Søgning på: tysk grammatik noter. Resultater: 19321 til 19340 af 32684
-
Hvordan konverteres en gammel studentereksamen ?????
ForumindlægJeg har en samfundssproglig studentereksamen fra før det fleste af jer blev født, nemlig 1979. Nu vil jeg gerne læse nogle suppleringsfag på HF... Men jeg kan ikke finde ud af hvilketn niveau de forskellige fag, som jeg havde dengang i 1979, har i dag (A, B eller C). For sådan en graduering fandt... -
Oversættelse - Wir sind wir
ForumindlægDer hvor dér står "Wir sind Wir, Wir stehen hier" behøves ikke at blive oversat da jeg ved hvad det betyder.. Tag um Tag, Jahr um Jahr, Wenn ich durch diese Strassen geh', Seh ich wie die Ruinen dieser Stadt Wieder zu Häusern auferstehen. Doch bleiben viele Fenster leer, Für viele g... -
Beregn fart, hvordan???
ForumindlægHej jeg er lidt i tvivl om jeg har regnet rigtigt i denne opgave. Mangler rigtig mange opgaver, plus tidspresset, så hvis en person gad og hjælpe. A) Beregn Fredes fart i km/t. Distance i alt 3800 meter svømning. Tiden i alt, det tager ham svømme ruten= 1 time og 5 minutter og 51 sekunder. (3951 ... -
Hvornår hvad?
ForumindlægDet handler om modalverber: 9. Kan du høre telefonen i stuen? Hedder det? Kann du in das Wohnzimmer hören das Telefon? Eller? Kann du hören das telefon in das Wohnzimmer? Eller? Hören du das Telefon im Wohnzimmer. -
Hvad betyder gensidig?
ForumindlægMin lærer skrev engang at jeg var meget gensidig.Jeg vil gerne have at vide hvad gensidig betyder. Tak på forhånd. -
Analyse af Bare en Regnvejrsaften. " alt skal igen blive dit"
ForumindlægJeg skal til årsprøve i mundtlig dansk, og jeg skal ,som en del af mit emne lyrik analysere en " bare en regnvejrsaften" af Halfdan Rasmussen. Der er et sætning der går igen, " alt skal igen blive dit", og jeg kan ikke helt finde ud af hvordan jeg skal tolke den. Bare en... -
Billedet
ForumindlægNogle der kan foreklar mig hvad billedet forestiller sig -
Produkt - Projektopgave
ForumindlægHej alle sammen! Er der nogen der har ideer til hvad vores produkt skal være - vi har om liv i rummet... Det skal helst være noget realistisk og relevant! På forhånd tak! -
SRP HHX
ForumindlægHej. Jeg skal snart til at vælge et emne (to fag) jeg skal skrive om. Er dog rimelig lost omkring, hvad jeg kan skrive om. Nogen som har nogle ideer? Jeg har VØ, IØ på A -
Fransk i HTX
ForumindlægJeg vil gerne spørge jer noget vdr. frans i HTX, da jeg skal efter sommerferie skal starte på gymnasium. Er der mange elever som vælger frans i HTX? Hvis man gerne ønsker at have fransk, skal man så har det i 3 år eller bestemmer man selv, hvor langt tid man vil have det? Er det vigtigt at have f... -
vindmøller
ForumindlægHej, jeg er i tvivl om noget håber I kan hjælpe mig. Hvad er grundene til, at Danmark har førerposition i vindmølleindustrien? Hvad kan være en trusel mod vindmølleindustrien i Danmark? -
Oversætte en sætning
ForumindlægHej Jeg vil høre om der en der vil oversætte følgende sætning: "Derfor taler man undertiden om "præstationspresset". På forhånd tak -
filmanmeldelse
ForumindlægHeej Jeg skal skrive en filmanmeldelse til i morgen.. Er der nogle punkter som jeg kan skrive ? Evt. et eksempel på hvordan en filmanmeldelse ser ud .. ? -
Transportteknologien under 1. verdenskrig
ForumindlægHej! Jeg har brug for hjælp i historie om "transportteknologien under 1. verdenskrig" Det er svært, at finde nogle oplysninger om transportteknologien under 1. verdenskrig... Nogen som har noget viden om transportteknologien under 1. verdenskrig? Det ville være en stor hjælp! - Ma... -
En sætning (analyse korrekt?)
ForumindlægSætningen: Wir erfahren durch die Geschichte, dass die Hauptperson eine richtige gute Person ist mit einem gutes Hertz. Min forklaring: Person er hunkøn og da (en rigtig god person) er akk. Led i sætningen, så mødes disse om et (-e) i bøjningsskemaet, derfor er endelserne e på eine. Richtige gut... -
HVERDAGEN
Forumindlægnogen der kan komme på nogle tiing en teenager hader ved hverdagen?? -
TITRERINGSANALYSE
ForumindlægHejsa :-) Er der nogen som kan forklare mig hvad en titreringsanalyse er, og samt dets formål? -
Mellemkrigstiden, perspektivering??
ForumindlægHJÆLP, hvad kan man perspektivere mellemkrigstiden til nutiden med, med henblik på versailletraktaten?? Plz hjælp :( -
Hjælp
Forumindlæghvad kommer normalt først i hovedsætninger udsagnsled eller grundled når hovedsætningerne står før bisætninger? hvad kommer normalt først i hovedsætninger udsagnled eller grundled når hovedsætningerne står efter bisætningerne? -
Hvorfor lære spansk
ForumindlægJeg skriver en artikel om, hvorfor danske folk er ved at lære spansk. Jeg vil takke dig, hvis du kunne svare på disse spørgsmål. - Hvorfor er du vælger spansk blandt andre sprog? - Hvis du er studerende, blandt hvilke andre sprog kan du vælge? - Hvorfor tror du er så vigtigt for dig at lære spans...
