Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 19401 til 19420 af 158924
-
Eksamensreglement Mat B?
ForumindlægHej, jeg skal op i matematik B, HTX i næste uge. Prøven er todelt, dvs. jeg skal forsvare en rapport samt trække et emne, hvor jeg har en halv times forberedelse. MIt spørgsmål er, hvad må man have med til forberedelsen?? Jeg tænker computer, matematikbog, noter osv. Måske er der eventuelt no... -
HJÆLP DET HASTER :S
ForumindlægHey ! Jeg har denne matematik opgave som jeg skal aflevere imorgen, og jeg har i flere dage lavet en bid af den, så når jeg var færdig var der en fra HTX der så den igennem og fortalte at det meste var forkert, og nu sidder jeg bare og glor i luften, og er hel tom i hjernen, hvis nogle kunne hjæl... -
Kan man dumpe?
ForumindlægHej! Jeg skal snart op til eksamner, jeg har valgt en HF og har fået brev på at jeg meget gerne skulle være optaget hvis jeg består min afgangseksamen. Hvad sker der hvis jeg nu dumper til fysik? Eller mundtlig matematik? Kommer jeg så ikke ind? Jeg har nemlig hørt at man godt kan komme ind på S... -
Forklarende formler
ForumindlægHej Vi skal til en prøveeksamen (HTX 2.g) og vi skal op i mundtlig matematik. Vi har fået at vide, at vi skal tage udgangspunkt fra nogle projkter vi har lavet, men sensor er ikke interesseret i hvordan man løser opgaven, men i stedet vores evner til at forklare formler og hvor de kommer fra. ... -
Eksamensæt Hjælp 2005/2007
ForumindlægHejsa Søger folk som har lavet eksamensæt fra HTX 2005 og 2007. Da jeg skal bevis jeg har fået lavet dem imorgen til min matematik lærer. Grund til jeg ikke har fået lavet med, er pga for mange afleveringer og nogle personlige ting... 2005 Link: http://gupl.dk/55843/ 2007 Link: http://gupl.dk/55... -
Trigonometri, eller?
ForumindlægHej allesammen, jeg går på 1. år på HTX i Esbjerg, vores emne er trigonometri, og vi ahr lært en masse med Sinus, cosinus, tangens og pytagoras. Så har vi fået en aflevering hvor vores lærer fortæller os at vi kender matematikken til at løse opgaverne, men jeg kan simpelhen ikke få det til at g... -
Optimerings projekt! HJÆLP!
ForumindlægJeg sidder i den situation og skal lave et projekt i matematik hvor jeg skal skrive teori omkring, differentialregning, tretrinsreglen og optimering. Det ville være en KÆMPE hjælp hvis nogle havde nogle rapporter el. projekter hvor det indgår. Jeg skal aflevere det i aften, så er virkelig i knibe... -
Mundtlig eksamens forberedelse
ForumindlægHej. jeg skal til mundtlig eksamen på onsdag og er igang med at skrive om de emner jeg har haft i løbet af det halve år jeg har gået på skole. Jeg går på EUX hold (det vil sige HTX matematik). Jeg ville godt lave en slags "formelsamlig" som jeg kan tage med op, men er lidt usikker på hv... -
Samfunds- eller naturvidenskabelig studieretning...
ForumindlægHej SP. :) Jeg skal have bestemt mig for, hvilken studieretning jeg skal på her efter sommerferien. (STX) Jeg ligger mellem følgende to linjer: Samfundsdag A - Matematik B - Mediefag B Matematik A - Fysik B - Kemi B Jeg hælder mest til førstnævnte, da man på denne studieretning skal h... -
Valg af uddannelse!? :s
ForumindlægHej! Jeg har et ret stort problem. Jeg skal til at tage en IB (International Baccalaureate) fra efter sommerferien. Men jeg har enormt svært ved at vælge fag. Er der nogen som er bekendt med IB'en og selv tager denne uddannelse vil jeg meget gerne høre fra jer. Hvilke fag mener I er bedst... -
Opgave 2.9 og 2.11 grundlæggende fysik 2
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg er lidt lost, da jeg skal aflevere opgave 2.9 og 2.11 fra grundlæggende fysik 2 - for HTX højniveau. Er der nogle der har lavet dem, som måske ville sende det til mig, for jeg fatter det ikke og jeg har ikke rigtig tid til at lave dem..' Håber der er nogle der kan h... -
Andengradspolynomium - d ???
ForumindlægHej :-) Jeg sidder og læser til mundtlig matematik eksamen og har et spørgsmål om andengradspolynomium. mit spørgsmål hedder: gør rede for betydningen af a, c og d i forhold til andengradspolynomiets graf. Jeg ved at: a = hældningskoefficienten / negativ eller positiv parabel c = skæringen på y-... -
Reel vs. kompleks
ForumindlægOkay, lige nu sidder jeg og løser en andenordens differentialligning. I bogen kommer jeg så til et sted, hvor de springer en udregning over (igen, igen), men anyway. Jeg får selv klaret omskrivningen, den var heldigvis ikke så svær, men så synes jeg, der er noget der underligt. Se omskrivningen:... -
Cirkelformet græsplæne med r på 12m.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder med en opgave som jeg ikke helt kan finde ud af. Opgaven lyder: En græsplæne er cirkelformet med en radius på 12m. Det planlægges, at plænen skal deles af en 3m bred retlinjet gangsti, hvis ene side indeholder plænens centrum. Hvor mange m^2 er den resterende del af ... -
Download af diverse kompendier på studieportalen
ForumindlægStudieportalen har udgivet diverse kompendier, men der er der mulighed for at downloade det ned på computeren som PDF-fil som f.eks matematikkompediet? På forhånd tak -
Kvartilsæt
ForumindlægJeg skal løse en opgave hvor jeg skal finde kvartilsættet. Der er 15 observationer. Hvordan gør jeg det? Altså hvilket nummer observation er nedre og øvre kvartil? (Medianen må vel være mellem observation 7 og 8, så 7.5) -
Skriftlig dimension? Hvad er det?
ForumindlægJa, hvad er det? Det er noget, jeg har læst i forbindelse med gymnasiet. Tak på forhånd:) -
Sinus m.m.
ForumindlægHej Jeg forstår ikke hvordan man definerer sinus, cosinus og tangens. Kan jeg få en forklaring :-) På forhånd tak for hjælpen og ha en god lørdag aften. Hilsen Eva -
irrationelle tal
ForumindlægHej.. jeg søger nogle personer som kan hjælpe mig med SRP.. det kommer højst sandsynligt til at handle om irrationelle tal? -
Færdighedsregning
ForumindlægSup allesammen, jeg har nemlig en færdighedsregning test i morgen. Hvad skal jeg forbedrede mig på, og har i nogle gode råd. Vil gerne klare mig godt.
