Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 19461 til 19480 af 117955
-
Muligt at dumpe?
Forumindlæg2.1 i snit samlet inden de sidste 7 eksamer. 3 i snit de sidste 6 eksamer, en eksame tilbage, muligt at dumpe? -
rette?
Forumindlæg(2ax+b)^2 (2ax+b)^2= 2ax)^2+b^2+2*b*2ax (2ax+b)^2=4ax^2 (ax+b)^2= 4ax^2 + 4 *a*x*b + c^2 -
Bananfluer - hjælp
ForumindlægJeg har om biologi/genetik.Jeg skal så lave et forsøg med bananfluer.Da min lære lovede at skaffe mig dem, var jeg selvfølgelig forberet på at han ville gøre det.Men der var desværre udsolgt.Han har dog alligevel bedt mig skrive en "forsøgs opstilling" - med arvelighed, "blå øjne&q... -
HJÆLP MIG!!
ForumindlægGoddag. Jeg har et stort problem, som følgende: Jeg skal til terminsprøve meget snart og skal op i naturfag. Problemet er, at jeg går i 8. Klasse og ved ikke hvordan naturfag foregår. Jeg er godt klar over, at naturfag indgår i Geografi, Biologi og Fysik/Kemi. Ved terminsprøven, får vi udleveret... -
Kromosomer!!
ForumindlægHejsa. Vi har fået en lille opgave for i biologi, men da jeg har været syg, har jeg ikke fået emnet gennemgået ordenligt. Har spurgt mine veninder om hjælp, men de har åbenbart ikke skrevet notater eller forstået det ordenligt. Så nu søger jeg hjælp herinde. Jeg forventer ikke svar på alle sp... -
Kan skolen tillade sig det?
ForumindlægHej Alle :-) Jeg skal til KS-eksamen d. 7 hvor jeg trækker et spørgsmål. ( det er en 24 timers) Skolen har så langt min matematik mundtlig d. 7 også, efter at jeg har trukket mit spørgsmål. Skal så til eksamen i KS d. 8. Kan skolen ligge en eksamen, samme dag, som man forbereder. Starter eksamen... -
Bevis +
ForumindlægHvordan beviser man a^b = e^(b*ln(a) -
Hjælp til AT!!
ForumindlægHej alle sammen. Har et problem med AT-synopsis. Vi har ikke rigtigt arbejdet med de naturvidenskabelige metoder i AT, så har et problem med hvordan jeg skal gribe min opgave an. Har valgt at skrive om rumkapløbet mellem USA og USSR i fagene Bio A og His A, men ved ikke hvordan min problemstillin... -
enzymer, modulerende, produkter
ForumindlægHej. Jeg er i fuld sving med en biologi-aflevering der skal afleveres her på mandag efter ferien, og er stødt på en formulering/opgave jeg ikke helt forstår. Spørgsmålet lyder således: hvad betyder det at produkterne virker modulerende for processen? Dette spørgsmål er jeg ikke helt i stand til... -
Hvornår lå den Engelske mundtlige fsa i sommeren 2012
ForumindlægJa, men får jo ikke eksamens dato afvide før 2 uger før dagen, og jeg er selvfølgelig inviteret til et bryllup i udlandet weekenden før skoleslut - kan jeg mon være sikker på at jeg er færdig der - det er kun engelsk jeg skal til eksamen i iår - så kunne godt tænke mig at høre hvornår I var til... -
Reeksamen
ForumindlægHej SP, Jeg dumpede desværre en eksamen og skal tage til reeksamen i august i stedet for maj, da jeg gerne vil bruge tid til forberedelse. Men skal lige høre, om reeksamen (i august) plejer at være ligesom den ordinære eksamen eller om formen godt kan ændre sig? Altså hvad er bl.a. sandsynlig... -
Graf
ForumindlægHej. Jeg har en matematik-aflevering, der skal afleveres indenfor de nærmeste dage. Kunne godt bruge lidt hjælp. Opg. 6001 Der er givet funktionen f(x)=1/4x^3-x^2-x+4 a) Tegn grafen for f, og bestem koordinatsættet til hvert af grafens skæringspunkter med førsteaksen.... -
Årsprøve - bilag?
ForumindlægKære alle! Vi har til vores årsprøve i fysik B fået udleveret de teoretiske spørgsmål på forhånd, dog står der, at bilagene forbliver ukendte (altså dem ser vi først, når vi trækker inden de 24minutters forberedelsestid). Men jeg tænkte på, om nogen af jer vidste, hvad bilagene omfattede? - Regn... -
karaktergennemsnit
ForumindlægJeg har gået og tænkt på hvad der kommer til at ske med de karakter jeg fik i 1.g og dem jeg har fået her i 2.g. kommer de til at tælle i mit gennemsnit for næste år... eller er det kun det kun årskarakterene jeg får i 3.g samt eksamens karakterene i 3.g komer til at gælde efter den nye karakters... -
Bestå historie?
ForumindlægHey alle. Hvor meget skal der til at bestå historie?? Jeg SKAL bare have et 6-tal i eksamen, for så er mit snit nemlig på 9. Men jeg er sku nærvøs for at jeg ikke engang kan det. Jeg har forsøgt at læse op, og sætte mine noter og så videre i orden.... Men historie er bare ikke lige mit fag, og ... -
en
Forumindlæggang ud i parenteser : (-4+b)(b+3)(denne regnestykke) Er det her rigtigt udregnet?: (-4+b)(b+3)=(-4)x3+bxb+bx3=-4v-12xb^2+3b=-b^2-b-12 ? -
plus plus vækst
ForumindlægHej! Jeg skal snart til eksamen, men kan ikke besvare dette spørgsmål, nogle der kan hjælpe? spørgsmålet lyder: 1) Forklar hvordan den lineære funktion er karakteriseret ved ”plus-plus-vækst” set i forhold henholdsvis eksponentielle funktioner og potensfunktioner. PÅ forhånd Tak! :) -
Integralregning - Hurtig hjælp
Forumindlægjeg bevøler med disse to spørgsmål og skal til eksamen i morgen. Du skal redegøre for bestemmelse af stamfunktioner, og hvorledes disse kan anvendes til bestemmelse af arealer. • Forklar hvordan man bestemmer arealet mellem to grafer. -
Bestemme forskrift for 2. gradsfunktion
ForumindlægHej Jeg kan ikke helt se hvordan denne opgave skal løses, da det er længe siden jeg lavede 2. gradsfunktioner - er der nogen her der kan hjælpe? evt. også med opgave 2. Opgaven er fra mat A eksamen 2008. Billede er uploadet -
Metriske rum og lign.
ForumindlægHej alle! Så er tiden inde til at læse op til min sidste eksamen i vektorrum og metriske rum. Dett første spørgsmål har allerede meldt sig: 1) I forbindelse med Bolzano-Weierstrass sætning for point sets (punktmængder?): "It is apparent from out construction of the intervals [a_n,b_n] that ...
