Søgning på: matematik fp9 maj 2021. Resultater: 19321 til 19340 af 33706
-
Forbrændingsreaktion
ForumindlægHej,Har problemer med følgende opgave:Der afbrændes 24,5g butangas. Forbrændingsprodukter CO2 og H20:2C4H10 (g) + 13O2 (g) = 8CO2 (g) + 10H2O (g)Beregn det mindste volumen tør luft, som forbrædingsprodukterne skal fordeles over ved 25C, for at undgå, at H20(g) fortættes til H2O(l)Jeg skal vel tag... -
Chi i anden - Forventede værdier
ForumindlægI dag blev jeg irreteret på min lærer, men især også mig selv... Jeg har altid forestillet mig, at når man laver sine forventede værdier for en observation, hvor man vil tjekke om der er uafhængighed, så var det binomialfordelingen man gik ud fra... Krav til binomial: n uafhængige forsøg, hvor n... -
Hjææælp. Maaath variabelsammenhænge
ForumindlægHej. Vi har fået en opgave for i varibelsammenhænge som jeg ikke ved hvordan jeg skal løse. '' Nielsen og Jensen vil køre om kap i biler på en lige motorvej, uden andre bilister. Nielsens bil kører 70km/t og Jensens bil kører 72 km/t. De aftaler at kører i 40 min. Men Nielsen kræver a... -
Opg. 5.050
ForumindlægeR der nogle der har lavet den opgave som vil hjælpe? -
Benzindunk og ild - eksplotionsfaren?
ForumindlægDette er nok et spørgsmål lidt ud over de sædvanlige, men her kommer det.. Her for et par dage siden afholdte vi på min skole et festudvalgs show, hvor kandidater til pladserne i festudvalget på skolen, skulle vise hvilke tricks de kunne.. Der var så et par stykker, der havde fundet på at overhæl... -
Påstand
ForumindlægNogen der kan hjælpe med opgaven samt begrundelse? an/am = an-m -
Forklaring af Taylorpolynomie
ForumindlægHey.. Jeg har fået en opgave om at forklare, hvad et Taylorpolynomie er. Der er så en masse jeg ikke forstår.. Altså, jeg har forstået det sådan: Det er en forskrift for en graf, som kan approximeres til en polynomie. Men hvordan kommer man frem til det? Er det meget kompliceret? Fra BlackAngel90 -
Lingninger
Forumindlæg. -
Hjælp til at omskrive udtryk til en potens af a!!!
Forumindlæg1. 7.rod a^5*a^92. (kvadratrod a*a)/(a^2)3. a^-1*3.rod a*kvadratrod a4. (6.rod a*3.rod a*kvadratrod a)^7 (a) Opgave 2 og 4 er en brøk. -
Hjælp: Skæringspunkter i et 3d rum
ForumindlægOpgaverne er fra MAT 3H.1087)En kugle har centrum i C(-10,9,-13). Radius = 12.Vis at planen med ligningen: 2x+y-2z=51er tangent til kuglen og bestem røringspunktets koordinater.Det er ikke svært at bevise tangenten, men hvordan finder jeg skæringspunktet koordinater?---------------Opg. 1084 B)En ... -
vektorregning
ForumindlægForklar hvordan man bestemmer en vektor AB, når 2 punkter o et koordinatsystem er kendt, tag udgangs punkt i : A= (0, 5) B= ( 4, 10) -
Hvad er forskellen?
ForumindlægHej. Jeg har spekuleret og researched meget på nettet om hvad HHX HTX STX Osv.. hvad alt det er. Kan virkelig ikke finde noget info.. Jeg kunne godt tænke mig en IT Videregående uddanelse efter Folkeskolen. Hvad hedder sådan noget? -
Problemer til ligninger f(x)
ForumindlægDer står i min opgave at jeg skal bestemme f(2) og f(-3) til en graf der ikke er linær. Hvordan forstås dette?På forhånd tak. -
Hvilken karakter er bedst?
ForumindlægHvis man kigger på 2 eng. skr. eksamensopg. og den ene (på A niv.) har fået 10 og den anden (på B niveau) har fået 11, hvilken er så bedst? -
Differentialligninger?
ForumindlægHvad er differentialligninger, og hvordan løses de? Har hørt om dem - og kan godt regne ud at det er en slags ligninger - men ved ellers ikke hvad det er... -
mat 1.g opg
Forumindlægreducer:2x(6-x)+x^2+(6-x)^2 -
trekanter og enhedscirkel
ForumindlægHej alle Kan man bruge en enhedscirkel til at beregne sinus og cosinus til en vinkel for vilkårlige trekanter eller gælder det kun for retvinklede? -
Hvad sigr funktionen?
ForumindlægAf Folkesundhedsrapporten fra 2007, udgivet af Statens Institut for Folkesundhed, fremgår det, at udviklingen i forbruget af antal sengedage for børn under 16 år på danske hospitaler kan beskrives ved funktionen f (x)= -9959x + 650584, hvor x betegner antal år efter 1978. a) Beskriv, hvilken in... -
mundtlig eksamen
ForumindlægHej.. For at bestå en mundtlig eksamen.. Skal man så bare fyrer den af giive den gas, komme ind på alt der indeholder emnet man har trukket. Man skal slet ikke være afslappende, man skal bare joke lidt fyrer den af sørge for at man kommer ind på emnet fra forskellige vinkler af.. Snakke konstan... -
hvad er sværest KemiA eller Fysik A
ForumindlægHej jeg skal vælge mellem Fysik A og Kemi A og vil gerne vide hvad der er lettest med hensyn til teori og opgaveregning (mest opgaveregning)?? På forhånd tak
