Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 19461 til 19480 af 20599
-
Engelsk på A - Hjælp!
ForumindlægHej. Jeg går på STX i 1.g. Da jeg ikke har fået de to studieretninger som jeg ønskede har jeg været nødt til at vælge linjen Samfundsfag A- Engelsk A - Matematetik B. Jeg kan rigtig godt lide disse fag og jeg arbejder altid for at blive bedre. Jeg er utrolig ambitiøs. Alle der kender mig,... -
Unge uden en uddannelse
ForumindlægHej. Jeg har brug for noget hjælp/ideér :-) Jeg skal lave en synopsis i samfundsfag. Jeg skal opstille, dokumentere og diskutere de faglige problemstillinger, som giver svar på min problemformulering. Et bilag synes jeg er meget interessant den her atikel: ufaglærtes børn får ingen uddannelse - A... -
Spørgsmål til synopsis
ForumindlægHej jeg står og skal lave en synopsis til samfundsfag, problemet er bare at jeg er ikke rigtig kan komme på nogle spørgsmål og problemstillinger. Billagene er om den aktuelle finanskrise: Bilag 1: Danmark klare sig bredre end andre lande i EU, dog vil Danmark være længere tid om at komme op igen.... -
"Digte 2014" i AT 2017
ForumindlægJeg har Dansk A og Samfundsfag B, og har valgt at tage Thei Ørntofts digtsamling "Digte 2014", som handler om klimaforandringer. Jeg skal udvælge to, som kommer ind på begge fag. I det danskfaglige har jeg tænkt mig at bruge digtanalyse på ét af digtene, og i den anden har jeg tænkt mig... -
Problemformulering omkring septemberforliget?!
ForumindlægHey Jeg har nogle problemstillinger, mangler bare en problemformulering, er bare helt blank hvad det angår.. Håber der er en herinde der har en idé.. Jeg har lige prøvet at pensle mine problemstillinger ud, så det er lidt lettere for jer at sætte jer ind i.. (Som i nok kan se skriver jeg i samfu... -
Analyse af begrebet "The American Century"
ForumindlægHej, Jeg sidder og skal igang med at skrive SRO i engelsk og samfundsfag og første punkt af vores problemformulering har vores lærere formuleret således: "Der ønskes en præsentation og analyse af begrebet ”The American Century"". Jeg er så dybt i tvivl om, hvordan jeg ska... -
Sociologi(KU)
ForumindlægJeg har et afklaringsspørgsmål angående om muligheden for at blive optaget på Sociologi-studiet på KU(her til september) http://studier.ku.dk/adgangskrav/sociologi/ Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B, matematik B samt enten historie B, idehistorie B, samfundsfag B eller samtidshistorie ... -
FORBEDRE ENGELSK??? Gode engelske ungdomsbøger? Træning af udtale mm.
ForumindlægHey SP Jeg er 1.g'er(STX), og har lige afsluttet grundforløbet. Jeg er derfor nu kommet i min rigtige klasse, hvor jeg samtidig har studieretningen Engelsk A og Samfundsfag A. Jeg har så nogle spørgsmål ift. engelsk. Hvad forventes der fra lærerne og hvad burde man kunne? Jeg er interesser... -
Noter?
ForumindlægHejsa Hvordan skriver i normalt noter? (sætter i markers i bogen, skriver side op og side ned, eller hvordan? - har i evt. nogle gode råd til hvordan det gøres?) Jeg har nemlig ikke fået skrevet noter (føler jeg skriver fuldstændig af når jeg endelig gør det, og så bruger jeg utrolig lang tid på ... -
Matematik - hvad mere?
ForumindlægHej alle Regner med at blive gymnasielærer med matematik som hovedfag. Har læst lidt om gymnasierne, og efterspørgslen på de forskellige fag, humanisterne har det ret stramt, fordi der er for mange af dem og gymnasierne er underlagt en 2-procent nedskæring. Forfærdeligt i min optik, men det er ... -
HJÆLP - til emne
ForumindlægHej alle sammen!!! Ved godt alle andre opretter lignende emner/indlæg som dette men jeg har virkelig brug for jeres hjælp! jeg har søgt og søgt og er bare ikke kommet frem til noget konkret endnu. Jeg har overvejet at tage fagkomibinationen Engelsk og dansk. Evt der ville jeg se på hvordan to for... -
Overvejer ikke at møde op til eksamen
ForumindlægHej alle (-: Jeg skal op i EP i morgen, og jeg overvejer simpelthen ikke at møde op. Jeg har ikke lavet noget, og jeg kan simpelthen heller ikke. Det er en blanding af dovenskab og at det er så svært at jeg giver op når jeg kigger på det. Som I nok kan forstå allerede, er jeg ikke ligefrem en fig... -
HJÆLP! Kilder til SRO og hjælp til at forstå spørgsmålet
ForumindlægHej alle sammen Jeg har fået min SRO for, men har virkelig svært ved at finde kilder og synes faktisk at spørgsmålene er lidt svære at forstå. Mine fag i denne opgave er Samfundsfag og Musik. Således lyder problemformuleringen: 1: Det redegørende niveau ”Gør rede for udviklinge... -
Mat-C hjælp i sommerferien!!
ForumindlægHej derude! Hvis du er super god til matematik , og ikke har noget at lave i denne sommerferie: SÅ HJÆLP MIG ;-) Jeg er en pige på 17 år som skal op i i 3g. I 1g havde jeg Mat C niveau, og her i 2g har jeg slet ikke haft mat. Men fordi jeg har valgt at hæve samfundsfag til A, kræver det at jeg sk... -
Luksusproblem måske - Men hvad hvis man ikke kan finde på forbedringer til ens synopsis?
Forumindlæg(Mit emne handler om hvorvidt man kan overføre Georg Simmels tanker om storbyen og dens effekt på mennesket over på Ernst Ludwig Kirchners billeder af gadelivet i Berlin. Fagkombi: samfundsfag/billedkunst) Jeg synes jeg har læst mig frem til, at det er positivt og nærmest forventet, at man har æn... -
Hjææælp...Samfundsvidenskablig metode
ForumindlægHej alle sammen JEg sidder med AT-synopsis i religion og biologi med emnet darwinisme og kristendom i fakulteterne samfundsvidenskab og naturvidenskab Mit spørgsmål er hvilke metode har jeg brugt, når jeg i religionen kigger på den engelske opfattettelse af videnskab og religion. Altså jeg kommer... -
Brugte Marx metoder til sin teori fx induktiv?
ForumindlægHej Jeg kan se, mange har problemer med metode omkring emnet Marx, ligesom jeg selv har. Jeg har ikke nogen metode i samfundsfag, da jeg ikke synes, kvantitative undersøgelser var oplagte (statistikker osv.), og de kvalitative muligheder der var, har jeg brugt i min dansk-del (fx arbejde med tale... -
HJÆÆÆÆLP :(((((
Forumindlæghej jeg er igang med at gøre mig klar til AT eksamen.. og har fagene dansk og samfundsfag.. i dansk har jeg brugt teksterne "Karens Jul" af Amalie Skram, og "Den Starkare" af August Strindberg. - jeg er kommet til metode i min AT-del: ville spørge om jeg godt kan sige at jeg... -
Skal man bestå alle fag på Hf enkeltfag for at få fuld HF?
ForumindlægHej. Jeg er meget i tvivl om dette, og her inden eksamen i nogle fag, jeg absolut ikke er stærk i, ville jeg blive glad for at vide følgende: Skal man bestå ALLE fag på Hf enkeltfag, for at få en fuld HF? Jeg har rimelig gode karakterer, 7-10 og 12 i de fleste fag, men samfundsfag b og historie s... -
AT - analyserende og diskuterende underspørgsmål (samf/bio)
ForumindlægHej alle, jeg sidder allerede nu fast i min AT opgave. Ingen af mine vejledere kan hjælpe da de mener at jeg selv skal kunne finde de underspørgsmål jeg vil gå ud fra, og derefter kan jeg søge hjælp hos dem. Problemet er bare at det eneste sted jeg normalt sidder fast i AT, er netop underspørgsmå...
