Søgning på: matematik fp10. Resultater: 19381 til 19400 af 31486
-
hjælpelærer...
Forumindlæghej med jer :P Nu er det sådan at jeg har hørt at en del dumper mat A mdt. eksamen.. og hvis jeg skal læse videre efter sommer så er et af adgangskravene at jeg skal ha bestået eksamenkarakterene i mdt.og skr. matematik med 02? og derfor hvis jeg nu når eksamensplanen offentliggøres er uhel... -
Differentialregning.
ForumindlægHej hej. Har lidt problemer med nogle matematik opgaver. Matematik er ikke min stærke side og kan bare ikke få opgaverne til at gå op. Ville spørge om nogle af jer kan løse disse to opgaver: 1) Bestem med håndkraft ligningen for den tangent til grafen for funktionen f med forskrift: f(x) = 3 ... -
SRP: Andengradsligningen x^2+ax=b^2
ForumindlægHej :) Jeg er igang med at skrive SRP i matematik og historie om græsk matematik og grundlagskrisen. Jeg har en opgave som jeg skal besvare der driller mig. Vis ved at betragte figuren (vedhæftet) at ac+c^2+(1/2a)^2=(1/2a+c)^2 Dette kan jeg ikke se ud fra figuren da jeg ... -
SRP
ForumindlægHej folkens Jeg skal til at skrive SRP og jeg tænker at jeg vil vælge enten Matematik A og samfundsfag B eller Fysik A og teknologi B eller Matematik A og engelsk B Mit spørgsmål er derfor er der nogen der muligvis kan komme med nogle emner man kan skrive om ud fra de der fag jeg har skevet op... -
Kan du hjælpe?
ForumindlægHej Jeg er en 3.g´s HTXér som skal skrive Studieretningsprojekt om nedbøjnings af bjælker. Dertil kunne jeg godt tænke mig hjælp eller en som ville komme med fif - kunne du evt. tænke dig at hjælpe? Der er meget matematik i det og jeg skal udlede formlerne så en der er god til matematik/fysik vi... -
KENDER DU EN GOD ONLINE LOMMEREGNER?
ForumindlægHey SP! Jeg er pigen der lige er startet på gymnasiet, og vi får snart en screening i matematik, hvor vi gerne må bruge lommeregner. Mit spørgsmål til jer, er så om i kender nogle hjemmesider eller gerne nogle apps med en god lommeregner, som kan noget mere end de grundlæggende ting? Jeg ønsker ... -
Tilføre eller ikke tilføre i SRP
ForumindlægJeg har skriver srp i matematik og historie . Jeg har om en fransk matematiker Sophie Germain og min historie del går ud på:Kvindeforhold i perioden (den franske revolution),hvor jeg skal tage udpunkt ihendes historie og analysere kvinders forhold. Mit spm er det relevant, at skrive noget i... -
brugforhjælp
Forumindlæghej. jeg har set den skriftlige eksamen i mat b-niveau år 2007 :-/ jeg må være forberedt på det værste. jeg har brug for svar på opgaverne, fordi jeg synes det er den mærkeligste og sværeste opgave jeg nogensinde har set i matematik. er der nogen der kan hjælpe mig??? jeg skal selv afslutte ... -
Uforståelig sandsynlighedsregning
ForumindlægHej. Jeg var lidt i tvivl, om dette hørte ind under engelsk eller matematik, men tog den så på matematik. Sagen er at jeg så en youtube video, omkring 20 kort som vender med billede siden nedad. Ud af dem skal man vist vælge et kort, men da mit engelsk ikke er særlig godt, står jeg fuldstændig ... -
Tips til at blive bedre til problemregning.
ForumindlægJeg har altid været nogenlunde til matematik, får somrelt 7-10 i faget, men jeg vil rigtig gerne blive bedre til problem regning. Der er tit, hvor jeg halter med at få omformuleret spørgsmålen, og syntes tit at opgaverne er rimelig svære... Håber at I kan give nogle tips! God nytår... -
At redegøre for/finde maksimum
ForumindlægEfter al juletiden er min hjerne fuldstændig blank hvad angår matematik, hvilket ikke er fedt når jeg sidder med en matematik aflevering. Min opgave lyder: En funktion f er bestemt ved f(x) = 3 * lnx – x3, x>0. a) Bestem f’(x), gør rede for, at f har et maksimum f'(x) er klare... -
overvejer at starte på DTU...
ForumindlægHej Jeg overvejer at læse diplomingeniør - i fødevareanalyse på DTU. Uddannelsen er lige noget for mig, men jeg er ikke den bedste til fysik,kemi og matematik. Jeg har bestået fagene matematik A og kemi B, som er adgangskravene for uddannelsen. Kan n... -
differentialligning
Forumindlæghejjsaa alle sammen... sidder laver matematik, men er nu stødt ind i noget jeg virkelig ikke kan forstå. matematik-opgaven lyder således: En høj cylinderformet beholder har et hul i bunden. Når der er vand i beholderen, vil det løbe ud gennem hullet. Den hastighed, hvormed vandhøjden i behold... -
Eksamens forberedelse
ForumindlægHej allesammen Eksamnerne nærmer sig, og derfor er det ved at være på tide at begynde at læse op til eksamnerne. her mener jeg self. også matematik. Så det jeg tænkte var at vi måske herinde, hvis folk syntes det var en god ide, oprettedeverse en fælles bruger på youtube.com og lage videoer ud a... -
Terminsprøve - Færdighedsregning og problemregning
ForumindlægHej allesammen, På tirsdag skal jeg op til terminsprøverne i matematik. Jeg skal tage en færdighedsregning, 1 time uden hjælpemidler og problemregning 3 timer med hjælpemidler. Jeg er lige nervøs for begge, da jeg ikke er så god til matematik, især færdighedsregningen da vi ingen noter eller hjæ... -
Inspiration til projektopgave
ForumindlægHej alle! Jeg skal til igang med at lave en matematik opgave, opgaven er selvvalgt emne med matematik perspektivering. Dermed har jeg valgt emnet, fitness/motion. Jeg kan ikke helt komme på hvad jeg kan lave med det. Indtil videre ser min problemstilling sådan her ud: Hvor mange kal... -
"Tænke-opgave" med punkter og f(x)=ln(x)
ForumindlægHej allesammen :) Jeg har fået en opgave der hedder flg: " Lad P være et punkt på grafen for f(x) = ln(x) . Tangenten til grafen med røringspunkt i P, skærer y-aksen i Q. Linjen parallel med x-aksen gennem P, skærer y-aksen i R. Bestem så | QR |. ::: VINK :: Kald koordinaterne til P for (t ... -
Kilder til emnet Enigma
ForumindlægHej kære SP Jeg skal til at skrive min SRP omkring emnet Enigma, med fokus på fagene Idéhistorie B og Matematik A. Dog har jeg ikke fået fundet nogle gode kilder i form af bøger, hjemmesider osv., er der nogen der har nogle gode idéer til hvilke kilder jeg kan inddrage, vil gerne have fokus på e... -
Lektiehjælp tilbydes i Mat/Fys/Kemi
ForumindlægHej mit navn er Mads og jeg er uddannet Cand. Scient i Matematik med sidefag i Kemi og Fysik. Jeg tilbyder lektiehjælp i Matematik C/B/A,Fysik B/A og Kemi C/B til Universitetsstuderende og Gymnasieelever, og jeg bor i Aalborg. Jeg er flere års erfaring som Gymnasie-lærer i ovenstående fag. ... -
Matematikgeni søges (SSO)
ForumindlægHej alle kloge hoveder på studieportalen! Jeg søger som sagt en der er ferm til matematik og som eventuelt kunne have lyst til at "rette"/læse matematisk korrektur på min SSO om tallet PI. Opgaven skal skrives i uge 7, og planlægger at være færdig med den onsdag, dvs. den 13. februa...
