Søgning på: samfundsfag noter b. Resultater: 19341 til 19360 af 105062
-
Inspiration til emne? (EN+SA)
ForumindlægHej! Nu er det jo snart SRP-tid, og jeg er desværre stadig rimelig lost i forhold til emne.. Jeg sidder i den situation, at jeg skal skrive i samf-A, og min umiddelbare indskydelse vil være, at jeg har lyst til at kombinere det med eng-A. Mit problem er så, hvilket emne jeg skal vælge. Jeg... -
Fattigdom i DK
ForumindlægVurder forskellige muligheder for at mindske den moderne fattigdom? Det er fattigdom i Danmark der skal mindskes. Nogle der kan hjælpe mig her? -
Finanskrise og økonomi
ForumindlægHej folk :) Jeg har skrevet en opgave om finanskrisen og økonomiske teorier. Er der nogen der interesserer sig for dette emne og måske gider at læse om kommentere den? Det ville være en stor hjælp. Mvh. Jacob -
hvilken ideologi?
ForumindlægNogen der kan sige mig, hvilken ideologi der kommer til udtryk her? ”Børn skal ikke gøres til genstand for markeds økonomiske overvejelser. De skal passes på lige vilkår, og hvor de pædagogiske dyder er i højsædet. Ikke pengepungens størrelse. For børnenes skyld gemme profit- og kasse tænkninge... -
naturvidenskabelig metode
ForumindlægJeg er ved at lave en synopsis om OL. hvorfor man opfandt det i oldtiden, hvilke discipliner der var mm. Den metode jeg bruger.. er den naturvidenskabelig, eller hvad ?? er meget i tvivl -
sprogproblemer!!!!
ForumindlægHEY.. jeg går på gymnasium.. 2. g.. jeg har været meget flittig siden jeg starte på gym. har altid lavet lektier.. osv.. men jeg har det bare sådan.. jeg det jeg siger er forkert.., men jeg tænker rigtigt.. men kommer aldrig frem med min mening..jeg kan ikke sige, det jeg tænker.. altsååå.... je... -
Samfunds fag
ForumindlægKan i være søde og læse det her igennem og se om jeg måske skulle omformalere nogle af mine svar. På forhånd tak Hvad er den primære/sekundære gruppe: En primærgruppe er dem som man sætter først i forhold til andre. Det er som regel familie og nære venner, men det kan også kun være ens venn... -
Hjælp
ForumindlægHej alle gode elever!!! Jeg har fået til opgave og analysere det danske ølmarked, og er sindsyg meget i tvivl om, hvordan jeg skal gribe det an??? Er er nogle som kan hjælpe?? -
Opgaver?
ForumindlægNogle der ved hvor lang tid normalen er for at få sine opgaver godkendt her på studieportalen? -
USA og Europa - Selvvalgte artikler/eksempler ???!
ForumindlægJeg vil gerne høre om folk har nogle forslag til min analysedel: 2: Foretag en analyse af nogle selvvalgte eksempler, hvor forholdet mellem USA og Europa er omdrejningspunket. Anvend relevante teoretiske modeller og begreber og inddrag Samuel Huntingtons "Clash of Civilizations" samt M... -
I,Robot?
ForumindlægHej SP, går i 3g og skal til at finde på et emne til (gys!) AT-eksamen... Emnet er, som i nok ved "fremtiden-visioner og forudsigelser".. FEDT, tænkte jeg, for har længe været meget faschineret af filmen "I,robot", ikke kun fordi det er en djævelsk god film, men også pga. dens... -
Bestem tallet a,
Forumindlæga.kvarterodx= 3x-2 (Kan ikke lige lave kvarterodstegnet) Man skal så bestemme tallet a, så x= 4 ? Hvad skal man gøre... -
AT-Globalopvarmning
ForumindlægHej, Hvis der er andre som også har valgt at skrive om globalopvarmning i AT, kunne jeg godt tænke mig at høre hvorledes man har valgt at gribe emnet an, da jeg godt kunne bruge lidt inspiration til at komme videre. på forhånd tak... -
hjælp til metode
Forumindlæghej. jeg skriver i fagene religion og ssamfundsfag. jeg fatter ikke noget af det der metode fis. er der nogen der kan hjælpe lidt -
valg af emne til AT 2010
ForumindlægHjælp mig! Jeg har brug for nogle idéer til dette års AT-eksamen. Jeg vil gerne lave noget humanistisk indenfor humanisme og samfundsvidenskab- altså IKKE noget naturvidenskabeligt. Men hvilket videnskabeligt gennembrud kan jeg så vælge? Jeg er frisk på at høre nogle gode emner. MVH Mig. -
hvordan man skriver rapport
Forumindlæghej alle sammen. er der nogle der har et godt link eller lignende til hjælp til rapport skrivning. -på forhånd tak -
Læge
ForumindlægHvis jeg gerne vil være læge, ville det så ikke være smart at tage en HTX også efter Københavnsunivesitet og læse til medicin? Tak på forhånd. -
Hvad er naturvidenskab??
ForumindlægTja jeg har altid interesseret mig for kemi, fysik, biologi og matematik, de såkaldte naturvidenskablige fag, men hvad er naturvvidenskab egentlig? Og lige et spørg. til: Hvilke metoder ville i karakterisere som naturvidenskablige? -
årskarakter?
ForumindlægNår man får årskarakter her snart - lægger man så vægt på hele året, som er gået? -
Kan jeg komme ind på jura??
ForumindlægHej alle Jeg har lige fået min årskarakter og den ligger desværre på 6,8, jeg har regnet ud hvad jeg regner at få til eksamen osv. og kommer op op et slutgennemsnit på de ca 7,5- 7,7. Problemet er bare at jeg vildt gerne(ekstremt) vil studere jura på KU. Jeg ved godt at adgangskvotienten er på...
