Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 19421 til 19440 af 325233
  • SRP - delkonklusioner??

    Forumindlæg
    Jeg er igang med at skrive SRP og tænkte på, om man egentlig skal skrive delkonklusioner til hvert overordnet spørgsmål? altså fx konklusion på det redegørende og så til sidst samle delkonklusionerne til én konklusion. Eller skal man kun skrive konklusion? Håber nogle ved noget om det...
  • Virksomhed...holding selskab?

    Forumindlæg
    Hej... jeg går på handelsskolen, og jeg er i færd med at læse tekster om virksomheder. Herefter støttede jeg på et ord- holding selskab... er der nogen der ved hvad det er, og kort kan forklare mig det?ellers tak...Frederik
  • windows (svarer ikke)

    Forumindlæg
    HJÆLP!jeg har skrevet en rapport i word men da jeg skulle til at gemme den, så gik det hele i stå og oppe i hjørnet står der nu: "windows (svarer ikke)"HVAD SKAL JEG GØRE!HJÆLP!TAK PÅ FORHÅND!
  • Differentialkvotient

    Forumindlæg
    Nogen der muligvis kan hjælpe mig..\n\nJeg skal bestemme differebtialkvotienten af g(x)= x^6 + x^-2 / 2x^4 + 4x^-3\n\nhar først sagt: f'(x)=6x^5 - 2x\n g'(x)=8x-12x\n\ng'(x)= 6x^5 - 2 * 2x^4+ 4x^-3 / x^6+x^-2 * 8x-12x\n\nJeg ved at facit bør blive:\n4x^9+36^2-12x+4x^-6/...
  • Hjælp til Kilder..

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive et afsnit om:1-Kommunismens ideologier2-Undertrykte den i virkeligheden folk?3-Jeg vil gerne starte med at ridse Lenins historie op, og hvordan det hele startede... (nærmest en tidslinie)..nogen der har nogle kilder på nettet til bare nogle af disse punkter?.. Specielt 1 og 2..
  • Eksamen Mat B - disposition

    Forumindlæg
    Hej, alle. Jeg skal til eksamen i matematik B-niveau, og jeg er lidt i tvivl om, hvordan en GOD eksamen forløber. Har I nogle råd til, hvordan man kan gøre sin præstation til topkarakter? Hvad giver ekstra og hvad er dumt?? Håber I har tid til at dele jeres oplevelser med mig. KH Michelle
  • Vedvarende energi

    Forumindlæg
    hej jer er igang med at lave en opgave, og vil gerne have hjælp til noget.. Vedvarende energi kanfx være Vindmøller----bevægelsesenergi-----elektrisk energi----lysenergi hvad for nogen har de andre to??? Jeg håber der er nogen der vil hjælpe. Bølgeenergi Bioenergi(biogas)
  • Kain og Abel HJÆLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Forumindlæg
    Hej :) Vi er to piger fra 8. klasse, som gerne vil have lidt hjælp til Kain og Abel historien. Hvad synes i at budskabet er i historien? VH. De to piger fra 8. klasse PS. håber rigtig meget i vil hjælpe os :)
  • Vismand Rapport

    Forumindlæg
    Hejsa er ed at lave en rapport udfra vismand spillet, vil li høre om andre der har prøvet spillet og lavet den samme rapport,er nemlig lidt i tvivl om hvordan man skal gribe opgaven an efter man har løst opgaverne i spillet+
  • HJÆLP til bestemmelse af rødder.

    Forumindlæg
    Jeg har denne opgave der hedder: Vis, at polynomiet p(x)=2x^4-3x^3-3x^2+2x har roden -1, og bestem samtlige rødder i polynomiet. er der nogen der kan hjælpe mig?
  • Surf på nettet til eksamen

    Forumindlæg
    En ny eksamensform giver eksaminanderne lov til at surfe på nettet ved skriftlige eksamener: http://epn.dk/teknologi/internet/article1499133.ece Hvad er din holdning og vil du bruge Studieportalen under en evt. eksamenssituation?
  • Erhvervsøkonomi på gym

    Forumindlæg
    Hey. Jeg skal på gym efter sommer og blandt min studieretning er der også erhvervsøkonomi på c-niveau. Kunne bare godt tænke mig at vide om det er svært, nemt eller fuldtændig røv sygt. Hehe bare fortæl lidt om det, hvis I lyster :P
  • argumenter ud fra en liberalisstisk grundholdning imod jobskabelse!!

    Forumindlæg
    Halløj, sidder med en ret kompliceret opgave, hvori der skal argumenteres IMOD barack obamas jobskabelse ud fra en liberalistisk grundholdning. hvad kan man skrive som er imod dette -hjælp til husejere med at betale lån, således huset ikke kommer på tvangsaution ?? tak på forhånd, håber i kan...
  • vækshastighed

    Forumindlæg
    i et laboratorieforsøg undersøges, hvordan en bakteriekoloni udvikler sig med tiden. Det viser sig, at antallet af bakterier N som funktion af tiden t, kan beskrives ved funktionen: N = 9560/1+4.6^(-0.090*t) Hvad fortæller tallet om 9560 om udviklingen i antallet af bakterier???
  • (Molare masse for lightergas) Perspektivering.

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive noget perspektivering ang. masse for lightergas. Jeg har tænkt mig at skrive nogle reaktions skemaer, && noget ang. hvad snifning af lightergas gør ved hjernen. Men hvad kan jeg ellers perspektivere til? :) Tak på forhånd.
  • Hjææælp!! :S

    Forumindlæg
    Jeg har været så "utrolig" heldig, at jeg skal op i historie til eksamen. (Oven i købet den sidste eksamen) Nogen der kan give et lille fif, omkring fremgangsmåden?! Trækkes der en kendt tekst, osv.
  • Skriftligt fravær

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke forstå, hvorfor jeg har fået skriftligt fravær eftersom jeg var syg i dag… Det er jo trods alt første gang jeg ikke har afleveret en opgave til tiden.. Synes det super træls! Har jeg ret til at klage?
  • differentialligning og ekstrema

    Forumindlæg
    Hej. Er rimelig lost i denne opgave. - om en løsning til differentialligningen dy/dx=(x+1)(y-1) oplyses at grafen forløber i området R(x)]1;uendeligt[. Hvad kan man sige om monotoniforhold og ekstrema?
  • Klage over skriftlig Engelsk karakter?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har i dag fået min skriftlige karakter i Engelsk tilbage - Jeg fik 7 og mit niveau i skriftlig Engelsk plejer at svarer til 10 eller 12. Jeg har endnu ikke fået mine andre skriftlige karakterer, men lige nu er jeg noget nervøs for de andre fag, eftersom Engelsk er et af mine bedre fag -...
  • Hvordan forbereder man sig til terminsprøven i dansk?

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg skal til terminsprøve i dansk i morgen (3.g), og jeg vil gerne forberede mig lidt så det bliver rigtig godt. Problemet er at jeg aldrig rigtig har fundet ud af hvordan man forbereder sig til skriftlig dansk. Så jeg ville bare lige høre om der var nogen der havde nogle idéer? :)