svarer hurtigst muligt, jeg har nemlig eksamen i morgen. -
Kræfter
ForumindlægHey derude...Jeg sidder og læser til eksamen. og så er jeg pludselig stødt på dette problem.*Hvad dækker kraftbegrebet over?og *hvad er kraftbegrebet?Håber nogen der kan hjælpe mig.....PLeace! -
Megabyer forsøg
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i naturfag i næste måned, og har derfor brug for ideer til enten 2 større forsøg der relatere til megabyer eller 3 mindre forsøg. tak på forhånd -
hypotetisk deduktiv
ForumindlægHvad er "hypotetisk deduktiv" metode i fysik samenhæng? Tak på forhånd -
Henfaldskonstant
ForumindlægEr henfaldskonstanten er en størrelse man kan slå op i fysik-kemi-databogen? -
stavekontrol??
ForumindlægHej alle. Har lige fundet ud af at jeg har haft glemt at have stavekontrol på til min danske eksamen og da jeg har skrevet 6 sider er der selvfølgelig uden denne sneget sig en del slåfejl ind.. Har 10 stk på 6 sider. Tror i det kan trække meget ned? 2 af dem kunne eventuelt godt forstås som det v... -
Karakter-bestemmelsen
ForumindlægHey..Jeg tænker på: Er f.eks vores dansklærer med til at bestemme karakteren for den skriftlige eksamen eller er det udelukkende censorene.. -
Hjælp
ForumindlægHvordan vil I udregne denne: I en ABC er |AC| = |BC| og længden af højden fra C til siden AB skal bestemmes, når: |AC| = 9 og vinkel A = 50 grader ??? På forhånd tak.
