Søgning på: de måske egnede. Resultater: 19421 til 19440 af 29788
-
Funktionen f(x)= 1/4x2 har en tangent i (2,1)
ForumindlægFunktionen f(x)= 1/4x2 har en tangent i (2,1) Giv x=2 tilvæksten 1, og opstil et udtryk for hældningen af den tilhørende sekant 2,1 Giv x= 2 tilvæksten Δx, og beregn Δy/Δx Reducer det fundne udtryk for Δy/Δx Lad Δx gå mod 0, og bestem herved ... -
New York-immigration 19th century
ForumindlægHej med jer alle sammen. Jeg skal til at skrive studieretningsopgave omkring New Yorks immigration fra midten af 1800-tallet til slutningen af 1800-tallet. Jeg mangler dog lidt materiale i form af tekster, noveller, digte m.m. Samt måske lidt om push-pull teroier og andre teorier ang. immigration... -
Matrix
ForumindlægNu hvor jeg lige er begyndt med at lære om Matrix, er der nogle ting jeg ikke helt ved hvad det skal bruges til. Jeg kan dog godt forestille mig, at det er som flere ligninger med flere ubekendte, der kan løses for at have en bedre struktur af matricen. Men når jeg læser videre i bogen, tales d... -
Kommentarer ell. rettelser til snegle-eventyr
ForumindlægJeg har skrevet et eventyr til et billede som kan være en illustration til det. På billedet ses en snegl i forgrunden og en folkevogn i mellemgrunden og nogle bygninger og en grønlig himmel i bagrunden. Billedet er mørkt og der er en grønlig stemning. Sneglen er på størrelse med bilen og ses fra ... -
DHO efter 2001 - HJÆLP
ForumindlægHej Jeg skal skrive DHO og mit overemne er "Danmark i verden efter 2001", herunder forstås 9/11, og de poltiske tiltag og ændringer, der skete i verden efter. Jeg har været meget i tvivl omkring hvad jeg skulle stille op, men valget faldt på at belyse fascismen og nyfacismen (som måsk... -
Generelt/bilag
ForumindlægSidder med et problem som jeg tror er relevant for alle: Jeg har flere sider, "bare" med ligninger. Det vil sige at halvdelen af siden er bare blanke, og det således spilds af plads. Så er det jeg tænker, om man ikke må sætte nogle mellemregninger/beviser i bilaget? Ellers bliver for m... -
Bestem a og b
ForumindlægDet her er måske et nemt spørgsmål for mange,men for en der ikke forstår matematik forstår jeg ikke en brik så mit spørgsmål er således: Diameter (m) 1,4 og 1,7 Vægt (kg) 200 og 300 Det oplyses, at denne sammenhæng med god tilnærmelse kan beskrives ved en funktion af typen , a y bx = ⋅ hvor... -
Enkelte franske fraser..! oversættelse..
ForumindlægHej. har denne her aflevering, men er så meget i tvivl om nogle fraser.. Er der nogle der gider hjælpe..? 1) - Tænker De på præsidentvalget i 2007 når De barberer Dem.. Mit bud: - Qu’est-ce que vous pensez au d’élections en 2007, quand vous vous se raser. ? 2) - Ja absolut, og ikke kun i den ... -
tove ditlevsen
ForumindlægHej er der nogen som har mulighed med at hjælpe mig med min dansk alf. da jeg har svært ved at komme igang. måske nogen som ligger inde med en opgave som jeg kan få idér fra? opgaven lyder: TOVE DITLEVSEN - BARNDOM skriv et analyserende oplæg til et HF-hold om forfatteres fremstilling... -
Salicylsyre
ForumindlægHej alle, Jeg sidder og løser gamle eksamenssæt, og sidder fast i nogle (måske simple) pH-beregninger. Opgaverne lyder således: 1. Salicylsyre er en monovalent syre med pKa = 3.5. Beregn pH i en 0.100 M vandig opløsning af syren 2. Salicylsyre er en monovalent syre med pKa = 3.5. Beregn pH i ... -
Udenfor
ForumindlægHey Jeg skal lave en analyse af novellen "Udenfor" af Svend Åge Madsen og i stedet for at gøre som (næsten) alle, vil jeg ikke fokusere så meget på teater / filmbranchen, men prøve at få noget ind med skam og skyld og måske noget socialisation. Vil bare lige hører hvad i siger til den ... -
SRP - Nynazisme
ForumindlægHey alle! Jeg skal snart til at skrive SRP i Samfundsfag og Engelsk, hvor mit emne vil omhandle nynazisme Jeg skal arbejde med filmen American History X, som betyder at jeg på et eller andet tidspunkt i opgaven skal redegøre for nynazisme specifikt i USA, årsager, konsekvenser, unge mm. D... -
Hjælp/Haster - Arbejderbevægelse
ForumindlægHej. Jeg har et SRP, der skal handle om dansk arbejderbevægelse. I min problemformulering står der bl.a.: Der ønskes en redegørelse for de sociale og økonomiske vilkår, der var gældende for de første generationer af industriarbejdere i DK. Jeg er i tvivl om, hvornår de første generationer er. J... -
Opsætning af ligning via tekst
ForumindlægHej alle... :-) Jeg sidder her og har kigget mig ualmindelig blind på et (måske) let opsætningsstykke, men jeg kan ikke hitte ud af det p.t, så håber i kan hjælpe mig på vej. Det lyder som følgende: Jeg har 7 søjler som alle har en diameter på 65 cm. Afstanden, målt fra midt søjle til... -
Fysik eksamen efter jul..
ForumindlægHej ;-) Jeg er desværre en af dem der skal op til eksamen i Fysik her d.8 januar 2008. Da det er en 24 timers eksamen og jeg ikke har nogle familiemedlemmer eller venner der kan hjælpe, ville jeg spørge om jeg måske kunne lave en slags aftale med en fysik-lærer/professer, der kan via. internettet... -
Chips
ForumindlægNu har jeg lige spist en halv pose chips. Og der står selvfølgelig: når du er sulten for sjov. Når planer lægges og drømme flyver. Når du har lyst til at være alene eller sammen eller flere, måske mange. Når du er på plette. Burde der egentlig ikke stå, at det feder og det at det ikke er godt. I... -
Forklaring på logitisk ligning.
ForumindlægHej! Vi skal kunne bevise den logistiske ligning til imorgen. Og der en del trin jeg ikke helt forstår. Vi har fået hele beviset i form af en pdf, men jeg har en del spørgsmål stadig og håbede de var en venlig sjæl der måske ville skype eller hjælpe mig på chat eller lignende? Vil rigtig gern... -
Grammatik!!
ForumindlægHej alle Vi skal aflevere engelsk fredag, og så ville jeg lige høre om nogen kunne hjælpe mig med en sætning som vi skal finde fejl i: Opgaven lyder: find én fejl i sætningen og forklar hvori fejlen består Sætningen lyder... -
Aktantmodel af "Den lille pige med svovlstikkerne"
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe mig med at lave en aktantmodel af "den lille pige med svovlstikkerne? Mit bedste forslag er dette, men det ville være rigtig dejligt med lidt respons på det: -Subjekt: den lille pige -objekt: tryghed og kærlighed (et bedre liv) -giver: gud/døden -modtag... -
Hej, kan ikke finde fejlen!?. HJÆLP!
ForumindlægHej alle sammen. Sidder med en opgave jeg prøvet at regne ud, men får ikke det rigtige resultat i forhold til facit. I facit står der at det skal give 1. har gjort følende: 3x+7 8x+7 ____ = _____ 2 3 3 (3x+7) = 2 (8x+7) 3x+9+21=16x+14 21+14= 16x+9x 35=25 x=25 også skull...
