Søgning på: kemi b. Resultater: 19361 til 19380 af 96568
-
Ensvinklede trekanter og deres sider
ForumindlægHvordan skal spørgsmål (b løses? og hvilken formel skal anvendes? -
proccent-regning
Forumindlægher denne opgave to personer A og B skal dele en sum penge således, at A får 1400kr og B 65% af det samlede beløb A) Hvor stor er summen? B) Hvor meget får B? kan det passe at summen er 3080kr og B får 1680kr ?? på forhånd tak... -
Advokat
ForumindlægDaws ALLE ! Nogen der ved eller kender en side, hvoraf der står, hvad én der vil studere jura, skal have i A og B neveau i gymnasium ? Håber i tager det seriøst, og takker på forhånd ! :D -
Hjælp til omskrivning vha. kvadratsætning
ForumindlægHej Jeg skal bruge kvadratsætningerne til at omskrive nedenstående opgaver: A) B) Hvordan gør jeg det, er der nogle, der har en metode til, hvordan man kan løse opgaverne? På forhånd tak. -
Afstemning af redoxreaktioner, 1.g.
ForumindlægHey! Jeg skal bl.a. afstemme følgende redoxreaktioner:H2S + O2 ---> H2O + SO2C2H6 + O2 ---> CO2 + H2OH2O2 + ClO2 ---> HClO2 + O2Br2 + NH3 ---> N2 + NH4BrAl2O3 + C+ Cl2 ---> AlCl3 + COMin lærer har sagt at vi skal afstemme dem (indsætte koefficienterne) ved angivelse af oxidationsta... -
Svære Fysik opg, (Igen) (Kalle, Se Her)
ForumindlægDet er snart ikke en hemlighed at jeg ikke er særlig god til fysik, og da jeg får sådan en god hjælp herinde, spørger jeg lige igen. Så her er et par opgaver fra Orbit 2, og hvis der er nogle som kan hjælpe mig med at forklarer hvordan jeg skal bærer mig ad, og hvikle formler jeg skal bruge. Så v... -
Strukturformel for C5 H12 O?
ForumindlægHej Jeg sidder og fedter med strukturformlen for alkoholen C5 H12 O. Det er en tertiær alkohol der er tale om. Nogen der har et brugbart forslag? MVH Wuhtzu -
Ligevægtspile i word
ForumindlægEr der nogen der ved om man overhovedet kan lave/ indsætte etc. ligevægtspile, og nu mener jeg pile der ligger oven på hinanden men peger hver sin vej, ikke ↔ denne pil, hver der er én streg med en pil i hver ende...Nogen der ved noget om det, vil gerne kunne bruge den i Equation Editor i w... -
burde vide
Forumindlæghavd burde man vide hvis ma har en prøve i fysik i 9.klasse hvad er syre og baser neutralisation fortynding ph-værdi fremstilling af saltsyre fremstilling af base -
Mundtilig eksamen
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen d. 31 maj og følgende rapporter er opgivet:- Reaktion mellem persulfationer og iodioner- Bjerrumdiagram for en syre-baseindikator- Titrering af phosphorsyre. Phosphorindholdet i cola.- Ostwalds fortyndingslov- Fremstilling af 2-chlor-2-methylpropan- Fremstilling af b... -
Skr. fysik imorgen
ForumindlægEr jeg den eneste der føler at jeg slet ikke er klar til at skulle til skr. fysik eksamen imorgen???Nogen der har nogle gode triks mht. besvarelsen af opgaver??Det er så meget jeg ikke fatter... årh den eksamen irriterer mig virkelig, er så nervøs. -
Har udgangsmaterialet og vil finde slutproduktet
ForumindlægHej Alle En der ved om der findes et program på nettet, hvor man kan skrive sit kemiske udgangsmateriale op og finder ud af hvad produktet bliver??? Håber de kan hjælpe -
Atomer
ForumindlægHey,nogen som kan hjælpe mig? (:Tørrede abrikoser består af ca. 1% kalium.Massen for et kaliumatom = 39,10uI naturligt forekommende kalium findes 0,0118% af stofmængden som isotop ^40K, der kan henfalde enten ved betta-minus henfald (89%af henfaldene) eller ved elektronindfangning (11% af henfald... -
Hvor meget før man består?
ForumindlægHvor meget skal man kunne på C niveau for bare at få 02?? Har ikke så meget styr på det :) -
hvorfor er mine opgaver ikke godkendt!
Forumindlæghej jeg har tilført to opgaver her på siden.. Men der sker ik så meget?:S det er nu 3 dage siden:S er der noget galt med opgaverne?:S -
Meritansøgning
ForumindlægEr der nogle, som ved, hvordan man skriver en meritansøgning til en videregående uddannelse? -
Juleferie
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder herog keder mig en fredag aften. Jeg har intet at foretage mig, ud over at spørger jer hvad du/i har tænkt jer at lave i juleferien. Lille sludder måske, og forsat god jul og godt nytår til alle fra mig :p -
Fakultet = Idræt = ?
ForumindlægHvilken fakultet hører faget idræt under? Er det den naturvidenskabelige, humanistiske eller den samfundsfundsfaglige? På forhånd mange tak, Liv1988 -
SRP opgave med matematik og biologi høj-niveau
ForumindlægKære alle Jeg skal snart have fundet et relevant emne, som jeg skrive min studieretningsopgave i (såkaldte SRP). Jeg har matematik, biologi og idræt på høj niveau. Derudover må jeg også gerne skrive i dansk og historie. Det anbefaldes, at man holder sig til to fag og ikke tre (selvom man gerne må... -
forklaring på stjerner ?
Forumindlæghej, når man slår pKs op for de forskellige syre, så er der i nogle af dem nogle stjerner ved siden af deres navn ? hvad betyder de stjerner ? trine
