Søgning på: kemi b. Resultater: 19481 til 19500 af 96568
-
Indhold af farvestof
ForumindlægHej, Jeg har fået en opgave i kemi hvor et af spørgsmålene lyder : Bestem inholdet af brilliant blue i Fun. :S Hvordan gør jeg det ud fra en graf? Kan det være noget med forskriften? -
påvisning af proteiner
ForumindlægSøger efter den kemi der ligger i den reaktion man opnår ved at tilfører koncentreret Salpetersyre til en opløsning indeholdende protein (æggehvideopløsning). Der skulle dannes et tydeligt gult bundfald. -
Godt tegneprogram?
ForumindlægHeykender I noget godt tegne program til fx at tegne "fysik/kemi-ting" (kolber, bunsenbrænder o.l)Er der et sted man kan downloade sådan et program gratis? -
Hjælptil C niveau
ForumindlægEr der nogen der vil hjælpe mig med atlæse kemi på c niveau. Jeg vil gerne betale for undervisning. Jeg bor i Skodsborg og kunne tænke mig et par timers hjælp om ugen -
Hvordan tegner man en stregformel?
ForumindlægHej :) Jeg skal snart til NV-eksamen i biologi og kemi. Jeg vil bare lige høre hvordan man tegner en stregformel for et stof. Er der en regel til hvordan man skal gøre eller har hvert et bare et helt tilfældig stregformel? På forhånd tak :) -
Termodynamik
ForumindlægHej jeg har lidt problemer med en opgave i et kemi sæt (vedhæftet) Jeg har brug for hjælp til opgave c, de andre er lavet. Jeg ved ikke lige hvordan man finder entalpien og entropien ud fra grafen. Tak på forhånd :) -
hjælp
ForumindlægHej alle.. Jeg er igang med et srp, men ville lige høre.. Jeg skal udlede pufferligningen, hvordan skal jeg gøre det? Jeg skriver i mat & kem om logaritmer og syre base kemi -
bioethanol
Forumindlæghej alle. jeg har et spørsmål om kemi, bioethanol og benzin, jeg håber der nogen kan hjælpe mig. tak er der forskel mellem bioethanol og benzin som brændstof - molekylært og energimæssigt.? -
HJÆLP - Udtrække fedt fra Peanuts???
ForumindlægHejj.. Jeg har en opagve i kemi, hvori hvordan man kunne ekstrahere/udtrække fedtet og saltet og saltet fra en portion peanuts? Og hvordan man henholdsvis kan teste om peanuts indeholder umættede fedtsyre.. Plzz hjælp. -
Esterligevægt
ForumindlægJeg skal i min kemi rapport svare på følgende: "Beregn Kc, og kommenter resultatet" Jeg har beregnet det til 1,48M, men hvad kan jeg kan jeg kommentere i forhold til det? -
Forskel på bindinger??
ForumindlægHej Alle hjælpsomme folk! Jeg skal snart til kemi eksamen og er nu blevet helt i tvivl. Hvad er forskellen på elektronparbinding (kovalent binding) og så en molekyleforbindelse? På forhånd tak for hjælpen! Vh Christina -
LDL og HDL kolesterol
ForumindlægHej derude :) Jeg er ved at skrive kemi opgave og skal give en karakteristik af LDL og HDL's strukturformel. Men har problemer med at finde de to. Er der nogen der kan hjælpe mig med det? -
udtrække fedt fra peanuts??
ForumindlægHejj.. Jeg har en opagve i kemi/fysik, hvori hvordan man kunne ekstrahere/udtrække fedtet og saltet fra en portion peanuts? Og hvordan man henholdsvis kan teste om peanuts indeholder umættede fedtstof? Plzz hjælp. -
PH fortynding
ForumindlægHej Jeg har en kemi opgave der lyder således: Du har en opløsning med pH = 4 i alt 20 liter. Du fortynder med vand til 100 liter. Hvad er pH nu? mange tak på forhånd -
srp-hjælp
Forumindlæghej derude jeg vil bare spørge om der er nogen der kan rette min srp-opgave. jeg skriver om brystkræft. hvis nogen har styr på biologi og kemi vil det være perfekt -
Hvorfor putter man magnesium i syrer?
ForumindlægJeg sidder og er ved at læse op til mundtlig fysik/kemi. Jeg skal lave et forsøg, hvor man putter magnesium i syrer. Men hvorfor bruger man magnesium? På forhånd mange tusinde tak -
Redoxreaktion
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen i Kemi C i morgen og har et spørgsmål jeg er lidt i tvivl om: Forklar hvordan du i princippet vil afstemme en redoxreaktion for at finde de ækvivalente stofmængder i reaktionen. Håber i kan hjælpe og på forhånd tak :) -
Hvad betyder [ ]?
ForumindlægHej Jeg er i gang med at læse mine noter til fysik/kemi noter. Der er et spørgsmål, jeg ikke kan huske hvad svaret er. Spørgsmålet er: Hvad betyder [H+] og [OH-]? Tak på forhånd -
[H3O+]
ForumindlægHej alle. Jeg sidder med noget bioteknologi - kemi, hvor jeg skal svare på nogle spørgsmål til et forsøg. Et af spørgsmålene er, at jeg skal finde ud af hvad [H3O+] er.... Er det M (molar massen) jeg skal finde ? På forhånd tak :) -
konstant????
ForumindlægHej :)) har fysik/kemi eksamen i morgen, så håber virkelig i kan svarer så hurtigt som muligt :)) Jeg vil gerne vide, hvad det betyder, når noget er konstant På forhånd tak
