Søgning på: matematik fp9 2023 december. Resultater: 19321 til 19340 af 32822
-
Få 12?
ForumindlægHej. var til årsprøve i dag i matematik og har nu fundet ud af at jeg har glemt at lave en underopgave. Kan man stadig godt få 12 selvom man har lavet alt andet rigtigt, men mangler at regne en underopgave ud? På forhånd tak :) -
Ang. gennemsnit ????
ForumindlægHvis man nu får 7 i skriftlig matematikog 10 i mundtlig. Lægger man dem så bare sammen og dividere det med 2 10+7 = 17 17/2 = 8,5 og så runder man det på til 9Så ens karakter i matematik er 9 er dette rigtig ???? -
Årsprøve - Mundligt
ForumindlægHej jeg har haft matematik på b-niveau i et år (1.g) og skal til årsprøve. Men jeg har 30 minutters eksamination hvilket jeg er bange for muligvis vil være alt for kort. Hvordan kan et spørgsmål lyde, hvor meget står der i et spørgsmål? -
Simple modeller for vækst i en population + logistisk vækst
ForumindlægHej I min matematik aflevering, står der, at jeg skal give en matematisk beskrivelse af simple modeller for vækst i en population idet logistisk vækst inddrages. Hvad er det for nogle simple modeller, hvor der er tale om logistisk vækst? Er der flere end en? Håber i kan hjælpe mig :-) -
Lommeregner
ForumindlægHeej alle. Har matematik på B-niveau, og har stadig ikke fået fat i den lommeregner vi skal bruge da min mor eller far ikke lige kan finde pengene til den..:( Det er en TI-nSpire CAS. Er der nogen som muligvis har en de vil sælge? På forhånd tak. -
Polynomier
ForumindlægHej Jeg er gået i stå med en opgave som lyder: omskriv ligningen x-1/x=4 til en andengradsligning, jeg har ledt i min matematik bog efter nogle oplysninger, men der stod desværre intet.: kan nogle hjælpe? På forhånd tak :) -
eksame sæt "øve"
Forumindlægjeg allesammen..Skulle bare sige at jeg skal til årsprøve.Det er matematik vi snakker om!!kan man finde nogle opgave sæt man kan øve sig med :Dfeks uvm.dk = kan ikke finde noetPs: 1g -
eksamens sæt fra 2003
ForumindlægHej..Mit spørgsmål er, om der er nogen der ved et sted hvor man kan finde eksamens sættet fra 2003 matematik B, evt. også svarene. Jeg er ved at gøre mig klar til skriftelig eksamen og skal derfor bruge dette sæt som repititions sæt.Hilsen T.Fuglsang -
Eksamens opgaver
ForumindlægSom så mange andre, skal jeg jo til skriftlig eksamen i matematik imorgen. Så tænkte jeg på, om der fandtes en (eller flere) hjemmesider, hvor man fx kunne downloade gamle eksamens opgvaver eller lign., så jeg kunne 'øve' mig lidt.Nogen der kan hjælpe med det? :) -
Valuta
ForumindlægEn bank køber en dag 10 mio. dollars til kurs 693,10 og sælger dem senere til kurs 694,50 beregn fortjenestenJeg har fået svaret til 140000krmen facitlisten i Matematik Tak siger 20199 kr. Hvem har ret? Og hvordan er det lige man regner det rigtigt ud? -
Hvorfor?
ForumindlægHej ville lige vide. Ved i hvad det vil sige når man får et flueben med parantes i matematik? Jeg har fået flueben altså rigtig ved alle stykker bortset fra 2 og har alligevel fået 8??? Nogle der kan forklare hvorfor??? -
Rumdiagonal
ForumindlægHej,Jeg skal op i matematik og ved ikke hvordan man beregner en rumdiagonal. Kan godt Phytagoras. Et eksempel.rummet 12m lang, 8,5m bred og 4m høj.Har fundet gulvdiagonalen:144+72,25 = 216,25 Kvadratrod 216,25 = 14,705hvordan regner man rumdiagonalen? På forhånd tak for hjælpen! -
Reduktion, skriftlig årsprøve uden hjælpemidler 2005
ForumindlægHar brug for hjælp til en af opgaverne fra sidste års matematik årsprøve uden hjælpemidler. Hvordan reducer man: (a^2*(b^-1)^2*a^3)/((b^2*a)^3*b^-4)Mange tak -
Næstved Gym. og HF
ForumindlægEr der nogen her der kommer fra Næstved Gymnasium og HF? Og evt. kender enten Anne Margrethe Rosenkvist (RO) i dansk og/eller Henrik Schnack-Petersen (SC) i matematik???Går selv på Sorø Akademis Skole, hvis der er nogen der har brug for info.. -
Mundtligt 1-årigt A-Niveau
ForumindlægHej, er der nogen der ude der har været oppe i mundtligt matematik eksamen i 1 årigt A-niveau?I så fald - hvordan gik det? og vad kom du/i op i?Tænker især på eksamensspørgsmålet og formuleringen af dette...På forhånd tak/Casper -
Eksamen
ForumindlægHej! Jeg har haft matematik b eksamen idag og ville høre om der var en sød person der kunne tænke sig at læse min besvarelse igennem. Skal op i mundtlig om et par dage, og det ville være rart at vide hvordan den skriftlig eksamen er gået inden. Mvh Maria :) -
Reducér udtrykket
ForumindlægHej. Jeg var oppe i matematik sidste uge og skulle reducére et udtryk.Er der en der vil prøve at løse denne:4(p+q)^2 - 8q(q-p)Er nemlig ikke så god til det, men vil gerne lige se om jeg har fået det rigtige, selvom jeg tvivler.På forhånd tak! -
Geometri og trigeometri
ForumindlægHej allesammen:) Jeg skal op til mundtlig matematik på B niveau og har fået stillet et spørgsmål der hedder: hvordan kan man udlede cosinurelationerne for en vilkårlig trekant? Jeg tænkte på at svaret kunne være at bruge pythagoras. Men er det nu rigtigt? -
Max test måling hen over tid.
ForumindlægHej Jjeg vil egentlige bare spørge om, der er nogen som gider hjælpe mig med, at opstil målingerne en matematik model for udviklingen i styrke? Jeg skal vurdere målingerne osv. Send gerne en besked, så det bliver lettere at forklare. -
Bevis for x1+x2=-b/a og x1*x2=c/a.
ForumindlægKære studieportalen. Jeg skal til mundtligt matematik imorgen og jeg mangler blot at øve bevis for x1+x2=-b/a og x1*x2=c/a. Er der en venlig sjæl derude, som har tid til at hjælpe mig med dette? - Isabella.
