Søgning på: matematik ab1. Resultater: 19521 til 19540 af 31575
-
Funktion, eller hvad er det?
ForumindlægHejsa.. jeg har et problem med et matematik opgave. jeg har lagt den inde i mine billeder i mappem matematik ting. Problemer jeg har er at der står i opgaven at man skal lave en funktion af a til arealet, og jeg kan overhovedt ik finde ud af det. det bedste jeg kan skrive er: O = a+b+3+4+(a-3)+(b... -
UPV prøve
ForumindlægJeg skal til optagelsesprøve her imorgen, og jeg er mega nervøs. Jeg skal op i Engelsk, Dansk, Naturfag/matematik. Jeg er mega nervøs og ved ikke om den er svær, da jeg er god i skolen i nogle ting men er også meget i tvivl. Jeg ved bare at jeg skal analysere en tekst i Dansk, og Engelsk aner ikk... -
Bestem en ligning for linjen gennem P(-6,5) og Q(4,-1)
ForumindlægHej alle zusammen jeg står i den uheldige situation at min bærbar er ødelagt og mine kostbare matematik notater er derfor gået tabt. Derfor håbede jeg på at få hjælp til denne opgave, da matematik ikke er mit stærkeste fag. Opgaven går ud på at man skal "bestem en ligning for linjen gennem p... -
hjælp
ForumindlægHej alle sammen. jeg er en pige på 17 år, der lige er startet på gymnasiet. (stx) jeg har valgt en linje hvor jeg har samfundsfag og biologi på A niveau, og er derfor tvunget til at have matematik som støttefag på b niveau. derfor søger jeg en der kan hjælpe mig med forståelsen af min matematik... -
Eksponetialfuntioner - hjæælp!
ForumindlægHej Studieportalen.dk Jeg har en matematik opgave for som skal afleveres fredag. Jeg går på Virum Gymnasium og har matematik på C niveau. Jeg skal bruge hjælp til følgende spørgsmål: Et radioaktivt stof aftager med 4% i timen. Det antages at der til tiden t = 0 er 100g radioaktivt stof. a) Opsk... -
HJÆLP - måske jeg ikke kan fortsætte til 3g
ForumindlægMine årskaraktere i de afsluttende fag lyder 00 i mundtlig matematik, 00 i skriftlig matematik, 02 i religion, 02 i naturgeografi og 4 i samfundsfag - altså er snittet her på under 2. Men sammen med mine andre årskaraktere i dansk, spansk, engelsk osv. er snittet over 2. Kan jeg blive nægtet... -
Ligning for tangent til grafen for en funktion. HASTER
ForumindlægHej , hvem alle sammen. Jeg er rigtig lost! sidder med en matematik aflevering, som skal afleveres i morgen, og jeg kan ikke finde ud af den sidste opgave. Opgaven lyder. Bestem ligningen for tangenten til grafen for funmtionen f(x)=-ln x + e^x i punktet P(2,f(2)) Jeg aner ikke hvordan jeg skal r... -
Hvilke fag skal jeg mon op i?
ForumindlægJeg har lige fået 3 skriftlige eksamener offentliggjort: Dansk (A), Kemi (A) og Matematik (A). Sidste år var jeg op i 3 eksamener - altså mangler jeg kun 4 eksamener, hvis vi antager, at man skal op i 10 i alt. Hvor stor er chancen så for, at jeg kommer op i Historie (A), Engelsk (B), Religio... -
Beregn kontigent
ForumindlægHejsa Jeg har en opgave i min multibog, som lyder følgende: Jens går til basket, han betaler 1500 kr. for at spille en hel sæson i klubben. Klubben har valgt at næste år stiger kontigent med 15 %. Håber i vil hjælpe mig med at løse denne opgave da jeg virkelig har svært ved matematik og er pi... -
AT historie/mat opdagelsesrejsende, hjælp!
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive en synopsis i AT, hvor jeg skriver i fagene historie og matematik. Jeg har valgt emnet opdagelsesrejsende/columbus, hvor jeg med matematik kan skrive om deres navigationssystemer dengang. Udover det, har jeg tænkt mig at skrive om, hvorfor man gik på opdagelsesrejser, me... -
TI-84 Plus sælges billigt !
ForumindlægDa jeg nu er færdig med at gå på gymnasiet, og ikke længere skal beskæftige mig med matematik sælger jeg min lommeregner (TI-84 Plus). Denne type lommeregner er et krav, hvis man skal have matematik på enten B eller A niveau på gymnasiet. Den fejler ingen ting overhovedet, er bare blevet brugt d... -
Isolering af forskellige størrelser
Forumindlæghej. har nogle spørgsmål angående min matematik eksamen, som jeg er meget i tvivl om. 1) er der nogen der kan hjælpe mig med følgende. isolering af de forskellige størrelser i Kn = K0·(1+r)n 2) Bestemmelse af ligning ud fra 2 punkter (bevis) - eksponentiel 3) andengradsligningen (bevis) 4)... -
Differentialregning :)
ForumindlægHej Sp, Jeg skal op i mundtlig matematik her den 21. juni og jeg har et spørgsmål, som lyder: "Gør rede for sammenhængen mellem en funktions grafiske forløb og fortegnet for f´(x) samt brugen af denne sammenhæng i optimeringsproblemer". Jeg forstår intet ved dette? Er der nogen der k... -
Regneregler for differentiable funktioner
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i matematik b niveau imorgen. Et af mine spørgsmål lyder således: Du skal efter eget valg opskrive og bevise et antal regneregler for differentiable funktioner. Jeg har Gyldensals matematik bog GB2, hvor regnereglerne står på side 20. Hvad menes der med at noget bl... -
Merit HF-enkeltfag til toårig STX
ForumindlægHej allesammen Jeg er en 17årig der går på HF-enkeltfag efter jeg droppede ud af almindelig STX. Jeg har afsluttet følgende på STX: NV, AP, samfundsfag C, biologi C, fysik C, mediefag C og matematik C I år vil jeg afslutte følgende på HF: dansk A, engelsk B, matematik B Jeg har vedhæftet den stud... -
5 A fag?
ForumindlægHello people. Ja som overskriften lyder overvejer jeg, at afslutte min studentereksamen med 5 A fag. Det skal siges, at jeg starter i 1.G efter denne sommferie. Mit spørgsmål til jer er så: Bliver det for hårdt for mig? Min overvejende studieretning: Matematik A, Fysik A & Engelsk A. Stud... -
Hjælp til matB eksamen søges nær Ringkøbing
ForumindlægHjælp søges til mundtlig og skriftlig eksamen i matematik på B-niveau. Jeg går i 2.g på Ringkøbing Gymnasium og skal afslutte matematik til sommer. Det er dog ikke sikkert, at jeg skal op både mundtligt og skriftligt, men det ville være rart, at have en der kunne hjælpe i baghånden. Jeg er se... -
Søger Gamle Eksamen opgavesæt - MAT B
ForumindlægJeg har Matematik på A-niveau, og skal op i 3.g. Vi har i 2.g arbejdet med diverse opgaver fra matematik b-niveau og jeg føler at jeg mangler noget. Jeg vil derfor bruge min sommerferie på at løse nogle af de gamle b-niveaus eksamenssæt. Hvis der er nogle der ligger inde med nogle eksemplarer, e... -
Gør rede for at, f'(1)=-2 og f(1)=-1, og bestem tallene a og c.
ForumindlægHej til alle jer gode matematikere (: Jeg forstår simpelthen ikke hvordan jeg skal løse denne opgave. Den stammer fra Matematik A maj 2010. Opgave 14: En linje l har ligningen y=-2x+1. Det oplyses, at linjen l er tangent til grafen for funktionen f(x)=x^2+bx+c i punktet P(1, f(1)) a) Gør rede f... -
Niveau'er på HF?!
ForumindlægHej derude.. Jeg overvejede om ikke man kunne forhøje et fags niveau på HF.. Det står nemlig skrevet på ug.dk at de specifikke krav er Dansk A, Engelsk B, Matematik C osv.. Det jeg vil spørge om her, er om ikke man kan forhøje Matematik til A, hvorefter man kan tage kemi og fysik på B.. Jeg vil ...
