Søgning på: samfundsfag noter b. Resultater: 19321 til 19340 af 105062
-
Lempelig og stram finanspolitik
ForumindlægHej derude, er der er en som kan hjælpe mig med at forklare om lempelig og stram finanspolitik? Jeg spørger da jeg ikke helt forstår den og kunne virkelig godt bruge noget hjælp til at forstå den. Håber der nogen som er god til at forklare den meget enkelt så jeg kan forstå det.. :) På forhån... -
Hjælp!! :(
ForumindlægJeg har et problem. Jeg har fået er fs10 ark hvor der er en tekst der hedder "tanken tom" Der står: "Skriv din fortolkning og vurdering af sangteksten" Jeg har prøve og prøvet, men er gået i stå.. Kan i komme med inspiration? Det ville være en KÆMPE hjælp! Tanken tom Ha... -
2. optagelsesrunde. SAMBAS
ForumindlægJeg har søgt ind på det samfundsvidenskabelige basisstudium på Roskilde universitet gennem 2. optagelsesrunde. Mit snit er 9,1 efter justering. Er der nogen der ved hvor jeg kan finde statistik over antallet af optagne gennem 2. optagelsesrunde på det gældende studie, gerne med karaktergennemsnit... -
Jura
Forumindlæghvor meget engelsk er der på jura studiet? og er det vigtigt og være god til engelsk for at læse det? -
notat til statsministeren
ForumindlægHej. Jeg skal for første gang nogensinde skrive et notat og må indrømme at jeg er lidt lost omkring hvordan det skal gøres og hvilke ting der skal med. Opgaven lyder på at man skal forestille sig at man er statsministerens rådgiver. Meningsmålingerne er gået dårligt men statsministeren vil natur... -
Almene studieforberedelse
ForumindlægHej Jeg har valgt fagene Dansk og Engelsk i AT - 2016 med fokus på "grænser" Men jeg kan bare ikke tænke på et emne, hvor man kan bruge begge fag. Kan nogen hjælpe? -
Haster ...Hjælp til Synopsis !
ForumindlægHejsa Alle sammen ... Jeg har lavet en synopsis om det senmoderne danmark...men mangler at finde et bilag selv ... jeg skal finde et bilag som skal omhandle det samme enme men må ikke være noget var undersvining og har svært ved at finde noget... jeg vil sætte stort pris på hvis en af jer k... -
Hvorfor Studi.Dk
ForumindlægLidt dumt spørgsmål.. Hvorfor har vi en Studieporatlen bruger..? Snyd? ................????? -
Hjælpe mig!
ForumindlægHejsa. Jeg har fået til opgave at redegør for hvordan det ser ud med arbejdsløsheden i Danmark også hvad kan regeringen gøre ved det? Jeg ved godt selv at det ikke ser særlig godt ud. Og at vi mangler en del arbejdspladser osv. Men jeg vil bare gerne have mere på det, da det er en... -
hjælp til disposition..
Forumindlæghejsa alle sammen som i kan se i overskriften.. så har jeg problemer med min SSO opgave disposition.jeg har også tidligere skrevet et indlæg herinde på studieportalen vedrørende hjælp til min SSO problemformulering. Så nu har jeg endelig en ide om hvad jeg godt vil skrive om i sso. Mit overordnet... -
SRO - hvad er det?
ForumindlægHejsa. Skal snart til at skrive en studieretningsopgave i 2g ... eller SRO, som jeg har hørt det hedder. Men hvad er det egentlig? Har søgt lidt rundt på google, men har brug for et reelt eksempel og forklaring. Og hvad i alverden er et abstract!!!? De største smil Marie. -
induktiv eller desuktiv metode????
ForumindlægHej. Jeg sidder og forbereder mig på min metode del til AT-eksamen. Det hele er blevet lidt forvirrende så jeg er blevet meget i tvivl om jeg benytter induktiv eller deduktiv metode... Jeg skriver i Samf A og religion C. Min problemformulering er: Hvor går grænsen mellem ytringsfrihed og religiø... -
Dramaturgisk tekstanalyse - Liv og død på cafe olfert fisher
ForumindlægHej allesammen. Jeg er i gang med at lave en dramaturgisk tekstanalyse af dramaet "Liv og død på cafe olfert fisher".. Jeg har dog ikke rigtig nogen erfaring med dramaturgiske tekstanalyser - og vil høre om nogle har?? Der skulle vel ikke væren nogen der har en liggende på et hvilket... -
Politik og ideologier
ForumindlægHej Nogen der ved noget om de forskellige politiske ideologier -
Vægter års karakterer hvis jeg har været til eksamen i faget?
ForumindlægJeg står i den situation, at jeg har fået 4 i fysik eksamen, men jeg har fået 00 i års karakter. Og der står både vægt 1 ved begge to, så jeg er i tvivl. Vægter både min årskarakter og min eksamens karakter til mit gennemsnit? Det ville være dejligt hvis jeg kunne få lidt svar hurtigst muligt, ... -
Argumenter etc.
ForumindlægHvorfor er nogle danskere imod EU? Hvilke partier er modstandere af EU? Hvilke argumenter bruger de? Hvordan forsøger tilhængere af Eu at påvirke modstanderne? Den Europæiske Union begger på tanken om et stadig tættere samarbejde. Hvilke historiske og nutidige argumenter kan underbygge denne ta... -
"Nypolitik"?
Forumindlægkan det ikke passe at partierne flytter rundt ,,, altså fra at være højre- til venstreorienteret. man vil jo ikke hvem der længere er venstre eller højreorienteret, vel? Det plejer ikke være sådan i de gamle dage (måske en slags ”nypolitik”?). Jeg ville bare vide hvorfor? -
En der lige kunne hjælpe:-)?
ForumindlægDu skal undersøge og diskutere en sag, hvor selviscenesættelse og/eller overvågning med brug af moderne teknologi spiller en væsentlig rolle.? Men er helt blank hvilken fag jeg skal vælge, eller problemformulering... Håber nogen der gider at hjælpe) -
Historie opgave - oldtidens græske olympiade!
ForumindlægHej, Er der nogen herinde, der har skrevet om oldtidens græske olympiade og som evt. kan give mig nogle gode fif? Evt. kan sende mig en rapport jeg kan kigge på som inspiration? Mvh, Jasmine -
American Psycho
ForumindlægJeg skal skrive om ondskab i SRP og har valgt bogen American Psycho. Jeg forstår dog ikke slutningen. Han slår jo sin kollega ihjel, men så har hans advokat været sammen med ham efter mordet? Og hvis I har andre gode guldkorn, er jeg meget interesseret :-)
