Afsætning

Vægter års karakterer hvis jeg har været til eksamen i faget?

19. juni 2016 af ChrisBakki (Slettet) - Niveau: C-niveau

Jeg står i den situation, at jeg har fået 4 i fysik eksamen, men jeg har fået 00 i års karakter. Og der står både vægt 1 ved begge to, så jeg er i tvivl. Vægter både min årskarakter og min eksamens karakter til mit gennemsnit? 

Det ville være dejligt hvis jeg kunne få lidt svar hurtigst muligt, fordi jeg ved ikke om mit gennemsnit er højt nok til at jeg kan kommer videre :/


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. juni 2016 af Skaljeglavedinelektier

De tæller begge to i dit snit. Så du har bestået. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
19. juni 2016 af studinen1 (Slettet)

ja, det betyder bare at de begge vægter 1 karakter


Svar #3
19. juni 2016 af ChrisBakki (Slettet)

så det vil sige at mine karakterer i alt er 1.5, da:

Fysik C: vægt: 1. Årskarakter: 00. Eksamen: 4
Matematik C, mdt. vægt: 0,5. karakter: 00 
Matematik C, skr. vægt: 0,5. karakter: 00 
Samfundsfag C vægt: 1. Årskarakter: 02

Så kommer har jeg ikke nok til at komme videre til 2.g... hvad gør jeg så? :/


Brugbart svar (0)

Svar #4
19. juni 2016 af Skaljeglavedinelektier

For at være sikker på at du har udregnet rigtigt og med de rigtige vægte så brug http://softit.dk/snit.asp. Jeg var nu ikke klar over, at man skulle have over 2 i snit for at komme videre i 2.g. Hvis dette gælder, tæller man dog nu nok også karakterne i de andre fag med. Det er dog måske værd at overveje, om gymnasiet er det rette valg, hvis de karakterer også afspejler sig i dine andre årskarakterer. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
19. juni 2016 af MaibritG

Jeg vil nok også sige, at hvis karakterne er så lave i nogle fag, så burde man måske revurdere, om man burde gå på gymnasiet. Selvfølgelig er dette blot et lille udsnit af forskellige fag, og jeg håber da et eller andet sted, at linjen er sproglig og at karakteren i disse fag er markant bedre.

Så kommer har jeg ikke nok til at komme videre til 2.g... hvad gør jeg så? :/

Ja, så tager du vel 1.G forfra eller laver en revurdering af, hvor dine kompetencer, bedst kan udnyttes henne. 

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Skriv et svar til: Vægter års karakterer hvis jeg har været til eksamen i faget?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.