Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 19381 til 19400 af 31547
-
fransk eksamen - oversættelse
Forumindlæghej, jeg sidder til fransk eksamen, hvor jeg har 24 timer til at redegør for en 3 siders lang tekst på fransk. jeg skal lige have den oversat først, og det tager meget lang tid for mig! og jeg vil gerne komme i gang med selve oplægget til eksamen, så jeg vil blive ekstrem glad hvis der er en... -
Trigonometri - eksamen
ForumindlægDer ønskes en kort redegørelse for definitionen af cosinus, sinus og tangens. Endvidere skal du vise igennem eksempler hvordan man regner sider og vinkler i en retvinklet trekant. - Sådan lyder et af mine eksamenspørgsmål, som jeg skal lave en disposition ud fra. Jeg har redegjort for definition... -
SRP og ret store fejl
ForumindlægHej derude. Jeg ville bare spørge om der er en måde at redde sin opgave, hvis man opdager en ekstrem stor fejl? Jeg har nemlig glemt at besvare noget af min problemformulering i min konklusion, selvom at jeg har besvaret spørgsmålet i min opgave både i indledningen og i redegørelsen. Kan jeg så ... -
Politiske grundholdninger og vælgeradfærd
Forumindlæghej jeg skal lave en synopsis med temaet politiske grundholdninger, herunder konservatisme liberalise og socialisme, politiske skillelinjer og vælgeradfærd med vægt på vælgeradfærd. det jeg har indtil videre "Sætter vælgerne kun deres stemme på et parti/politiker på grund af deres ideologi... -
Fysik om lydbølger (hjælp ønskes hurtigst muligt)
ForumindlægSkal op i fysik B årsprøve i morgen (fredag d.13), hvor vi har fået tildelt 15 spørgsmål, hvor man kan trække en af dem. Der er dog et spørgsmål, der især driller mig. Spørgmålet lyder således: Lydbølger. Redegør for lydbølger, lydintensitet og lydniveau. Vurder forskellen i lydniveau (L2 &ndash... -
Vækstmodeller - disposition
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig med disse to? Jeg synes, jeg har siddet og kigget rundt overalt i min matematikbog, og jeg kan simpelthen ikke rigtig få det til at give mening. Håber der er nogen, der bare kan give mig en ide om, hvad det er, jeg skal kigge efter :-) Redegør for egenskaberne ve... -
DET HASTER, Samfundsfag 24 timers forberedelse.
ForumindlægHej, jeg har trukket Unge ekstremister. Jeg har 24 timer til at udarbejde et produkt, der tager udgangspunkt i de problemer, som der er blandt unge i Danmark i forhold til ektreme holdninger. Jeg skal gennem produktet redegøre for hvilke grupper der befinder sig i Danmark, og hvad deres holdning... -
Hovedspørgsmål eksamen
ForumindlægMangler hjælp til formulering af hovedspørgsmål til IØ mundtlig eksamen. Har om emnerne: Dansk økonomi, indkomstfordeling og økonomisk politik. Har udformet et redergørende, analyserende og vurderende spørgsmål. De ser således ud: Redegør for den danske indkomstfordeling kontra udenlandske i... -
DNA og arvemateriale??
ForumindlægHej alle de søde hjælpende mennesker der vil hjælpe en forvirrende pige. Jeg skal til eksamen her på torsdag, og har lavet alle mine spørgsmål - men er blevet ved med at læse, hvilket har gjort mig rigtig forvirret. Jeg skal svare på disse to spørgsmål, men kan virkelig ikke finde ud af besv... -
Hjælp søges! Nogle samfundsfaglige genier? 9 klasses afgangs eksamen.
ForumindlægHej, jeg har trukket Unge ekstremister. Jeg har 24 timer til at udarbejde et produkt, der tager udgangspunkt i de problemer, som der er blandt unge i Danmark i forhold til ektreme holdninger. Jeg skal gennem produktet redegøre for hvilke grupper der befinder sig i Danmark, og hvad deres holdning... -
Hjælp til Socialisering, Identitet og kultur.
ForumindlægHej Alle sammen, jeg står i den situation at jeg skal til samfundsfagsprøve i morgen. Jeg har fået stillet 3 spørgsmål, og håbede på at kunne hente hjælp her. 1. Redegør for Pierre bourdieus teori om kapital og habitus. 2. Undersøg med udgangspunkt i Bilag A hvordan den sociale arv påvirker de... -
Hjælp til en del spørgsmål
ForumindlægDa jeg sidder og skal til mundtlig eksame i morgen, mangler jeg svar på nogen spørgsmål, og lige nu er jeg kørt helt ud af den og er blevet en del forvirret, Så hvis nogen kunne svare på mine spørgmål og ja der er en del Hvis i kunne være søde og skrive det nr i svare på ville det være rart Tak p... -
Moser
ForumindlægHåber der er hjælp at hente Eksamensspørgsmål omkring Holmegaard højmose: 1 - giv et eksempel på en fødekæde og et fødenet med organismer fra en mose. 2 - redegør for en plantes opbygning og for de forhold, som leder til en plantes vækst 3 - diskutere om forurening med plantenæringsstoffer ... -
DIO globalisering perspektivering mangler hjælp
ForumindlægHej jeg skal perspektivere min problemformulering i DIO til emnet "globalisering" jeg har brug for lidt inputs omkring dette, her er min problemformulering: ¢Jeg vil indledningsvist redegøre for EU’s økonomiske og monetære union (ØMU’en). Derefter vil jeg analysere ba... -
eksamens spørgsmål statistik
Forumindlæghejsa! jeg har fået følgende eksamensspørgsmål til Mat A eksamen, som jeg har lidt problemer med: med udgangspunkt i vedhæfftet bilag med vægt af M og Ms linser ønskes en redegørelse for behandling af en grupperet observationssæt, herunder normalfordeling og chi i anden test. jeg har lavet båd... -
Eksamensspørgsmål!!
ForumindlægRedegør for hvordan en matematisk model opstilles ved hjælp af regression. Fortæl om nogle af egenskaberne ved lineær, eksponentiel og potens! Hvordan skal jeg gribe dette spørgsmål an, og hvilke bevis skal jeg tage med?!! Jeg har valgt at tage udgangspunkt i lineær funktioner, og ved ikke hvil... -
Harmonisk svingning - Bevis?
ForumindlægHej alle, Som jeg nævnte i mit sidste opslag, skal jeg fremlægge om trigonometriske funktioner. I den forbindelse skal jeg bl.a. forklare harmoniske svingninger og redegøre for de tilhørende konstanter. Jeg har netop set en video på YouTube, som jeg tror kan hjælpe mig, men jeg er lidt usikker ... -
SRP - Forsvar
ForumindlægHej : ) Jeg skal snart op i SRP forsvaret, og i den forbindelse skal jeg komme ind på de metoder jeg har gjort brug af. Jeg har skrevet i fysik og historie, men har ikke noget forsøg med i min SRP, derfor er jeg lidt i tvivl om hvordan jeg kan argumentere for at den naturvidenskabelige metode er ... -
Hjælp til BNP graf
ForumindlægJeg har det her spørgsmål i en opgave: 1. Gør ud fra figuren rede for udviklingen i verdensøkonomien. Redegør herunder kort for de større og mindre kriser, som har præget verdensøkonomien i perioden frem til finanskrisen bryder ud. Jeg har selvfølgelig også en figur http://ioa1.systime.dk/i... -
Fænomer - hurtigt spg
ForumindlægAngiv fænomener som kan beskrives ved hjælp af eksponential-funktioner og logaritme-funktioner, dvs. funktioner af typen g(x)=ax og h(x) =loga(x). Har fået det her spg. Skal bare lige høre, da jeg er i tvivl om jeg forstår spg. rigtigt. spg handler vel bare om at redegør for hvilke genstande/...
