Søgning på: matematik fp10 maj 2020. Resultater: 19361 til 19380 af 34067
-
Problemer til ligninger f(x)
ForumindlægDer står i min opgave at jeg skal bestemme f(2) og f(-3) til en graf der ikke er linær. Hvordan forstås dette?På forhånd tak. -
Hvad er forskellen?
ForumindlægHej. Jeg har spekuleret og researched meget på nettet om hvad HHX HTX STX Osv.. hvad alt det er. Kan virkelig ikke finde noget info.. Jeg kunne godt tænke mig en IT Videregående uddanelse efter Folkeskolen. Hvad hedder sådan noget? -
Statistik
ForumindlægGodaften. Jeg sidder med et eksamensspørgsmål, som jeg er i tvivl om, hvad jeg skal svare til. Det omhandler statistik. Sprøgsmålet lyder: Gør rede for statistisk beskrivelse af et grupperet observationssæt. -
værdimængde
ForumindlægJeg har en opgave hvor jeg skal finde værdimængden for en funktion. Normalt plejer man da bare at finde nulpunkter og de højeste og laveste værdier i definitionsmængden og sætte ind i funktionen?I denne opgave er der kun én mulig x-værdi, og der står desuden at X tilhører R+. Betyder det, at defi... -
Hvilken karakter er bedst?
ForumindlægHvis man kigger på 2 eng. skr. eksamensopg. og den ene (på A niv.) har fået 10 og den anden (på B niveau) har fået 11, hvilken er så bedst? -
Differentialligninger
ForumindlægHej, jeg sidder og knokler med SRP, og er kørt fast i matematikdelen, jeg skal først forklare: - Hvordan ef differentialligning kan løses, og - Hvordan løsningen til en differentalligning kan præsenteres. Jeg er rimelig sikker på den første, men er meget i tvivl om nummer to. Jeg h... -
2. ordens differentialligninger og pendulet
ForumindlægJeg sidder og roder med mit SRP, men jeg har mødt muren. Jeg skal udlede formlen for det matematiske penduls svingningstid ved små udsving. Jeg følger en øvelsesvejledning, som har taget mig lidt af vejen mod udledningen, men jeg kan ikke komme videre fra denne differentialligning: ... -
Træ-diagram og kombinatorik
ForumindlægHejsa. Jeg er igang med eksamensspørgsmål til mundtlig mat B Jeg skal svare på et spørgsmål der lyder således: Hvordan laver man et træ-diagram når der kastes med 3 mønter. Derefter redegør for kombinatorik formlen. Ville være en kæmpe hjælp hvis der er nogen der vil hjælpe :-) -
Fontændring
ForumindlægHej Jeg har brug for at lave fonten om til Times New Roman str. 12. Hvordan er det liige, at man gør det? På forhånd tak. Mvh. -
Forklaring af Taylorpolynomie
ForumindlægHey.. Jeg har fået en opgave om at forklare, hvad et Taylorpolynomie er. Der er så en masse jeg ikke forstår.. Altså, jeg har forstået det sådan: Det er en forskrift for en graf, som kan approximeres til en polynomie. Men hvordan kommer man frem til det? Er det meget kompliceret? Fra BlackAngel90 -
Leibniz og Newton differentialregning
ForumindlægEr der en der kan forklare meget kort, hvordan Leibniz og Newton lavede differentialregning, og hvordan metoderne var forskellige? -
Differentialligninger?
ForumindlægHvad er differentialligninger, og hvordan løses de? Har hørt om dem - og kan godt regne ud at det er en slags ligninger - men ved ellers ikke hvad det er... -
Sandsynligheds beregninger ved casino spil
ForumindlægHej Allesammen, Jeg har gang i flere projekter henover ferien, og det ene af dem er omkring casino spil og sandsynlighedsberegninger. Er der nogen der har lavet et lignende projekt før - som måske kan henvise mig til nogle gode hjemmesider, hvor jeg kan læse mere om fx. sandsynligheder for at... -
Medicin - Bøger - Første semester - københavn
ForumindlægHvilke bøger læser man første semester i kbh på medicin studiet? Tak på forhånd? :) -
mat 1.g opg
Forumindlægreducer:2x(6-x)+x^2+(6-x)^2 -
Skr.mat eksamen for sproglige!
ForumindlægHej!Er der nogen der har været oppe i mat(B) i dag? (overbygning til naturfag)Ville bare høre hvad folk synes om opgaverne og sværhedsgraden? -
flerfagligt og tværfagligt
ForumindlægHej Er der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen er på monofaglig, flerfaglig og tværfaglig niveau? -
HJææælp trekanter
Forumindlægjeg går på privat gymnasium, og jeg har fået en opgave til på næste uge hvor jeg skal gøre rede for definition og brug af sinus cosinus og tangens i retvinklede trekant, hvordan gør jeg det? er ret forvirret har søgt nogle steder her på siden men forstår det bare ikke. håber i kan hjælpe -
hvad er sværest KemiA eller Fysik A
ForumindlægHej jeg skal vælge mellem Fysik A og Kemi A og vil gerne vide hvad der er lettest med hensyn til teori og opgaveregning (mest opgaveregning)?? På forhånd tak -
info om eks. karakterer
ForumindlægVed godt vi får alle vores skr. karakterer efter kl. 16 i morgen, meeeen..j gik ind i "webkarakterer" for ligesom at se mine karakterer igen, og wuptii min skf. karakter i engelsk højniveau står der..j fik 9..men j undrer mig bare over hvordan dt kan lade sig gøre, at den står der?! Dt ...
