Søgning på: matematik a eksamen htx. Resultater: 19521 til 19540 af 179453
-
h(t)=b*a^x
Forumindlægjeg har en opgave med flere talpar. jeg skal bestemme a og b fra funktionen. skal jeg bruge regression? hvis ja, hvilken? -
Hjælp til oversætelse (skal bruges til min eksame)
ForumindlægEr der ikke en venlig sjæl som kan hjælpe mig med at oversætte den nedstående tekst til tysk..?? I min fritid er jeg meget sammen med min kæreste Julie.Når vi kommer hjem fra skole spiser vi frokost, bagefter laver vi lidt lektier og slapper af.Mandag, onsdag, torsdag træner jeg fodbold, og lørda... -
EKSAMEN I MORGEN - INDUSTRIALISERINGEN: HJÆLP ØNSKES
ForumindlægHej alle :-) Jeg skal til historie eksamen i morgen, og kunne virkelig godt bruge noget hjælp til 3 ting :-) 1. Mine problemstillinger (er de fyldestgørende?) 2. Perspektiveringer (er de relevante, eller er der nogle som har et bedre forslag) 3. Kildekritik: hjælp/forklaring mht. tendens Mine p... -
nogle der vil rette abstract til SRP, skriver i IT-A og Dansk-A (HHX)
ForumindlægNår jeg har fået skrevet mit abstract, er der så et par venlige sjæle med gode engelskkundskaber der vil hjælpe med at rette det igennem? - På forhånd tak. -
Droppe ud inde eksame og starte i 10
ForumindlægKan man godt droppe ud af efterskole nu og starte i 10 klasse og tage eksamen -
Bevis for formlerne for a og b i y=b*a^x
ForumindlægJeg skal lave en opgave hvor jeg skal give et bevis for formlerne for a og b i y=b*a^x, men jeg er meget usikker på hvilken løsning jeg egentlig skal bruge. Skal jeg bare bruge formlerne for a og b i dokumentet? Nogen der kan være søde og hjælpe mig? :) -
Ang. gennemsnit
ForumindlægHej jer derude Jeg har hørt, at studenter anno 2009 og op efter kan gange sit snit med 1,08. Hvad hvis man så har et ekstra A-fag, hvor man ganger snittet med 1,03. Skal man så både gange med 1,08 og 1,03 ? -
Hjælp til min matematik opgave.!
ForumindlægHej. Jeg har igen en matematik opgave som jeg er usikker på. Hvis du/i vil hjælpe mig med denne opgave. Lyder den sådan her: Forskellen mellem den dyreste og den billigste billet, i danske kroner. Den dyreste billet koster 6835 kr og den billigeste koster 4080 kr Forskellen mellem den dyrest... -
Mundtlig dansk eksamen
ForumindlægHejsa Jeg i gang med at se alle mine noter igennem , og tænker på om man i den mundtlig dansk eksamen kan få brug for noget fra de skriftlige, altså rettere sagt , man kan vel ikk risikere at skulle sige noget om en litterær artikel, essay eller kronik ? oder was ? -
FUR Eksamen - PROMOTION!
ForumindlægHej Allesammen. Jeg kunne forestille mig jeg ikke er den eneste der skal op i promotion som problem til eksamen. Hvad har i tænkt jer at lave osv? - eller hvad har i lavet. Jeg tænker lidt, kontakt pris, annonce der rammer målgruppe (men hvor?), ny reklame, ny hjemmeside, budget selvfølgelig os... -
Religion B mundtlig eksamen
ForumindlægHej derude. Jeg skal snart op i religion B mundtlig på HF. Vi har ikke rigtig fået at vide hvilke typer tekster vi kan komme op i. Har I ellers nogle gode erfaringer med religion B mundtlig eksamen? Nogle tips. tak på forhånd. -
Perspektivering - Fransk eksamen
ForumindlægHej Om en uge skal jeg til fransk B eksamen (STX). Som forberedelse tænkte jeg derfor at læse nogle tekster inde for hvert emne jeg kan trække, men må jeg gerne perspektivere til noget vi ikke har arbejdet med i timen? Tak på forhånd! -
Tværfaglig synopsis eksamen...hvordan?
ForumindlægEr der nogen der har prøvet den nye synopsis eksamen i et tværfagligt projekt? Jeg skal op i næste uge, men var desværre syg da de forklarede hvordan det hele forgår. Nogen der kan fortælle lidt. Går jeg bare op og fremlægger det jeg har fundet frem til ud fra min synopsis, eller er der noget spe... -
Mundtlig eksamen- Synopse
ForumindlægHej, Håber nogen kan hjælpe mig med det her.. Til min mundtlig eksamen i dansk, har jeg trukket kortfilm, og min lærer har opgivet, kortfilmene: "Gråvejr", "Aarhus" Jørgen Leht, og "Rejsen på ophavet".. Skal finde en tekst og perspektivere til en af de her film, me... -
Bestem opløsningen af vektor b efter vektor a og tværvektor a.
ForumindlægHåber der er en, der vil hjælpe mig med denne opgave, som lyder: Lad vektor a= (5/2) og vektor b=(11/13) Bestem opløsningen af vektor b efter vektor a og tværvektor a. Det jeg har gjort er: Vektor b= s* vektor a + t * tværvektor a Der indsættes: (11/13)=s*(5/2)+t*(-2/5) Der løses to ... -
Problem med Matematik Aflevering
ForumindlægHejsa. Jeg sidder lige og laver min matematik aflevering, da jeg stødte på en opgave, som jeg har lidt svært ved at løse. Opgaven lyder således: -
Optagelsesprøve til STX matematik
ForumindlægHej allesammen Jeg er en mand på 21 år, som har været ude af folkeskolen i længere tid og gerne vil starte på en 2 årig STX uddannelse. Jeg er blevet indkaldt til en optagelsesprøve, hvor jeg skal op i matematik. Jeg har aldrig været dygtig til matematik, men øver mig rigtig meget op til prøvern... -
Matematik opgave 3.54
ForumindlægKan nogle hjælpe mig med følgende:En virksomhed fremstiller en vare. Fortjenesten f(x), målt i kr., kan beskrives ved: f(x)=-x^3+35x^2+73-100ved salg af x tons pr. uge.Bestemt, hvor mange tons der skal sælges pr. uge for at opnå størst mulig fortjeneste, og bestemt denne fortjeneste. -
matematik figur navn?
Forumindlæghvad hedder den figur som er en amerikansk fodbold i 2d? hjælp -
Matematik _ hurtig sprg.....
ForumindlægIda vil købe et bæger med to kugler is. Hun vil vælge de to kugler blandt tre slags is. Chokolade, pistacie og nougat. De to kugler kan være af samme slags is, eller de kan være af forskellige slags is Vis de forskellige muligheder med to kugler is, som ida kan vælge imellem?.... Er de...
