Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 19481 til 19500 af 24857
-
Skitse af vinkler i planen
ForumindlægHej, skal lave en skitse til opgave 11c i dette eksamenssæt, hvor jeg skal indtegne vinkler, er lidt på bar bund. Håber at nogen gider at hjælpe mig. http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/Proe... -
Kemi A august 2012
ForumindlægNogen der her lavet sættet eller opgaver der tilhører dette? Det ville hjælpe mig utrolig meget vis i kunne emaile mig den eller evt. dele her i tråden har svært ved -HNMR opgaven, fordelingskonstantopgaven, den sidste opgave i 5 og beregn volumen af 1,0 M natriumhydroxid http://ww... -
Elektrisk køletaske
ForumindlægOpgave 4 b http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120529%201stx121_FYS_A.ashx Det er noget med tangenten til punktet t=2000? Kan ikke helt gennemskue det! Punkterne h... -
Overflytning fra SDU medicin til KU medicin?
ForumindlægHej SP; Jeg har været så uheldig at få 4 i engelsk A skriftligt, så mit snit falder fra 11,4 til 10,8 (med 5 A-fags bonus + hurtigstartsbonus). Min plan var at starte på KU medicin, men det kan jeg nok ikke mere, så jeg regner med at søge SDU. Jeg har ingen forbindelser i odense, jeg har ikke ... -
Bestem bygningens højde og bredde
ForumindlægFiguren viser kontorbygningen Berliner Bogen i Hamburg. Bygningens tværsnit har form som en parabel, der er vist som en rød kurve på figuren. Det oplyses, at den røde kurve i det viste koordinatsystem har ligningen y = −(1/35) x2 + 35 hvor x og y er målt i meter. a) Bestem bygningens... -
MATEMATIK, C-NIVEAU - UVM HJÆLP...
ForumindlægLINK MED OPGAVER: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/Laaste%20mapper/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Hf/090831_opgave_matC_hf.ashx Er lidt blank her. Skal have lavet opgaverne nr. 1, 2, 4, ... -
Løs ved hjælp af graden ligningen f(x)=0
ForumindlægFiguren viser grafen for en funktion f. a) Løs ved hjælp af grafen ligningen f (x) = 0 . Jeg er i tvivl om hvordan jeg finder f(x)=0 men jeg ved godt hvordan jeg finder f'(x)=0. Se opgave 4 http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opga... -
Skal jeg tage supplerende matematik A?
ForumindlægJeg er lige blevet student og vil gerne læse Biologi på universitetet. Har gennemsnit til at komme ind (en del højere end krævet de seneste år), men fik desværre 00 i mundtlig matematik A. Fik 7 skriftligt, har 4 i mdt årskarakter og 7 i skr årskarakter - så mit spørgsmål er: har jeg bestået mat ... -
Har brug for øjeblikkelig hjælp!
ForumindlægHej! Jeg har fået to opgaver for, som lyder sådan: Sabelkassens udvendige mål, når den er samlet er: 63 cm x 73 cm x 75 cm. Træpladerne er 10 mm tyk. Et menneske har en massefylde på ca. 1,06 kg/dm3. Anders vejer 50 kg. Hvor stor en del af sabelkassen fylder Anders? Nogen der ved hvord... -
Dumpet matematik mundtligt
ForumindlægHej Det er sådan at jeg har søgt på en videregående uddannelse, og her valgte jeg at søge ind som bygningskonstruktør. Jeg kan se at de 2 fag man skal have er engelsk C og mat C. Engelsk C bestod jeg med et 12-tal, men jeg dumpede mundtlig matematik, men fik 4 skriftligt, så jeg bestod faget med... -
lektiehjælp/eksamenshjælp tilbydes i Engelsk
ForumindlægHej Mit navn er Rebecca Hartogsohn og jeg er pensioneret Gymnasielærer med Hovedfag i Engelsk og bor i Aalborg. Jeg har mere end 20 års erfaring i at undervise elever i Gymnasieskolen i Engelsk på begynder, mellem og højniveau. Jeg tilbyder lektiehjælp/eksamensforberedelse i ... -
Kan en fuld Hf se sådan ud?
ForumindlægHej. Kan en fuld HF bestå af følgende fag og med de niveauer, eller skal jeg have løftet nogle til A niveau? Jeg er nemlig i tvivl omkring valgfagene osv, jeg ved fx der er 9 obl. fag... Dan A Mat A Rel C Eng B His B Geo C Bio C Kemi C Billedkunst C Psy C Sam B + større skrift. op... -
graf og koordinater hjælp til opgave
ForumindlægHej er der ikke nok et klogt hoved der vil forklare hvordan jeg løser opgave 5 a og b i dette sæt https://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:bci1F2NrITwJ:www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/P... -
hvilke teoretikere skal jeg bruge?
ForumindlægHej med alle jer derude.. Jeg går på læreruddannelsen og skal aflevere en skriftlig eksamenopgave om ikke så længe. JEg er dog bare gået i stå. Min problemformulering er: Hvordan kan jeg som lærer skabe et inkluderende og imødekommende klassemiljø med positive lærer-elev og elev-el... -
Giv en mulig forklaring på, at kun 1,25-dihydroxyvitamin D3 kan aktivere D-vitaminreceptorer.
ForumindlægHej! Jeg sidder simpelthen i en situation, hvor jeg ikke kan regne ud, hvad dunsen jeg skal svare et biologisæt. Opgaven kan findes her: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%... -
Bestem vinkel
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120815%20Mat%20B%20stx.ashx Opgave 12 A Kan man skrive resultatet sådan? 180-60 = x+x 2/120=2x/2 x=60 Bemærk: Jeg går... -
10. Klasse afgangsprøve
ForumindlægHej, jeg skal snart til at afslutte min 10. klasse. Men pga. lockouten, føler jeg ikke, at jeg kan nå at forberede mig ordentligt til alle eksamenerne. Derfor har jeg tænkt mig IKKE at gå op i skriftlig engelsk og mundtlig dansk, da det er fag jeg ikke har beh... -
Differentialregning
ForumindlægHej Jeg sidder med opgave 10 fra dette opgavesæt http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120815%20Mat%20B%20stx.ashx og jeg har brug for en hjælpende hånd. Hvad... -
beregn temperatur
Forumindlæghej ejg ved ikke hvordan man beregner temperaturen i opg. 3c. http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/120104%20htx113%20kemiA%2015122011.ashx og så i opgave 4d...der står jeg skal beregne ... -
Raportage, hjælp til rettelse?? please haster
ForumindlægHey alle sammen:) Jeg sidder med en FSA dansk skriftlig fremstilling fra 2009 som jeg skal skrive en raportage. Jeg har skrevet raportagen, men det er første gang jeg skriver en raportage, jeg har fulgt dramatrekanten og alle de regler der er for at skrive en raportage. Er der nogle søde menneske...
